Bilgisayarların insan hayatına yaygın olarak girmeleri 1980’li yıllara rastlamaktadır. Bugün hemen hemen her alanda bilgisayarların kullanımına şahit olmaktayız. Özellikle 1985’den sonra bilgisayar eğitimde de yaygın olarak kullanılmaya başlamıştır. ilk başlarda daha çok okulların genel işlerinde kullanımın yanında yavaş yavaş derslere yönelik yazılımların artmasıyla bir çok dersde kullanılmaya başlanmıştır. Bugün okullardaki bilgisayar kullanımından temel olarak üç amaç hedeflenmektedir; (1) bilgisayarları kullanabilmek ve kullanım alanlarıyla ilgili bilgiye sahip olmak (2) bilgisayar okur-yazarı olmak ve (3) derslere destek amacıyla kullanabilmek. Bilgisayar destekli biyoloji eğitimiyle ilgili örneklerden bazıları ise simülasyonlar, bilgisayarlı ölçüm araçları, animasyonlar ve bunların hepsini bir arada bulunduran multi- media(çoklu ortam) yazılımlarıdır. Bu yazılımlardan birçoğu bugün öğrencilerimizin	biyoloji konularını kendi kendilerine öğrenip
sınayabilecekleri şekilde hazırlanmış ve öğrencilerle öğretmenlerimizin kullanımına sunulmuştur. Bu yazılımlarla öğrenci ve öğretmenlerimizin bilgisayar kullanım yeteneklerini gelişebilmekte ve öğrencilerimizin biyoloji öğrenimi hızlanabilmektedir.
Bilgisayarların insan hayatına yaygın olarak girmeleri 1980’li yıllara rastlamaktadır. Bugün hemen hemen her alanda bilgisayarların kullanımına şahit olmaktayız. Özellikle 1985’den sonra bilgisayar eğitimde de yaygın olarak kullanılmaya başlamıştır. ilk başlarda daha çok okulların genel işlerinde kullanımın yanında yavaş yavaş derslere yönelik yazılımların artmasıyla bir çok dersde kullanılmaya başlanmıştır. Bugün okullardaki bilgisayar kullanımından temel olarak üç amaç hedeflenmektedir; (1) bilgisayarları kullanabilmek ve kullanım alanlarıyla ilgili bilgiye sahip olmak (2) bilgisayar okur-yazarı olmak ve (3) derslere destek amacıyla kullanabilmek. Bilgisayar destekli biyoloji eğitimiyle ilgili örneklerden bazıları ise simülasyonlar, bilgisayarlı ölçüm araçları, animasyonlar ve bunların hepsini bir arada bulunduran multi- media(çoklu ortam) yazılımlarıdır. Bu yazılımlardan birçoğu bugün öğrencilerimizin	biyoloji konularını kendi kendilerine öğrenip
sınayabilecekleri şekilde hazırlanmış ve öğrencilerle öğretmenlerimizin kullanımına sunulmuştur. Bu yazılımlarla öğrenci ve öğretmenlerimizin bilgisayar kullanım yeteneklerini gelişebilmekte ve öğrencilerimizin biyoloji öğrenimi hızlanabilmektedir.
| Primary Language | English | 
|---|---|
| Subjects | Information Systems Education | 
| Journal Section | Articles | 
| Authors | |
| Publication Date | December 1, 2001 | 
| Submission Date | August 7, 2001 | 
| Published in Issue | Year 2001 Volume: 2 Issue: 2 | 
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.