Bu çalışmanın amacı son dört yılda (2020-2023) Türkiye’de yayımlanan çalışmaları (tez, makale) belirlenen değişkenler ışığında incelemektir. Bu çalışmalarda tez/makale sayılarının nasıl olduğu, yıllara göre değişim durumu, çalışılan konular, kullanılan teknoloji, yöntem ve desenler, değişkenler, yayımlanan dergiler/üniversiteler belirlenmeye çalışılarak görülen eksikliklerin literatüre kazandırılması ve sonuçlar ile ilgili önerilerin yapılarak öğretmenlerin ve öğrencilerin öğretim ortamlarında teknoloji kullanımına teşvik edilmesi amaçlanmıştır. İncelenen çalışmalar içerik analizi yapılarak düzenlenmiştir. Sonuç olarak, yapılan çalışmalarda makale sayısının tez sayısından fazla olduğu, 2023 yılında çalışma sayısının azalmasına rağmen diğer üç yılda benzer sayıda araştırma yayımlandığı belirlenmiştir. Web 2.0 araçlarının kullanımının yaygınlaştığı, fen eğitimi araştırmacılarının hala nicel araştırıma çalışmalarını daha fazla önemsedikleri ve yarı deneysel desen çalışmaları tercih ettikleri ve bunun sonucu olarak örneklem sayısının genel olarak daha çok 1-50 kişi aralığında olduğu belirlenmiştir. Literatüre benzer şekilde altı ve yedinci sınıfların çalışmalarda örneklem olarak daha fazla tercih edildiği, akademik başarı, tutum, yeterlik, motivasyon ve ilgi gibi değişkenlerin ön planda olduğu bu doğrultuda öğrencilerin görüşleri de alınmak istendiğinde karma yöntem çalışmalarına yönelindiği tespit edilmiştir. Ayrıca makalelerin yayımlandığı dergiler ve tezlerin hazırlandığı üniversiteler anlamında bir yoğunlaşma olmadığı anlaşılmıştır.
Bu çalışmada “Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Yönergesi” ne uygun olarak çalışmalar yürütülmüş, araştırmada kullanılan tüm çalışmalara atıf yapılmıştır. İçerik analizi çalışması olduğu ve sadece yayımlanmış eserler incelendiği için etik kurul izni almaya ihtiyaç duyulmamıştır.
The purpose of this study is to examine the studies (theses, articles) published in Turkey in the last four years (2020-2023) in the light of the determined variables. In these studies, it is tried to determine the status of thesis/articles, the status of change over the years, the subjects studied, the technology used, methods and patterns, variables, published journals/universities, to bring the deficiencies into the literature and to encourage teachers and students to use technology in teaching environments by making suggestions about the results. It is intended to be. The studies examined were organized by content analysis. As a result, it was determined that the number of articles in the studies was high, and although the number of studies decreased in 2023, a similar number of studies were published in the other three years. It has been determined that the use of Web 2.0 tools has become widespread, science education researchers still attach more importance to quantitative research studies and prefer quasi-experimental design studies, and as a result, the number of samples is generally in the range of 1-50 people. Similar to the literature, it has been determined that sixth and seventh grades are more preferred as samples in studies, variables such as academic success, attitude, competence, motivation and interest are at the forefront, and in this direction, when students' opinions are wanted to be obtained, mixed method studies are preferred. In addition, it is understood that there is no concentration in terms of journals where articles are published and universities where these are prepared.
In this study, studies were carried out in accordance with the "Higher Education Institutions Scientific Research and Publication Ethics Directive" and all studies used in the research were cited. Since it was a content analysis study and only published works were examined, there was no need to obtain ethics committee permission.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Science Education |
Journal Section | Systematic Review |
Authors | |
Publication Date | May 21, 2024 |
Submission Date | February 7, 2024 |
Acceptance Date | April 30, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 5 Issue: 1 |