Bilim
ve Sanat Merkezleri (BİLSEM)özel yetenekleri geliştirme programı (ÖYG) müzik
alanı,üstün yetenekli olarak kabul edilen ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki
özel yetenekli öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve devinişsel özelliklerini
müzikal anlamda geliştiren ve onlara sanat eğitimi sağlayan bir kurumsal bir
yapılanmadır. Müzik alanından tanılama yoluyla özel yetenek sınavına da tâbi
tutulan ilkokul ve ortaokul öğrencilerinden başarılı olanlar bu eğitimden
yararlanabilmektedir. BİLSEM’lerde, müzik alanında öğrencilere teorik derslerin
yanı sıra ilgi, istek ve yetenekleri doğrultusunda piyano,keman, gitar vb.
çalgılara yönelik çeşitli etkinlikler uygulanmaktadır.
Bu araştırmada, BİLSEM müzik alanı
öğrencilerinin müzik kavramına yönelik bilişsel yapılarını belirlemek amacıyla,
eğitim alanında sıkça başvurulan alternatif ölçme yöntemlerinden metafor
tekniği kullanılmıştır.Araştırmanın verileri, 2018-2019 eğitim öğretim yılında
Mersin Yenişehir Belediyesi Bilim ve Sanat Merkezi, Tarsus Hadiye Kuradacı
Bilim ve Sanat Merkezi, Silifke Bilim ve Sanat Merkezi, Konya Bilim ve Sanat
Merkezi, Adana Bilim ve Sanat Merkezi’nde öğrenim gören 100 ortaokul
öğrencisinden toplanmıştır. Çalışmada katılımcılara,müzik kavramına ilişkin
ürettikleri metaforları yazmaları için bir form verilmiştir. Formda “Müzik .......gibidir. Çünkü .......”
ifadelerini tamamlamaları istenmiştir. Elde edilen veriler içerik analizi
yöntemi ile kategorilere ayrılarak çözümlenmiştir. Araştırma, durum tespitine yönelik
betimsel bir çalışma olup nitel bir araştırmadır.000
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Kabul Tarihi | 27 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 10 |