Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

MÜZİKSEL BELLEK GELİŞTİRMEDE BERARD METODU KULLANIMININ İNCELENMESİ

Yıl 2019, Cilt: 5 Sayı: 10, 53 - 71, 30.06.2019

Öz

 ÖZET

    Müziğin insan üzerinde çok yönlü etkilerinin
olduğu bilinmektedir. Buna dayanarak insanlar üzerindeki etkilerini irdelemeye
yönelik pek çok çalışma yapılmaktadır. 20yy. başlarından günümüze kadar müzik
aracılığı ile yapılan terapi çalışmaları ve algı geliştirici metotların
geliştirilip yaygınlaştığı görülmektedir.

        Kullanılan çeşitli metotlar algıyı daha
işlevsel bir hale getirebilmek için otizm, disleksi ve öğrenme güçlüğü yaşayan
kişiler üzerinde uygulanmaya devam etmektedir. Bu çalışmalar arasında Berard
Metodu oldukça dikkat çekici fakat yeterince bilinmeyen bir metot olarak
karşımıza çıkmaktadır. Berard Metodu bir algı geliştirme yöntemidir. Herhangi
bir şekilde tıbbi ya da hastalık tedavi edici bir özellik taşımamasına karşın
günümüzde pek çok insanın bu metot ile yaşadığı güçlüklerin üstesinden geldiği
bildirilmekte, çeşitli örnekler sunulabilmektedir. Dünyada 500’ün üzerinde
Türkiye’de ise 70 kadar Uygulama merkezi olan bu metot 1960'tan bu yana
Dünya'da ve 2004 yılından itibaren Türkiye'de hizmet vermektedir. Bu metot
çerçevesinde dinletilen müziklerin niteliğinin yanı sıra, dinletilen bireye
gönderilen frekanslar da sağ ve sol beyin lobunun gelişiminde büyük bir önem
taşımaktadır. Bu yapısı metodu incelenmek ve ne tür çalışmalarda kullanılabileceği
ve yaygınlaştırılabileceği konusunda çalışmalar yapmayı gerekli kılmaktadır.

      Bu çalışmada, müzik eğitimi alan bireyler
için oldukça büyük önem taşıyan müziksel bellek üzerine, çeşitli araştırmalarda
faydalı olduğu görülen Berard Metodunun nasıl kullanılabileceği konusu
irdelenmiştir. Metodun müziksel bellek geliştirmeye olan etkileri kaynak tarama
ve görüşme yöntemi kullanılarak incelenmiştir.

 











Anahtar Kelimeler: Berard Metodu, Müziksel Bellek, Algı Geliştirme.

Kaynakça

  • Avşar, M. (2018) Kodály Yaklaşımına Göre Uygulanan Armoni Dersinin Başarıya, Tutuma Ve Performansa Etkisi, Doktora Tezi Çuhadar, Hakan C. Ç.Ü. MÜZİK VE BEYİN, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 17, Sayı 2Karolyi , O. (1999). Müziğe Giriş, Çev.: M. Nemutlu, İstanbul: Pan Yayıncılık, Üçüncü BasımMEB T.C. Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Genel Müdürlüğü Güzel Sanatlar Ve Spor Lisesi Müziksel İşitme, Okuma Ve Yazma Dersi Öğretim Programı (9,10,11,12 Sınıflar) 2009Say, A. (2002); Müziğin Kitabı, Müzik Ansiklopedisi yayınları, İkinci BasımSay, A. (2012); Müzik Sözlüğü, Müzik Ansiklopedisi yayınları, Dördüncü BasımSazak, N. (2008) , Müziksel algılamanın temel boyutları, Uluslar arası insan bilimleri dergisi, Cilt:5 Sayı:1Torun, Ş. Müziğin Beynimizdeki Yolculuğu, Osmangazi Tıp Dergisi, 2016;38 (Özel Sayı 1): 66-70Türkmen, E.F. (2016) Müzik Eğitiminde Öğretim Yöntemleri, Pegem Akademi yayınlarıUçan, A.(1997). Müzik Eğitimi Temel Kavramlar, İlkeler, Yaklaşımlar, Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.Yönetken, H. B.(1952) Okulda Müzik Öğretimi Ve Öğretim Metodları, İstanbul: Milli Eğitim Basımevihttp://www.berardmetodu.com/http://www.tdk.gov.tr/https://www.autism.com/treating_auditorywww.drguyberard.com
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Derya Uçak 0000-0002-0108-9508

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2019
Kabul Tarihi 2 Temmuz 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 10

Kaynak Göster

APA Uçak, D. (2019). MÜZİKSEL BELLEK GELİŞTİRMEDE BERARD METODU KULLANIMININ İNCELENMESİ. Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi, 5(10), 53-71.
Dergimiz batı müziği (müzik), sahne sanatları, Türk sanat müziği, müzik eğitimi, müzikoloji ve müzik ile bağlantılı multidisipliner çalışmaları kabul etmektedir.