ÖZET
Müziğin insan üzerinde çok yönlü etkilerinin
olduğu bilinmektedir. Buna dayanarak insanlar üzerindeki etkilerini irdelemeye
yönelik pek çok çalışma yapılmaktadır. 20yy. başlarından günümüze kadar müzik
aracılığı ile yapılan terapi çalışmaları ve algı geliştirici metotların
geliştirilip yaygınlaştığı görülmektedir.
Kullanılan çeşitli metotlar algıyı daha
işlevsel bir hale getirebilmek için otizm, disleksi ve öğrenme güçlüğü yaşayan
kişiler üzerinde uygulanmaya devam etmektedir. Bu çalışmalar arasında Berard
Metodu oldukça dikkat çekici fakat yeterince bilinmeyen bir metot olarak
karşımıza çıkmaktadır. Berard Metodu bir algı geliştirme yöntemidir. Herhangi
bir şekilde tıbbi ya da hastalık tedavi edici bir özellik taşımamasına karşın
günümüzde pek çok insanın bu metot ile yaşadığı güçlüklerin üstesinden geldiği
bildirilmekte, çeşitli örnekler sunulabilmektedir. Dünyada 500’ün üzerinde
Türkiye’de ise 70 kadar Uygulama merkezi olan bu metot 1960'tan bu yana
Dünya'da ve 2004 yılından itibaren Türkiye'de hizmet vermektedir. Bu metot
çerçevesinde dinletilen müziklerin niteliğinin yanı sıra, dinletilen bireye
gönderilen frekanslar da sağ ve sol beyin lobunun gelişiminde büyük bir önem
taşımaktadır. Bu yapısı metodu incelenmek ve ne tür çalışmalarda kullanılabileceği
ve yaygınlaştırılabileceği konusunda çalışmalar yapmayı gerekli kılmaktadır.
Bu çalışmada, müzik eğitimi alan bireyler
için oldukça büyük önem taşıyan müziksel bellek üzerine, çeşitli araştırmalarda
faydalı olduğu görülen Berard Metodunun nasıl kullanılabileceği konusu
irdelenmiştir. Metodun müziksel bellek geliştirmeye olan etkileri kaynak tarama
ve görüşme yöntemi kullanılarak incelenmiştir.
Anahtar Kelimeler: Berard Metodu, Müziksel Bellek, Algı Geliştirme.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Kabul Tarihi | 2 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 10 |