BibTex RIS Kaynak Göster

Lise Öğrencilerinin Matematik Hakkındaki İnançlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi

Yıl 2016, Cilt: 5 Sayı: 2, 348 - 372, 12.12.2016

Öz

Bu araştırmanın amacı 9., 10.,11. ve 12. sınıf lise öğrencilerinin matematik hakkındaki inançlarını belirlemek ve sınıf düzeyi, alan türü ve cinsiyet değişkenleri ile arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığını araştırmaktır. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, KKTC’de Gazi Mağusa ilçesine bağlı devlet lisesinde öğrenim gören 361 öğrenci oluşturmaktadır. Veriler 2015-2016 güz döneminde toplanmıştır. Veri toplama aracı olarak ‘Matematik Hakkındaki İnançlar Anketi-MİA’ kullanılmıştır. Ölçeğin tümünde Cronbach alfa güvenilirlik katsayısı 0.68 olarak hesaplanmıştır. Veriler betimsel istatistik teknikleri ve çoklu regresyon yardımıyla analiz edilmiştir. Araştırma sonuçları, öğrencilerin matematiğe yönelik inançlarının olumlu olduğunu göstermektedir. Öğrencilerin matematiğin bir çeşit zihin jimnastiği olduğuna ve pratik zekâyı artırdığına yönelik inançları yüksektir. Bunun yanında öğrenciler matematiğin her meslek için önemli olduğuna inanmaktalar ve evrensel bir dili olduğunu düşünmektedirler. Çoklu regresyon analizi bulgularına göre, sınıf düzeyi, alan türü ve cinsiyet değişkenleri birlikte, matematiğe yönelik inanç puanı ile düşük düzeyde ve anlamlı bir ilişki vermektedir. 

Yıl 2016, Cilt: 5 Sayı: 2, 348 - 372, 12.12.2016

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Özgün Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Aygil Takır

Begüm Çubukçuoğlu Devran Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 12 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Takır, A., & Devran, B. Ç. (2016). Lise Öğrencilerinin Matematik Hakkındaki İnançlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 348-372.
AMA Takır A, Devran BÇ. Lise Öğrencilerinin Matematik Hakkındaki İnançlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Aralık 2016;5(2):348-372.
Chicago Takır, Aygil, ve Begüm Çubukçuoğlu Devran. “Lise Öğrencilerinin Matematik Hakkındaki İnançlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 5, sy. 2 (Aralık 2016): 348-72.
EndNote Takır A, Devran BÇ (01 Aralık 2016) Lise Öğrencilerinin Matematik Hakkındaki İnançlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 5 2 348–372.
IEEE A. Takır ve B. Ç. Devran, “Lise Öğrencilerinin Matematik Hakkındaki İnançlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi”, Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 5, sy. 2, ss. 348–372, 2016.
ISNAD Takır, Aygil - Devran, Begüm Çubukçuoğlu. “Lise Öğrencilerinin Matematik Hakkındaki İnançlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 5/2 (Aralık 2016), 348-372.
JAMA Takır A, Devran BÇ. Lise Öğrencilerinin Matematik Hakkındaki İnançlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2016;5:348–372.
MLA Takır, Aygil ve Begüm Çubukçuoğlu Devran. “Lise Öğrencilerinin Matematik Hakkındaki İnançlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 5, sy. 2, 2016, ss. 348-72.
Vancouver Takır A, Devran BÇ. Lise Öğrencilerinin Matematik Hakkındaki İnançlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2016;5(2):348-72.

Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Amasya Education Journal)