Performans, profesyonel bir müzisyenin aktif müzik
hayatı devam ettiği sürece kariyerinin önemli bir parçasıdır. Profesyonel bir
müzisyen öğrenciliğinden itibaren çalgısı ya da sesi ile ilgili teknik
düzeyinin gelişmesi için yoğun bir çalışma süreci geçirmektedir. Teknik
düzeyini sergileme aşamasına geldiğinde ise bir başka faktör ortaya
çıkmaktadır. O da performans kaygısı ve onun kontrolüdür.
Bu çalışmada, ortaokul ve lise düzeyinde öğrenim gören konservatuvar müzik öğrencilerinin
müzik performans kaygıları (MPK) çeşitli değişkenlere göre incelenmiştir.
Araştırmanın sonuçlarına göre, kız öğrencilerin MPK düzeylerinin, erkek
öğrencilere göre yüksek olduğu, yaylı çalgı çalan öğrencilerin daha yüksek MPK
düzeyine sahip oldukları, çalışma süresi yükseldikçe başarıya ilişkin algının
da arttığı, sınıf düzeyi yükseldikçe MPK’nın arttığı, ilk sahne deneyimi yaşı
küçüldükçe MPK’nın azaldığı görülmüştür. Bununla beraber öğrencilerin anne-baba
eğitim durumunun ve mezun oldukları okul türünün MPK açısından anlamlı bir fark
oluşturmadığı tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 21, 2018 |
Acceptance Date | January 19, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 4 Issue: 7 |