Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

KONSERVATUVAR ÖĞRENCİLERİNİN BİREYSEL ÇALGI BAĞLAMA SINAVINA YÖNELİK KAYGI DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2023, Cilt: IX Sayı: 18, 412 - 428, 26.07.2023

Öz

Ülkemizde var olan eğitim sistemi içerisinde öğrencilerin daha etkin olmaları gereken, kişisel performans ve sistematik çalışma gerektiren, tüm bunlara ek olarak mesleki uzmanlık eğitimleri almalarını sağlayan eğitim dönemi yükseköğretim sürecidir. Bu dönem sonucunda öğrenciler tercih ettikleri meslek grupları ile ilgili uzmanlık ve mesleki yeterlilik kazanımı elde etmiş olurlar. Yükseköğretim sürecinin dikkat çeken önemli unsurlarından bir diğeri de ilgili kurumda yürütülen ölçme-değerlendirme faaliyetleridir. Bu durum öğrenciler üzerinde kaygıyı da beraberinde getirmiştir. Bu araştırma; yükseköğretim kurumu olan konservatuvarlarda, bağlama çalgısı eğitimi alan öğrencilerin bu çalgıya yönelik yapılan sınavlardaki kaygı düzeylerini ölçmeyi amaçlamıştır. Gerçekleştirilen bu çalışma; performans sergilemeye yönelik yapılan bağlama sınavındaki kaygı, heyecan ve yetersiz hissetme gibi unsurların tespiti açısından önem arz etmektedir. Araştırma 20021-2022 eğitim öğretim yılı içerisinde Afyon Kocatepe Üniversitesi, İzmir Ege Üniversitesi ve Kocaeli Üniversitesi Devlet Konservatuvarları bölümlerinde eğitim alan THM Bölümü bağlama öğrencileri üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya bahsi geçen üniversitelerin 1. 2. 3. ve 4. sınıf öğrencilerinden oluşan 41 kişilik bir örneklem grubuna Polat D. tarafından geliştirilen “Sınav Kaygısı Ölçeği” uygulanmıştır. Araştırma kapsamında sınavlara yönelik kendi düşünceleri, başkalarının düşünceleri, hazırlanma endişeleri-sınav kaygısı ve zihinsel-bedensel tepkiler arasındaki ilişkiler tespit edilmiştir. Çalışma sonucunda ulaşılan bilgiler analiz edilmiş olup bu analizlerden elde edilen veriler yorumlanmıştır. Ayrıca sonuçlar üzerinden öneri ve sürece katkı sağlayacağı düşünülen tartışmalara yer verilmiştir.

Kaynakça

  • Çetinkaya, B. (2018). Hayat Bir Sınavdır. Pagem Akademi.
  • Erözkan, A. (2004). Üniversite Öğrencilerinin Sınav kaygısı ve Başaçıkma Davranışları. Muğla üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12, 14–32.
  • Nacakçı, Z., & Dalkıran, E. (2011). Müzik Eğitimi Anabilim Dalı Öğrencilerinin Bireysel Çalgı Sınavına Yönelik Kaygıları. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisi, 3(5), 46–56.
  • Parlak, E. (2000). Türkiye’de El İle (Şelpe) Bağlama Çalma Geleneği ve Çalış Teknikleri. Kültür Bakanlığı Yayınları.
  • Polat, D. (2006). Anatomi Dersinde Portfolyo Kullanmanın Öğrencilerin Bilişsel ve Duyuşsal Özellikleri Üzerine Etkisi. Ankara Gazi Üniversitesi.
  • Tarman, S. (2016). Müzik Eğitiminin Temelleri. Müzik Eğitimi Yayınları.
  • Tezcan, M. (2013). Sosyolojik Kuramlarda Eğitim. Anı Yayıncılık.
  • Türk Dil Kurumu. (2019). Türkçe Sözlük. Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • Uçan, A. (1997). Müzik Eğitim Temel Kavramlar, İlkeler Yaklaşımlar. Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Yokuş, H., & Yokuş, T. (2010). Müzik ve Çalgı Öğrenimi için Strateji Rehberi I. Pagem Yayıncılık.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Müzik Eğitimi, Müzik Performansı, Türk Halk Müziğinde Yorumculuk, Müzik (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Emrah Kalın 0000-0001-9376-6117

Burak Gültekin 0000-0001-7965-2340

Yayımlanma Tarihi 26 Temmuz 2023
Kabul Tarihi 5 Temmuz 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: IX Sayı: 18

Kaynak Göster

APA Kalın, E., & Gültekin, B. (2023). KONSERVATUVAR ÖĞRENCİLERİNİN BİREYSEL ÇALGI BAĞLAMA SINAVINA YÖNELİK KAYGI DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi, IX(18), 412-428.
Dergimiz batı müziği (müzik), sahne sanatları, Türk sanat müziği, müzik eğitimi, müzikoloji ve müzik ile bağlantılı multidisipliner çalışmaları kabul etmektedir.