PDF EndNote BibTex Cite

Üst-Bilişsel Öz-Düzenlemenin, Öz-Yeterlik ve Hedef Yönelimi ile Açıklanması: Afyon ili örneği

Year 2015, Volume 4, Issue 2, 175 - 189, 04.12.2015

Abstract

Bu çalışmada 7. sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersine ait öz-yeterliklerinin ve hedef yönelimlerinin, onların üst-bilişsel öz-düzenleme becerilerini açıklamadaki rolü araştırılmıştır. Afyon ilinde öğrenim gören 903 öğrenciden toplanan veri ile regresyon analizi yapılmıştır. Veri toplamada Öğrenmede Güdüsel Stratejiler Anketi’nin öz-yeterlik ve üst-bilişsel öz-düzenleme alt ölçekleri ile Hedef Yönelimleri Ölçeği kullanılmıştır. Çalışma sonuçlarına göre öğrencilerin öz-yeterliklerin yüksek olduğu, hedef yönelimi olarak ise öğrenme yaklaşma ve performans yaklaşma hedeflerini belirledikleri tespit edilmiştir. Öğrencilerin üst-bilişsel öz-düzenlemelerini açıklamada en önemli değişkenin öz-yeterlik olduğu, öğrenme yaklaşma, öğrenme kaçınma ve performans kaçınma hedeflerinin de üst-bilişsel öz-düzenlemeyi pozitif yönde açıkladıkları bulunmuştur.

Year 2015, Volume 4, Issue 2, 175 - 189, 04.12.2015

Abstract

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Savaş Pamuk>

0000-0001-8661-4262


Rıdvan Elmas>

0000-0001-7769-2525

Publication Date December 4, 2015
Published in Issue Year 2015, Volume 4, Issue 2

Cite

Bibtex @ { amauefd267438, journal = {Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {2146-7811}, eissn = {2146-7811}, address = {}, publisher = {Amasya University}, year = {2015}, volume = {4}, number = {2}, pages = {175 - 189}, title = {Üst-Bilişsel Öz-Düzenlemenin, Öz-Yeterlik ve Hedef Yönelimi ile Açıklanması: Afyon ili örneği}, key = {cite}, author = {Pamuk, Savaş and Elmas, Rıdvan} }
APA Pamuk, S. & Elmas, R. (2015). Üst-Bilişsel Öz-Düzenlemenin, Öz-Yeterlik ve Hedef Yönelimi ile Açıklanması: Afyon ili örneği . Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 4 (2) , 175-189 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/amauefd/issue/25319/267438
MLA Pamuk, S. , Elmas, R. "Üst-Bilişsel Öz-Düzenlemenin, Öz-Yeterlik ve Hedef Yönelimi ile Açıklanması: Afyon ili örneği" . Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 4 (2015 ): 175-189 <https://dergipark.org.tr/en/pub/amauefd/issue/25319/267438>
Chicago Pamuk, S. , Elmas, R. "Üst-Bilişsel Öz-Düzenlemenin, Öz-Yeterlik ve Hedef Yönelimi ile Açıklanması: Afyon ili örneği". Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 4 (2015 ): 175-189
RIS TY - JOUR T1 - Üst-Bilişsel Öz-Düzenlemenin, Öz-Yeterlik ve Hedef Yönelimi ile Açıklanması: Afyon ili örneği AU - Savaş Pamuk , Rıdvan Elmas Y1 - 2015 PY - 2015 N1 - DO - T2 - Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 175 EP - 189 VL - 4 IS - 2 SN - 2146-7811-2146-7811 M3 - UR - Y2 - 2022 ER -
EndNote %0 Amasya Education Journal Üst-Bilişsel Öz-Düzenlemenin, Öz-Yeterlik ve Hedef Yönelimi ile Açıklanması: Afyon ili örneği %A Savaş Pamuk , Rıdvan Elmas %T Üst-Bilişsel Öz-Düzenlemenin, Öz-Yeterlik ve Hedef Yönelimi ile Açıklanması: Afyon ili örneği %D 2015 %J Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 2146-7811-2146-7811 %V 4 %N 2 %R %U
ISNAD Pamuk, Savaş , Elmas, Rıdvan . "Üst-Bilişsel Öz-Düzenlemenin, Öz-Yeterlik ve Hedef Yönelimi ile Açıklanması: Afyon ili örneği". Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 4 / 2 (December 2015): 175-189 .
AMA Pamuk S. , Elmas R. Üst-Bilişsel Öz-Düzenlemenin, Öz-Yeterlik ve Hedef Yönelimi ile Açıklanması: Afyon ili örneği. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2015; 4(2): 175-189.
Vancouver Pamuk S. , Elmas R. Üst-Bilişsel Öz-Düzenlemenin, Öz-Yeterlik ve Hedef Yönelimi ile Açıklanması: Afyon ili örneği. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2015; 4(2): 175-189.
IEEE S. Pamuk and R. Elmas , "Üst-Bilişsel Öz-Düzenlemenin, Öz-Yeterlik ve Hedef Yönelimi ile Açıklanması: Afyon ili örneği", Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 4, no. 2, pp. 175-189, Dec. 2015

Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Amasya Education Journal)