Kuram ve uygulamayı bağlam odaklı bütünleştirebilen ve biçimlendirici değerlendirmeyi öğretmenlerin kişisel ve mesleki gelişiminde kullanan pek az öğretmen eğitimi modeli geliştirilebilmiştir. Bunlar arasında Klinik Öğretmen Eğitimi Modeli ile Yansıtmaya Dayalı Gerçekçi Öğretmen Eğitimi modelleri öne çıkmaktadır. Bu iki model, öğretmen adaylarının mesleki bilgi ve becerisini, mesleğe yönelik inanç ve tutumlarını kişilik özellikleri ile bütünleştirerek onları mesleklerine olabilecek en erken zamanda ve en etkili biçimde hazırlamaktadır. Türkiye’de de öğretmen eğitimi alanında yapılması gereken felsefeler üstü bir zihniyet değişimidir ve bu çalışma ile bunun temellerinin atılması amaçlanmaktadır. Bu kuramsal çalışmada, bu iki modelden esinlenerek Türk öğretmen eğitimi sisteminin yapısı ve olanakları göz önünde bulundurularak yansıtmaya ve yeterliliklere dayalı yeni ve özgün bir öğretmen eğitimi modeli önerilmektedir. Bu modelde, öğretmen adayları belirlenen yeterlilikleri her sene sarmal bir yapıda içselleştirmekte, sürecin tüm aşamalarında sistematik yansıtma yapmakta, akranlarından, danışmanlarından ve uygulama okullarındaki öğretmenlerinden düzenli dönüt alarak kişisel ve mesleki gelişimlerini bir öğrenme topluluğu içinde gerçekleştirmektedir. Çalışma kapsamında, kuram ve uygulamayı dört yıllık öğretmen eğitiminde bütünleştiren bu modelin kuramsal altyapısı ve dayanakları açıklanmakta ve somut uygulama örnekleri sunulmaktadır.
teacher education clinical teacher education realistic teacher education reflection competencies
Anadolu Üniversitesi
1802E024
.
1802E024
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Project Number | 1802E024 |
Publication Date | October 31, 2022 |
Submission Date | March 17, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 15 Issue: 4 |