BibTex RIS Cite

Refugee Children in the Educational Process: An Social Psychological Assessment

Year 2015, Volume: 8 Issue: 1, 86 - 105, 01.03.2015

Abstract

In this article, the education of refugees’ children, discussed as the problems faced by the educational
process. With this study, refugee children status, their educational needs, by drawing attention to their problems, to
raise awareness about the importance of this issue and is currently non-existent national work, which aims to
contribute to a small number. In this review Turkey in the concept of a refugee, refugee children's life in training, the
problems encountered in this process will be evaluated and the process of education with social psychological
concepts will be discussed and suggestions will be presented on the subject.

Eğitim Sürecinde Mülteci Çocuklar: Sosyal Psikolojik Bir Değerlendirme

Year 2015, Volume: 8 Issue: 1, 86 - 105, 01.03.2015

Abstract

Bu makalede mülteci çocukların eğitimi, eğitim sürecinde yaşadıkları sorunlar tartışılmaktadır. Bu çalışma ile mülteci çocukların durumlarına, eğitim ihtiyaçlarına, yaşadıkları sorunlara dikkat çekilerek, bu konunun önemi hakkında farkındalık yaratılması ve şu anda yok denecek kadar az sayıda olan yerli çalışmalara katkı sağlanması amaçlanmaktadır. Bu derleme çalışmasında Türkiye’de mültecilik kavramı, mülteci çocukların yaşamında eğitimin yeri, bu süreçte karşılaştıkları sorunlar değerlendirilecek ve eğitim süreci sosyal psikolojik kavramlarla tartışılacak ve konu ile ilgili öneriler sunulacaktır.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA46ZN73UH
Journal Section Articles
Authors

Betül Dilara Şeker This is me

Zafer Aslan This is me

Publication Date March 1, 2015
Submission Date March 1, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 8 Issue: 1

Cite

APA Şeker, B. D., & Aslan, Z. (2015). Refugee Children in the Educational Process: An Social Psychological Assessment. Journal of Theoretical Educational Science, 8(1), 86-105.