Bu çalışmada 7. sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersine ait öz-yeterliklerinin ve hedef yönelimlerinin, onların üst-bilişsel öz-düzenleme becerilerini açıklamadaki rolü araştırılmıştır. Afyon ilinde öğrenim gören 903 öğrenciden toplanan veri ile regresyon analizi yapılmıştır. Veri toplamada Öğrenmede Güdüsel Stratejiler Anketi’nin öz-yeterlik ve üst-bilişsel öz-düzenleme alt ölçekleri ile Hedef Yönelimleri Ölçeği kullanılmıştır. Çalışma sonuçlarına göre öğrencilerin öz-yeterliklerin yüksek olduğu, hedef yönelimi olarak ise öğrenme yaklaşma ve performans yaklaşma hedeflerini belirledikleri tespit edilmiştir. Öğrencilerin üst-bilişsel öz-düzenlemelerini açıklamada en önemli değişkenin öz-yeterlik olduğu, öğrenme yaklaşma, öğrenme kaçınma ve performans kaçınma hedeflerinin de üst-bilişsel öz-düzenlemeyi pozitif yönde açıkladıkları bulunmuştur.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 4 Sayı: 2 |
Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Amasya Education Journal)