Özet
Eğitim sürecinin başarılı olup olmadığı ya da ne düzeyde başarılı olduğunu tespit etmek için ölçme-değerlendirmeye ihtiyaç duyulmaktadır. Ölçme-değerlendirme alternatif ve geleneksel yaklaşımlar olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu araştırmanın amacı alternatif değerlendirme yaklaşımları kullanılarak 7. sınıf ‘‘iş ve enerji’’ konusuna yönelik başarı testi hazırlamak ve testin geçerlik-güvenirlik analizini yapmaktır. Geliştirilen test Giresun Merkez de 20; Giresun’un Tirebolu ilçesinde 25 ve Ordu’nun Ünye ilçesinde 25 olmak üzere toplam 70 ilköğretim 7. sınıf öğrencisine uygulanmış ve Cronmbach’s Alpha katsayısı 0,689 olarak bulunmuştur. Madde analizi sonucunda ortalama güçlük indeksi 0,67, ayırt edicilik indeksi ise 0,44 olarak hesaplanmıştır. Araştırma kapsamında geliştirilen testin geçerlik ve güvenirlik analizi sonuçlarına göre testin başarı testi olarak kullanılmasının uygun olduğu söylenebilir. Bu çalışmada geliştirilen test gibi başka konu ve kavramlarda da alternatif ölçme-değerlendirme teknikleri içeren testler geliştirmeli ve bu tür testlere öğretim süreci içerisinde daha çok yer verilmelidir.
Alternatif Ölçme-Değerlendirme; Test geliştirme; İş ve Enerji
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Haziran 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 4 Sayı: 1 |
Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Amasya Education Journal)