BibTex RIS Kaynak Göster

Refugee Children in the Educational Process: An Social Psychological Assessment

Yıl 2015, Cilt: 8 Sayı: 1, 86 - 105, 01.03.2015

Öz

In this article, the education of refugees’ children, discussed as the problems faced by the educational
process. With this study, refugee children status, their educational needs, by drawing attention to their problems, to
raise awareness about the importance of this issue and is currently non-existent national work, which aims to
contribute to a small number. In this review Turkey in the concept of a refugee, refugee children's life in training, the
problems encountered in this process will be evaluated and the process of education with social psychological
concepts will be discussed and suggestions will be presented on the subject.

Eğitim Sürecinde Mülteci Çocuklar: Sosyal Psikolojik Bir Değerlendirme

Yıl 2015, Cilt: 8 Sayı: 1, 86 - 105, 01.03.2015

Öz

Bu makalede mülteci çocukların eğitimi, eğitim sürecinde yaşadıkları sorunlar tartışılmaktadır. Bu çalışma ile mülteci çocukların durumlarına, eğitim ihtiyaçlarına, yaşadıkları sorunlara dikkat çekilerek, bu konunun önemi hakkında farkındalık yaratılması ve şu anda yok denecek kadar az sayıda olan yerli çalışmalara katkı sağlanması amaçlanmaktadır. Bu derleme çalışmasında Türkiye’de mültecilik kavramı, mülteci çocukların yaşamında eğitimin yeri, bu süreçte karşılaştıkları sorunlar değerlendirilecek ve eğitim süreci sosyal psikolojik kavramlarla tartışılacak ve konu ile ilgili öneriler sunulacaktır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA46ZN73UH
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Betül Dilara Şeker Bu kişi benim

Zafer Aslan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2015
Gönderilme Tarihi 1 Mart 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Şeker, B. D., & Aslan, Z. (2015). Refugee Children in the Educational Process: An Social Psychological Assessment. Journal of Theoretical Educational Science, 8(1), 86-105.