This study sets out to investigate the metaphors created by Turkish EFL learners towards English language teacher and learning English. The researcher uses a self-designed metaphor elicitation sheet with an incomplete sentence from twenty-four participants to gather data by designing a cross-sectional survey. The findings indicate that the participants mostly hold positive images towards both the English language teacher and learning English. Additionally, the learners’ explaining reasons for the metaphors that describe English language teacher and learning English shed light into their opinions towards those concepts, which provides leverage to the teacher so as to construct an efficient learning environment for the language learners.
Bu çalışmada Türk öğrencilerin İngilizce öğretmenine ve İngilizce öğrenmeye yönelik oluşturdukları metaforlar araştırılmaktadır. Araştırmacı kesitsel bir çalışma kullanarak kendi oluşturduğu tamamlanmamış cümle içeren metafor yoluyla datayı yirmi dört katılımcıdan toplamıştır. Araştırmanın sonucuna göre katılımcıların hem İngilizce öğretmenine hem de İngilizce öğrenmeye çoğunlukla olumlu tutumları mevcuttur. Ayrıca katılımcıların İngilizce öğretmeninin ve İngilizce öğrenmeyi tanımlayan metaforlarının nedenlerini açıklamaları bu kavramlara yönelik bakış açılarına ışık tutmaktadır ki bu durum öğretmene dil öğrenenlere verimli bir öğrenme ortamı kurması açısından avantaj sağlamaktadır.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | English As A Second Language |
Journal Section | Education |
Authors | |
Publication Date | December 25, 2023 |
Submission Date | February 28, 2022 |
Published in Issue | Year 2023 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.