ÖZET
Öğrenme konusunda koşullanmacı-davranışçı teoriler güncelliklerini yitirince bilişsel esaslı teorilerde önemli gelişmeler sağlandı. Bilişsel esaslı teorilerde de önceleri Piaget’nin zihinsel gelişim ve öğrenme anlayışı son derece aktüel iken, son zamanlarda geliştirilen birçok bilişsel öğrenme teorisi alanında -aslında çok eskilerde kalmış- Vygotsky’nin fikirleri de tekrar güncellik kazandı.
Bu çalışmada önce Vygotsky’nin öğrenme ve eğitim alanındaki fikirleri -Piaget ile çatışma noktaları da göz önüne alınarak- ortaya konmaktadır. Bu arada Vygotsky düşüncelerinin uygulama alanları üzerinde durulmuştur. Son olarak da etkinliğini giderek arttıran teknik ve sanal ortamda (çevrede) Vygotsky fikirlerinin nasıl değerlendirileceği üzerinde yorumlarımız verilmektedir.
Teknoloji zengin ortamlarda ve internetin sağladığı yaygın ve etkin iletişim ağı içinde Vygotsky düşüncelerine yeni ufuklar açılmakta ve teori yeniden şekillendirilmek zorunda kalınmaktadır. Bu şekillendirme hem eğitimin bütün kademelerinde hem de bütün öğrenen organizasyonlarda etkin olarak kullanılabilir düşüncesindeyiz.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Psycholinguistics (Incl. Speech Production and Comprehension) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 23, 2006 |
Submission Date | January 1, 2006 |
Published in Issue | Year 2006 Volume: 8 Issue: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.