Bu makalede Alphonse Daudet’in “L’Arlésienne” adlı öyküsü, göstergebilimsel yöntemle okunuyor. Metnin dışında bir şey söylememe arzusu ve yazınsal metinlerin tahlili konusunda geliştirdiği yöntemle diğer yaklaşım biçimlerinden farklı bir konum kazanan göstergebilimsel bakış açısıyla, önce metnin “Anlatı Düzeyi” sonra “Söylem Düzeyi” inceliyor, “Derin Düzey”de metnin anlamı ortaya konuluyor. Son olarak da, bu bakış açısı içinde, metnin yapısını çözmek için sınıf içine yönelik öneriler sunuluyor.
Bu makalede Alphonse Daudet’in “L’Arlésienne” adlı öyküsü, göstergebilimsel yöntemle okunuyor. Metnin dışında bir şey söylememe arzusu ve yazınsal metinlerin tahlili konusunda geliştirdiği yöntemle diğer yaklaşım biçimlerinden farklı bir konum kazanan göstergebilimsel bakış açısıyla, önce metnin “Anlatı Düzeyi” sonra “Söylem Düzeyi” inceliyor, “Derin Düzey”de metnin anlamı ortaya konuluyor. Son olarak da, bu bakış açısı içinde, metnin yapısını çözmek için sınıf içine yönelik öneriler sunuluyor.
| Primary Language | English |
|---|---|
| Subjects | Cognition |
| Journal Section | Articles |
| Authors | |
| Publication Date | December 1, 2001 |
| Submission Date | September 9, 2001 |
| Published in Issue | Year 2001 Volume: 2 Issue: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.