Ülkemizde var olan eğitim sistemi içerisinde öğrencilerin daha etkin olmaları gereken, kişisel performans ve sistematik çalışma gerektiren, tüm bunlara ek olarak mesleki uzmanlık eğitimleri almalarını sağlayan eğitim dönemi yükseköğretim sürecidir. Bu dönem sonucunda öğrenciler tercih ettikleri meslek grupları ile ilgili uzmanlık ve mesleki yeterlilik kazanımı elde etmiş olurlar. Yükseköğretim sürecinin dikkat çeken önemli unsurlarından bir diğeri de ilgili kurumda yürütülen ölçme-değerlendirme faaliyetleridir. Bu durum öğrenciler üzerinde kaygıyı da beraberinde getirmiştir. Bu araştırma; yükseköğretim kurumu olan konservatuvarlarda, bağlama çalgısı eğitimi alan öğrencilerin bu çalgıya yönelik yapılan sınavlardaki kaygı düzeylerini ölçmeyi amaçlamıştır. Gerçekleştirilen bu çalışma; performans sergilemeye yönelik yapılan bağlama sınavındaki kaygı, heyecan ve yetersiz hissetme gibi unsurların tespiti açısından önem arz etmektedir. Araştırma 20021-2022 eğitim öğretim yılı içerisinde Afyon Kocatepe Üniversitesi, İzmir Ege Üniversitesi ve Kocaeli Üniversitesi Devlet Konservatuvarları bölümlerinde eğitim alan THM Bölümü bağlama öğrencileri üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya bahsi geçen üniversitelerin 1. 2. 3. ve 4. sınıf öğrencilerinden oluşan 41 kişilik bir örneklem grubuna Polat D. tarafından geliştirilen “Sınav Kaygısı Ölçeği” uygulanmıştır. Araştırma kapsamında sınavlara yönelik kendi düşünceleri, başkalarının düşünceleri, hazırlanma endişeleri-sınav kaygısı ve zihinsel-bedensel tepkiler arasındaki ilişkiler tespit edilmiştir. Çalışma sonucunda ulaşılan bilgiler analiz edilmiş olup bu analizlerden elde edilen veriler yorumlanmıştır. Ayrıca sonuçlar üzerinden öneri ve sürece katkı sağlayacağı düşünülen tartışmalara yer verilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Müzik Eğitimi, Müzik Performansı, Türk Halk Müziğinde Yorumculuk, Müzik (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Temmuz 2023 |
Kabul Tarihi | 5 Temmuz 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: IX Sayı: 18 |