Uzun yıllar kontrbasın solo çalgı olamayacağı önyargısına rağmen Bottesini’nin başarısı, olağanüstü yeteneği ile aslında çekicilik amaçlı olmayan bu çalgının doğasında bulunan güçlüklerin üstesinden gelmesi ve kontrbas ile mucizeler gerçekleştirmesinden kaynaklanır. Bottesini’nin kontrbas ile ortaya koyduğu üstün performans izleyicileri ve müzik eleştirmenlerini hayrete düşürerek, “Kontrbas’ın Paganini’si” olarak anılmasını sağlar.
Günümüz kontrbas icracılarının ulaştıkları teknik seviyelerinin temellerini atan besteci, şef, kontrbas virtüözü G. Bottesini‘nin bir başka İtalyan besteci olan V. Bellini’nin “La Sonnambula” operasından uyarlamış olduğu Fantasia sulla “La Sonnambula” adlı eseri kontrbasın tarihte solo çalgı olarak kullanıldığı ilk eser olma özelliğini taşır.
Bu çalışmada G.Bottesini’nin hayatı ve sanatı tanıtılmaya çalışılmış,virtüöz ve besteci olarak “ La Sonnambula” adlı eserin formal incelemesi yapılmıştır.İncelemede alıntılanan bölümlerin ve bu bölümlerden oluşan varyasyonlarda, G.Bottesini’nin yazmış olduğu eserin kurgusu ve eserin kontrbasa uyarlama sürecindeki amaç ve yöntem araştırılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Şubat 2023 |
Kabul Tarihi | 21 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: IX Sayı: 17 |