Performans, profesyonel bir müzisyenin aktif müzik
hayatı devam ettiği sürece kariyerinin önemli bir parçasıdır. Profesyonel bir
müzisyen öğrenciliğinden itibaren çalgısı ya da sesi ile ilgili teknik
düzeyinin gelişmesi için yoğun bir çalışma süreci geçirmektedir. Teknik
düzeyini sergileme aşamasına geldiğinde ise bir başka faktör ortaya
çıkmaktadır. O da performans kaygısı ve onun kontrolüdür.
Bu çalışmada, ortaokul ve lise düzeyinde öğrenim gören konservatuvar müzik öğrencilerinin
müzik performans kaygıları (MPK) çeşitli değişkenlere göre incelenmiştir.
Araştırmanın sonuçlarına göre, kız öğrencilerin MPK düzeylerinin, erkek
öğrencilere göre yüksek olduğu, yaylı çalgı çalan öğrencilerin daha yüksek MPK
düzeyine sahip oldukları, çalışma süresi yükseldikçe başarıya ilişkin algının
da arttığı, sınıf düzeyi yükseldikçe MPK’nın arttığı, ilk sahne deneyimi yaşı
küçüldükçe MPK’nın azaldığı görülmüştür. Bununla beraber öğrencilerin anne-baba
eğitim durumunun ve mezun oldukları okul türünün MPK açısından anlamlı bir fark
oluşturmadığı tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Ocak 2018 |
Kabul Tarihi | 19 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 7 |