Müziksel İşitme Okuma ve Yazma
dersi, mesleki müzik eğitimi veren kurumların temel alan dersidir. Bu ders
sayesinde öğrenciler teorik bilgiler edinecek, çalma söyleme becerilerinde
doğru sesleri kullanacak, ritmik saymayı öğrenecek, duyduğu ezgileri notaya
alabilecek, ulusal ve uluslararası nitelikteki ezgileri ve ezgilerin getirdiği
kültürleri tanıyacaktır.
Güzel Sanatlar Liseleri müzik
bölümlerinde, alan dersleri içerisinde geniş bir konu içeriğine sahip olan ve
hedeflediği kazanımlar açısından yoğun olan Müziksel İşitme Okuma ve Yazma
dersi, teknoloji materyallerinin derslerde kullanımında, görsel ve işitsel duyu
organlarına hitap edeceği için, öğretimi kolaylaştıracağı, kalıcı öğrenmeyi
sağlayacağı ve zaman açısından tasarruf sağlayacağı bilinmektedir.
Bu çalışmada; veriler
yapılandırılmış görüşme formu yardımıyla elde edilmiş, Müziksel İşitme Okuma ve
Yazma Dersi derslerinde eğitimcilerin teknoloji materyalleri kulanım durumları
ve kullanış yöntemleri incelenmiş, teknoloji materyallerini kullanmıyorlarsa
nedenleri tespit edilerek, yeterliliklerine katkıda bulunacak öneriler
sunulmuştur.
Sonuç olarak eğitimciler
tarafından program içerisinde var olan teknoloji odaklı kazanımların yetersiz
olduğu, eğitimcilerin çoğunluğunun mezun oldukları üniversitelerde teknoloji
odaklı materyalleri kullanmaya yönelik ders almadıkları, konu ile ilgili
seminer, hizmet içi eğitim gibi faaliyetlerin yapılmadığı ortaya çıkmıştır.
Çalışmanın; Müziksel işitme
okuma ve yazma dersinde teknoloji materyallerinin kullanımı hakkında
eğitimcilere fikir vereceği, ders öğretmenlerinin yeterliliklerine katkı
sağlayacağı, alana katkıda bulunacağı açısından önemli olduğu düşünülmektedir.
Müziksel İşitme Müziksel Okuma Müziksel Yazma Müzik ve Teknoloji
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Haziran 2017 |
Kabul Tarihi | 21 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 6 |