BibTex RIS Cite

11-14 Yaş Çağındaki Çocukların Spor Yapma Alışkanlığının Duygu Kontrolü Üzerine Etkilerinin İncelenmesi

Year 2016, Volume: 5 Issue: 2, 468 - 482, 12.12.2016

Abstract

Uyumlu bir yaşam için duyguların kontrolü önemli ve gerekli olan kazanımlardan biridir. Bu araştırmada 11-14 yaş arası ortaokul öğrencilerinin spor yapma alışkanlığının duygu kontrol düzeyleri üzerine anlamlı bir etkisinin olup olamadığını, varsa bu etkinin bazı değişkenlere (cinsiyet, yaş, sınıf, anne-baba eğitim durumları, okul takımında görev alıp/almama) göre değişip değişmediğin belirlenmesi, elde edilen bilgilere dayalı olarak da alana katkı getirebilecek önerilerde bulunulması amaçlanmıştır. Bu araştırmada örneklemi oluşturan öğrencilerden gerekli verileri elde etmek amacıyla Kişisel Bilgi Formu ve Courtauld Duygu Kontrol Ölçeği uygulanmıştır. Veriler araştırmacı tarafından İstatistiksel olarak SPSS (21)’ e aktarılmış ve istatistiksel analizler bu programla gerçekleştirilmiştir. Araştırma verilerinin test edilmesinde bağımsız örneklemler için t-testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Araştırma kapsamına alınan öğrencilerin %51,5’ini kızlar  %48,5’ini erkekler oluşturmaktadır. Araştırmaya katılan öğrencilerin %52,6’sı düzenli olarak spor yaparken %47,4’ü düzenli olarak spor yapmamaktadır. Bağımsız örneklemler için t- testi sonuçları sonucuna göre spor yapan öğrencilerin duygu kontrol düzeyleri spor yapmayan bireylerden anlamlı bir şekilde yüksek olduğu görülmüştür. (t (445) = 5,492 P<0,05). Araştırma sonunda 11-14 yaşları arası ortaokul öğrencilerinin duygularını kontrol etme düzeylerinin cinsiyet, yaş, sınıf, anne ve babalarının eğitim durumuna göre anlamlı olarak değişmediği; okul spor takımında görev alanların almayanlara göre, spor yapanların spor yamayanlara göre; duygularını kontrol etme düzeylerinin okul spor takımında görev alanlar ve spor yapanlar lehine anlamlı olarak değiştiği sonucuna varılmıştır.

Year 2016, Volume: 5 Issue: 2, 468 - 482, 12.12.2016

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Mehmet Çebi

Bade Yamak This is me

Musa Öztürk This is me

Publication Date December 12, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 5 Issue: 2

Cite

APA Çebi, M., Yamak, B., & Öztürk, M. (2016). 11-14 Yaş Çağındaki Çocukların Spor Yapma Alışkanlığının Duygu Kontrolü Üzerine Etkilerinin İncelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 468-482.
AMA Çebi M, Yamak B, Öztürk M. 11-14 Yaş Çağındaki Çocukların Spor Yapma Alışkanlığının Duygu Kontrolü Üzerine Etkilerinin İncelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. December 2016;5(2):468-482.
Chicago Çebi, Mehmet, Bade Yamak, and Musa Öztürk. “11-14 Yaş Çağındaki Çocukların Spor Yapma Alışkanlığının Duygu Kontrolü Üzerine Etkilerinin İncelenmesi”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 5, no. 2 (December 2016): 468-82.
EndNote Çebi M, Yamak B, Öztürk M (December 1, 2016) 11-14 Yaş Çağındaki Çocukların Spor Yapma Alışkanlığının Duygu Kontrolü Üzerine Etkilerinin İncelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 5 2 468–482.
IEEE M. Çebi, B. Yamak, and M. Öztürk, “11-14 Yaş Çağındaki Çocukların Spor Yapma Alışkanlığının Duygu Kontrolü Üzerine Etkilerinin İncelenmesi”, Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 5, no. 2, pp. 468–482, 2016.
ISNAD Çebi, Mehmet et al. “11-14 Yaş Çağındaki Çocukların Spor Yapma Alışkanlığının Duygu Kontrolü Üzerine Etkilerinin İncelenmesi”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 5/2 (December 2016), 468-482.
JAMA Çebi M, Yamak B, Öztürk M. 11-14 Yaş Çağındaki Çocukların Spor Yapma Alışkanlığının Duygu Kontrolü Üzerine Etkilerinin İncelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2016;5:468–482.
MLA Çebi, Mehmet et al. “11-14 Yaş Çağındaki Çocukların Spor Yapma Alışkanlığının Duygu Kontrolü Üzerine Etkilerinin İncelenmesi”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 5, no. 2, 2016, pp. 468-82.
Vancouver Çebi M, Yamak B, Öztürk M. 11-14 Yaş Çağındaki Çocukların Spor Yapma Alışkanlığının Duygu Kontrolü Üzerine Etkilerinin İncelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2016;5(2):468-82.

Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Amasya Education Journal)