Bu çalışmada genel
anlamda girişimcilik, özelde ise sosyal girişimcilik, eko-girişimcilik,
girişimci öğrenciler, girişimci okul ve üniversite, girişimci kültür konuları
eğitim tabanında ve literatür ışığında tartışılmıştır. Girişimcilik ve eğitim
kavramları Avrupa ve Türkiye ölçeğinde ele alınmış, geniş bir derleme
yapılmıştır.
Günümüz
dünyasının giderek artan yoksulluk, işsizlik, hastalıklar, insan hakları ve
eğitim gibi temel sosyo-ekonomik sorunlarının çözülebilmesi ancak ilkokuldan
üniversiteye kadar olan öğrenim sürecinde öğrencilerimize girişimcilik kültür
ve ruhunun kazandırılması ile mümkündür. Bunun yolu da girişimci ruha sahip,
katma değeri yüksek öğretmenler yetiştirmekten geçmektedir. Bu kanaat ile
çalışma yürütülmüş, çok daha girişimci bir Türkiye için eğitim alanında dikkat
edilmesi gereken hususlar doğrultusunda öneriler getirilmiştir.
Girişimci öğrenciler katma değeri yüksek öğretmenler girişimci Türkiye
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Özgün Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 2 |
Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Amasya Education Journal)