Meeting Abstract
BibTex RIS Cite

Uygulamalı Okul Liderliği Okulu: Uzmanlar Yöneticilerle Buluşuyor [Bir TÜBİTAK BİDEB Eğitim Etkinliğinin Ardından]

Year 2022, Volume: 3 Issue: 1, 57 - 61, 31.05.2022

Abstract

Eğitimdeki sismik değişimler okul liderlerini ve liderliğini daha stratejik konuma getirmiştir. Okul liderleri, yaptıkları işin ve dünyadaki değişimlerin doğasını anladıkları zaman daha başarılı olacaklardır. Salgın sürecinin de öğrettiği bir gerçek olarak geleceğin kestirilemezliği ve belirsizliği yıllardır etkili bir şekilde kullanılan farklı liderlik modellerini, okul temelinde, yeniden düşünmemizi gerektirmektedir. 2000’li yıllardan itibaren okul yöneticiliğinden eğitim lideri yetiştirmeye dönüşüm dikkat çekmektedir. Bu dönüşüme “Uygulamalı Okul Liderliği Okulu” başlığı altında teori ile uygulamayı bütünleştiren, vaka/gerçek örnek olaylara dayalı-bizzat katılımcılar tarafından senaryolaştırılan çözüm odaklı, sorun çözmeye dönük, birlikte öğrenme ve öğretme felsefesini benimsemiş bir okul lideri mesleki gelişim modeli ile katkı sağlamak istenmiştir.

Supporting Institution

TÜBİTAK BİDEB

Project Number

1129B372100675

References

  • Adams, D., Mooi, A. N. Y., & Muniandy, V. (2020). Principal leadership preparation towards high-performing school leadership in Malaysia. Asian Education and Development Studies, 9(4), 425-439.
  • Balyer, A., & Gündüz, Y. (2011). Değişik ülkelerde okul müdürlerinin yetiştirilmesi: Türk eğitim sistemi için bir model önerisi. Kuramsal Eğitimbilim, 4(2), 182-197.
  • British Council (2021). Teaching for success: Continuing professional development (CPD) framework for school leaders. British Council. 20.05.2021 tarihinde https://americas.britishcouncil.org/sites/ default/files/ g285_02_teachingenglish_cpd_framework_for_school_leaders_final_web.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Çelik, V. (2002). Eğitim yöneticisi yetiştirme politikasına yön veren temel eğilimler. 21.yy Eğitim Yöneticilerinin Yetiştirilmesi Sempozyumu Bildiriler Kitabı, 3-12. Ankara: Ankara Üniversitesi.
  • Ingvarson, L., & De Araugo, J. (2022). Developing and recognising accomplished school leadership in Australia. European Journal of Education, 57, 109-127.
  • Işık, H. (2002). Okul müdürlüğü formasyon programları ve okul müdürlerinin yetiştirilmesi. 21.yy Eğitim Yöneticilerinin Yetiştirilmesi Sempozyumu Bildiriler Kitabı, 25-36. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları.
  • Nutov, L., Gilad-Hai, S., & Maskit, D. (2021). Complementary assessment in teacher and school leadership training: Necessity, conceptualization and validation. Studies in Educational Evaluation, 71 (8), 101070. DOI:10.1016/j.stueduc.2021.101070
  • Özkan, M., & Çakır, Ç. (2017). Dağıtılmış liderlik ölçeği’nin geliştirilmesi. International Journal of Eurasia Social Sciences, 8(30), 1629-1660.
  • Sanga, K., Maebuta, J., Johansson-Fua, S. U., & Reynolds, M. (2020). Re-thinking contextualisation in Solomon Islands school leadership professional learning and development. Journal of Interdisciplinary Research, 4(1), 17-29.
  • Şişman, M., & Turan, S. (2002). Dünyada eğitim yöneticilerinin yetiştirilmesine ilişkin başlıca yönelimler ve Türkiye için çıkarılabilecek bazı sonuçlar. 21.yy Eğitim Yöneticilerinin Yetiştirilmesi Sempozyumu Bildiriler Kitabı, 312-326. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları.
  • Turan, S., & Şişman, M. (2000). Okul yöneticileri için standartlar: Eğitim yöneticilerinin bilgi temelleri üzerine düşünceler. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(4), 68-87.
  • Turhan, M., & Karabatak, S. (2015). Türkiye’de okul yöneticilerinin yetiştirilmesi ve yurtiçi alanyazında sunulan model önerilerinin incelenmesi. Turkish Journal of Educational Studies, 2(3), 79-107.
  • Yavuz, O., Madonia, P., & Abolafia, V. M. (2018). School leadership trainıng: Are we preparing future talent managers?. Uluslararası Liderlik Eğitimi Dergisi, 2(2), 94-115.

APPLIED SCHOOL LEADERSHIP SCHOOL: EXPERTS MEET WITH ADMINISTRATORS [FOLLOWING A TUBITAK BIDEB TRAINING EVENT]

Year 2022, Volume: 3 Issue: 1, 57 - 61, 31.05.2022

Abstract

Seismic changes in education brought school leaders and leadership to a rather strategic position. School leaders will be more successful when they understand the nature of the work they do and the changes in the world. As a fact taught by the pandemic process, the unpredictability and uncertainty of the future require us to rethink different leadership models, which have been used effectively for years, on a school basis. Since the 2000s, the transformation from training school administrators to training education leaders draws attention. It is aimed to contribute to this transformation with a professional development model for school leaders that integrates theory and practice within the framework of "Practical School Leadership School" based on case/real-life example studies, scripted by the participants, solution-oriented, focusing on problem-solving and adopting the philosophy of learning and teaching together.

Project Number

1129B372100675

References

  • Adams, D., Mooi, A. N. Y., & Muniandy, V. (2020). Principal leadership preparation towards high-performing school leadership in Malaysia. Asian Education and Development Studies, 9(4), 425-439.
  • Balyer, A., & Gündüz, Y. (2011). Değişik ülkelerde okul müdürlerinin yetiştirilmesi: Türk eğitim sistemi için bir model önerisi. Kuramsal Eğitimbilim, 4(2), 182-197.
  • British Council (2021). Teaching for success: Continuing professional development (CPD) framework for school leaders. British Council. 20.05.2021 tarihinde https://americas.britishcouncil.org/sites/ default/files/ g285_02_teachingenglish_cpd_framework_for_school_leaders_final_web.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Çelik, V. (2002). Eğitim yöneticisi yetiştirme politikasına yön veren temel eğilimler. 21.yy Eğitim Yöneticilerinin Yetiştirilmesi Sempozyumu Bildiriler Kitabı, 3-12. Ankara: Ankara Üniversitesi.
  • Ingvarson, L., & De Araugo, J. (2022). Developing and recognising accomplished school leadership in Australia. European Journal of Education, 57, 109-127.
  • Işık, H. (2002). Okul müdürlüğü formasyon programları ve okul müdürlerinin yetiştirilmesi. 21.yy Eğitim Yöneticilerinin Yetiştirilmesi Sempozyumu Bildiriler Kitabı, 25-36. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları.
  • Nutov, L., Gilad-Hai, S., & Maskit, D. (2021). Complementary assessment in teacher and school leadership training: Necessity, conceptualization and validation. Studies in Educational Evaluation, 71 (8), 101070. DOI:10.1016/j.stueduc.2021.101070
  • Özkan, M., & Çakır, Ç. (2017). Dağıtılmış liderlik ölçeği’nin geliştirilmesi. International Journal of Eurasia Social Sciences, 8(30), 1629-1660.
  • Sanga, K., Maebuta, J., Johansson-Fua, S. U., & Reynolds, M. (2020). Re-thinking contextualisation in Solomon Islands school leadership professional learning and development. Journal of Interdisciplinary Research, 4(1), 17-29.
  • Şişman, M., & Turan, S. (2002). Dünyada eğitim yöneticilerinin yetiştirilmesine ilişkin başlıca yönelimler ve Türkiye için çıkarılabilecek bazı sonuçlar. 21.yy Eğitim Yöneticilerinin Yetiştirilmesi Sempozyumu Bildiriler Kitabı, 312-326. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları.
  • Turan, S., & Şişman, M. (2000). Okul yöneticileri için standartlar: Eğitim yöneticilerinin bilgi temelleri üzerine düşünceler. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(4), 68-87.
  • Turhan, M., & Karabatak, S. (2015). Türkiye’de okul yöneticilerinin yetiştirilmesi ve yurtiçi alanyazında sunulan model önerilerinin incelenmesi. Turkish Journal of Educational Studies, 2(3), 79-107.
  • Yavuz, O., Madonia, P., & Abolafia, V. M. (2018). School leadership trainıng: Are we preparing future talent managers?. Uluslararası Liderlik Eğitimi Dergisi, 2(2), 94-115.
There are 13 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Reviews
Authors

Metin Özkan 0000-0002-4891-9409

Selahattin Turan 0000-0003-4023-5819

Project Number 1129B372100675
Publication Date May 31, 2022
Submission Date March 5, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 3 Issue: 1

Cite

APA Özkan, M., & Turan, S. (2022). Uygulamalı Okul Liderliği Okulu: Uzmanlar Yöneticilerle Buluşuyor [Bir TÜBİTAK BİDEB Eğitim Etkinliğinin Ardından]. Alanyazın, 3(1), 57-61.