Research Article
BibTex RIS Cite

COMPUTER ASSISTED BIOLOGY EDUCATION

Year 2001, Volume: 2 Issue: 2, 88 - 99, 01.12.2001

Abstract

Bilgisayarların insan hayatına yaygın olarak girmeleri 1980’li yıllara rastlamaktadır. Bugün hemen hemen her alanda bilgisayarların kullanımına şahit olmaktayız. Özellikle 1985’den sonra bilgisayar eğitimde de yaygın olarak kullanılmaya başlamıştır. ilk başlarda daha çok okulların genel işlerinde kullanımın yanında yavaş yavaş derslere yönelik yazılımların artmasıyla bir çok dersde kullanılmaya başlanmıştır. Bugün okullardaki bilgisayar kullanımından temel olarak üç amaç hedeflenmektedir; (1) bilgisayarları kullanabilmek ve kullanım alanlarıyla ilgili bilgiye sahip olmak (2) bilgisayar okur-yazarı olmak ve (3) derslere destek amacıyla kullanabilmek. Bilgisayar destekli biyoloji eğitimiyle ilgili örneklerden bazıları ise simülasyonlar, bilgisayarlı ölçüm araçları, animasyonlar ve bunların hepsini bir arada bulunduran multi- media(çoklu ortam) yazılımlarıdır. Bu yazılımlardan birçoğu bugün öğrencilerimizin biyoloji konularını kendi kendilerine öğrenip
sınayabilecekleri şekilde hazırlanmış ve öğrencilerle öğretmenlerimizin kullanımına sunulmuştur. Bu yazılımlarla öğrenci ve öğretmenlerimizin bilgisayar kullanım yeteneklerini gelişebilmekte ve öğrencilerimizin biyoloji öğrenimi hızlanabilmektedir.

References

  • Crovello, T. J. (1985). Computers and Biology Education, New Trends in Biology Teaching, v5, UNESCO. Friedler, Y., Merin, O., and Tamir, P. (1992). Problem Solving Inquiry- Oriented Biology Tasks Integrating Practical Laboratory and Computer. Journal of Computers in Mathematics and Science Teaching, v11, n314, p289-302. Hofstein, A., Ben-Zvi, R. and Carmeli, M. (1990). Classroom Behavior of Exemplary and Non-exemplary Chemistry Teachers. Research in Science and Technological Education, v8, n2, p185-193. Novak, J. D., and Gowin, D. B. (1984). Learning How to Learn, New York: Cambridge University Press. Tabin, K., and Fraser, B. J. (1987). Exemplary practice in Science and Mathematics Education, Perth, Cartin, Western Australia. Yehudit, J. D. and Dori, D., Yochim, J. M. (1992). Characteristics of an intelligent Computer Assisted Instruction shell with an Example in Human Physiology. Journal of Computers in Mathematics and Science Teaching, v11, n314, p344-357.

COMPUTER ASSISTED BIOLOGY EDUCATION

Year 2001, Volume: 2 Issue: 2, 88 - 99, 01.12.2001

Abstract

Bilgisayarların insan hayatına yaygın olarak girmeleri 1980’li yıllara rastlamaktadır. Bugün hemen hemen her alanda bilgisayarların kullanımına şahit olmaktayız. Özellikle 1985’den sonra bilgisayar eğitimde de yaygın olarak kullanılmaya başlamıştır. ilk başlarda daha çok okulların genel işlerinde kullanımın yanında yavaş yavaş derslere yönelik yazılımların artmasıyla bir çok dersde kullanılmaya başlanmıştır. Bugün okullardaki bilgisayar kullanımından temel olarak üç amaç hedeflenmektedir; (1) bilgisayarları kullanabilmek ve kullanım alanlarıyla ilgili bilgiye sahip olmak (2) bilgisayar okur-yazarı olmak ve (3) derslere destek amacıyla kullanabilmek. Bilgisayar destekli biyoloji eğitimiyle ilgili örneklerden bazıları ise simülasyonlar, bilgisayarlı ölçüm araçları, animasyonlar ve bunların hepsini bir arada bulunduran multi- media(çoklu ortam) yazılımlarıdır. Bu yazılımlardan birçoğu bugün öğrencilerimizin biyoloji konularını kendi kendilerine öğrenip
sınayabilecekleri şekilde hazırlanmış ve öğrencilerle öğretmenlerimizin kullanımına sunulmuştur. Bu yazılımlarla öğrenci ve öğretmenlerimizin bilgisayar kullanım yeteneklerini gelişebilmekte ve öğrencilerimizin biyoloji öğrenimi hızlanabilmektedir.

References

  • Crovello, T. J. (1985). Computers and Biology Education, New Trends in Biology Teaching, v5, UNESCO. Friedler, Y., Merin, O., and Tamir, P. (1992). Problem Solving Inquiry- Oriented Biology Tasks Integrating Practical Laboratory and Computer. Journal of Computers in Mathematics and Science Teaching, v11, n314, p289-302. Hofstein, A., Ben-Zvi, R. and Carmeli, M. (1990). Classroom Behavior of Exemplary and Non-exemplary Chemistry Teachers. Research in Science and Technological Education, v8, n2, p185-193. Novak, J. D., and Gowin, D. B. (1984). Learning How to Learn, New York: Cambridge University Press. Tabin, K., and Fraser, B. J. (1987). Exemplary practice in Science and Mathematics Education, Perth, Cartin, Western Australia. Yehudit, J. D. and Dori, D., Yochim, J. M. (1992). Characteristics of an intelligent Computer Assisted Instruction shell with an Example in Human Physiology. Journal of Computers in Mathematics and Science Teaching, v11, n314, p344-357.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Information Systems Education
Journal Section Articles
Authors

Lütfullah Türkmen

Publication Date December 1, 2001
Submission Date August 7, 2001
Published in Issue Year 2001 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Türkmen, L. (2001). COMPUTER ASSISTED BIOLOGY EDUCATION. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(2), 88-99.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.


Please Click for all Issues of the Journal.