Research Article
BibTex RIS Cite

MÜZİKSEL İŞİTME OKUMA VE YAZMA DERSİ EĞİTİMCİLERİNİN TEKNOLOJİ ODAKLI ÖĞRETİM MATERYALLERİNİ KULLANIM DURUMU VE YETERLİLİKLERİ

Year 2017, Volume: 3 Issue: 6, 33 - 49, 22.06.2017
https://doi.org/10.5578/amrj.57292

Abstract

Müziksel İşitme Okuma ve Yazma
dersi, mesleki müzik eğitimi veren kurumların temel alan dersidir. Bu ders
sayesinde öğrenciler teorik bilgiler edinecek, çalma söyleme becerilerinde
doğru sesleri kullanacak, ritmik saymayı öğrenecek, duyduğu ezgileri notaya
alabilecek, ulusal ve uluslararası nitelikteki ezgileri ve ezgilerin getirdiği
kültürleri tanıyacaktır.



Güzel Sanatlar Liseleri müzik
bölümlerinde, alan dersleri içerisinde geniş bir konu içeriğine sahip olan ve
hedeflediği kazanımlar açısından yoğun olan Müziksel İşitme Okuma ve Yazma
dersi, teknoloji materyallerinin derslerde kullanımında, görsel ve işitsel duyu
organlarına hitap edeceği için, öğretimi kolaylaştıracağı, kalıcı öğrenmeyi
sağlayacağı ve zaman açısından tasarruf sağlayacağı bilinmektedir.



Bu çalışmada; veriler
yapılandırılmış görüşme formu yardımıyla elde edilmiş, Müziksel İşitme Okuma ve
Yazma Dersi derslerinde eğitimcilerin teknoloji materyalleri kulanım durumları
ve kullanış yöntemleri incelenmiş, teknoloji materyallerini kullanmıyorlarsa
nedenleri tespit edilerek, yeterliliklerine katkıda bulunacak öneriler
sunulmuştur.



Sonuç olarak eğitimciler
tarafından program içerisinde var olan teknoloji odaklı kazanımların yetersiz
olduğu, eğitimcilerin çoğunluğunun mezun oldukları üniversitelerde teknoloji
odaklı materyalleri kullanmaya yönelik ders almadıkları, konu ile ilgili
seminer, hizmet içi eğitim gibi faaliyetlerin yapılmadığı ortaya çıkmıştır.



Çalışmanın; Müziksel işitme
okuma ve yazma dersinde teknoloji materyallerinin kullanımı hakkında
eğitimcilere fikir vereceği, ders öğretmenlerinin yeterliliklerine katkı
sağlayacağı, alana katkıda bulunacağı açısından önemli olduğu düşünülmektedir.

References

  • Akpınar, Y. (1999). Bilgisayar Destekli Öğretim ve Uygulamalar. Ankara: Anı Yayınları.
  • Apaydınlı, K. (2006). Anadolu güzel sanatlar liseleri müzik bölümü öğrencilerinin müziksel işitme-okuma-yazma dersinde karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri. (Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Aydoğan, S. Özgür, Ü. (2006). Müziksel İşitme Okuma Eğitimi ve Kuram-I. Ankara: Sözkesen Matbaası
  • İşman, A. (2011). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Ankara: Pegem Yayıncılık
  • Karasar, N. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Lavignac, A. (1939). Musiki Terbiyesi. (A. Denker, Çev.). İstanbul: Kanaat Kitapevi
  • Milli Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Genel Müdürlüğü. (2009) Müziksel İşitme Okuma Yazma Dersi Öğretim Programı. Ankara
  • Nazlımoğlu, E. (2016). Müziksel İşitme Okuma Yazma Derslerinde Bilgisayar Destekli Programlı Öğretim Yönteminin Etkililiği. (Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara
  • Özgül, Y. (2016). Ezgisel Dikte Çalışmalarında Bilgisayar destekli Eğitimin Öğrenci Başarısına Etkileri. (Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara
  • Uçan, A. (1997). Müzik Eğitimi. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
Year 2017, Volume: 3 Issue: 6, 33 - 49, 22.06.2017
https://doi.org/10.5578/amrj.57292

Abstract

References

  • Akpınar, Y. (1999). Bilgisayar Destekli Öğretim ve Uygulamalar. Ankara: Anı Yayınları.
  • Apaydınlı, K. (2006). Anadolu güzel sanatlar liseleri müzik bölümü öğrencilerinin müziksel işitme-okuma-yazma dersinde karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri. (Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Aydoğan, S. Özgür, Ü. (2006). Müziksel İşitme Okuma Eğitimi ve Kuram-I. Ankara: Sözkesen Matbaası
  • İşman, A. (2011). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Ankara: Pegem Yayıncılık
  • Karasar, N. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Lavignac, A. (1939). Musiki Terbiyesi. (A. Denker, Çev.). İstanbul: Kanaat Kitapevi
  • Milli Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Genel Müdürlüğü. (2009) Müziksel İşitme Okuma Yazma Dersi Öğretim Programı. Ankara
  • Nazlımoğlu, E. (2016). Müziksel İşitme Okuma Yazma Derslerinde Bilgisayar Destekli Programlı Öğretim Yönteminin Etkililiği. (Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara
  • Özgül, Y. (2016). Ezgisel Dikte Çalışmalarında Bilgisayar destekli Eğitimin Öğrenci Başarısına Etkileri. (Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara
  • Uçan, A. (1997). Müzik Eğitimi. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
There are 10 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Osman Özdemir This is me

Publication Date June 22, 2017
Acceptance Date June 21, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 3 Issue: 6

Cite

APA Özdemir, O. (2017). MÜZİKSEL İŞİTME OKUMA VE YAZMA DERSİ EĞİTİMCİLERİNİN TEKNOLOJİ ODAKLI ÖĞRETİM MATERYALLERİNİ KULLANIM DURUMU VE YETERLİLİKLERİ. Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi, 3(6), 33-49. https://doi.org/10.5578/amrj.57292
Dergimiz batı müziği (müzik), sahne sanatları, Türk sanat müziği, müzik eğitimi, müzikoloji ve müzik ile bağlantılı multidisipliner çalışmaları kabul etmektedir.