Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, Cilt: 7 Sayı: 2, 371 - 412, 15.12.2018

Öz

Kaynakça

  • Akkoyunlu, B. & Yılmaz, S. M. (2010). Öğretmenlerin sayısal yetkinlikleri üzerine bir çalışma. Türk Kütüphaneciliği, 24(4), 748-768.
  • Bozkurt, N. (2016). Tarih öğretmeni adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisine yönelik özgüvenlerinin belirlenmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(33), 153-167.
  • Cuban, L., Kirkpatrick, H., & Peck, C. (2001). High access and low use of technologies in high school classrooms: Explaining an apparent paradox. American Educational Research Journal, 38(4), 813–834.
  • Çakır, R. & Yıldırım, S. (2009). Bilgisayar öğretmenleri okullardaki teknoloji entegrasyonu hakkında ne düşünürler? İlköğretim Online, 8(3), 952-964.Ertmer, P. A. (1999). Addressing first and second-order barriers to change: Strategies for technology implementation. Educational Technology Research and Development, 47(4), 47-61.
  • Ertmer, P. A. (2005). Teacher pedagogical beliefs: The final frontier in our quest for technology integration? Educational Technology Research and Development, 53(4), 25-39.
  • Gömleksiz, M. N. & Fidan, E. K. (2013). Self-efficacy perception levels of prospective classroom teachers toward technological pedagogical content knowledge. Inonu University Journal of The Faculty of Education, 14(1), 87-113.
  • Graham, C. R., Burgoyne, N., Cantrell, P., Smith, L., St. Clair, L., & Harris, R. (2009). TPACK development in science teaching: Measuring the TPACK confidence of ınservice science teachers, TechTrends, Special Issue on TPACK, 53(5), 70-79.
  • Hawkridge, D. (1983). New Information Technology in Education. Londra: Croom Helm.
  • Hew, K. & Brush, T. (2007). Integrating technology into K-12 teaching and learning: Current knowledge gaps and recommendations for future research. Educational Technology Research and Development, 55(3), 223-252.
  • Karakuyu, Y. & Karakuyu, A. (2015). Motivasyon ve öz-yeterliğin sınıf öğretmeni adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgilerine katkısı. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(1), 89-100.
  • Koehler, M. J., Mishra, P. & Yahya, K. (2007). Tracing the development of teacher knowledge in a design seminar: Integrating content, pedagogy and technology. Computers & Education, 49, 740-762.
  • Kula, A. (2015). Öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi yeterliklerinin incelenmesi: Bartın Üniversitesi örneği. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(12), 395-412.
  • Lowther, D., Strahl, J. D., Inan, F. A., & Ross, S. M. (2008). Does technology integration “work” when key barriers are removed? Educational Media International, 45, 195–213.
  • MEB (2015). FATİH Projesi – Eğitimde Teknoloji Kullanımı Kursu Hizmetiçi Eğitim Etkinlik Programı. Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü Resmi Yazısı. Ankara.
  • Meriç, G. (2014). Determining science teacher candidates’ self-reliance levelswith regard to their technological pedagogical content knowledge. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 10(2), 352-367.
  • Mishra, P. & Koehler, M. J. (2006). Technological pedagogical content knowledge: A framework for teacher knowledge. Teachers College Record, 108(6), 1017–1054.
  • Niess, M. L. (2008). Guiding Pre-service Teachers in Developing TPCK, In. AACTE Committee On Innovation and Technology (Eds.), Handbook of Technological Pedagogical Content Knowledge (TPCK) for Educators, 3-29, New York and London: Routledge.
  • Özgen, K., Narlı, S. & Alkan, H.(2013). Matematik öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgileri ve teknoloji kullanımı sıklığı algılarının incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 12(4), 31-51.
  • Savcı, İ. (1999). Toplumsal cinsiyet ve teknoloji. A.Ü. SBF Dergisi, 54(1), 123-142.
  • Timur, B. & Taşar, M.F. (2011). Teknolojik pedagojik alan bilgisi özgüven ölçeğinin (TPABÖGÖ) Türkçe’ye uyarlanması. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(2), 839 -856.
  • Tokmak, S. H. , Incikabi, L. & Ozgelen, S. (2012). An Investigation of change in mathematics, science, and literacy education pre-service teachers’ TPACK. The Asia- Pacifc Education Researcher, 22(4), 407-415.
  • Tokmak, S. H., Konokman, Y. G. & Yelken, Y. T. (2013). Mersin Üniversitesi okul öncesi öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) özgüven algılarının incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 14(1), 35-51.
  • Konokman, Y. G., Yelken, Y. T. & Tokmak, S. H. (2013). Sınıf öğretmeni adaylarının TPAB’lerine ilişkin algılarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi: Mersin Üniversitesi örneği. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(2), 665-684.
  • Yurdakul, K. I. (2011). Öğretmen adaylarının teknopedagojik eğitim yeterliklerinin bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanımları açısından incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40, 397-408.

Eğitimde Teknoloji Kullanımı Hizmetiçi Eğitimine Katılan Öğretmenlerin TPAB Özgüvenlerinin İncelenmesi

Yıl 2018, Cilt: 7 Sayı: 2, 371 - 412, 15.12.2018

Öz

Fatih
Projesi Eğitimde Teknoloji Kullanımı Kursu hizmet-içi eğitimine katılan
ortaöğretim öğretmenlerin teknolojik pedagojik alan bilgisi özgüvenlerini
belirlemek ve hizmetiçi eğitim hakkında öğretmenlerin görüşlerini ortaya koymak
amacıyla tasarlanan çalışmada betimsel araştırma yöntemi kullanılmıştır.
Araştırma 2013-2014 yıllarında Fatih Projesi Eğitimde Teknoloji Kursu
hizmet-içi eğitimine katılan ve Mersin ili Toroslar ilçesinde görev yapan tüm
ortaöğretim öğretmenleriyle gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri Teknolojik
Pedagojik Alan Bilgisi Özgüven ölçeği ve araştırmacılar tarafından geliştirilen
anket formuyla toplanmıştır. Nicel veriler betimsel istatistikler ve
ortalamalar arası fark testleriyle; nitel veriler içerik analiziyle
çözümlenmiştir. Araştırma bulguları; öğretmenlerin teknolojik pedagojik alan
bilgisi özgüven düzeylerinin yüksek olduğunu ve öğretmenlerin özgüven
düzeylerinin cinsiyet, kıdem, teknolojiye erişim durumu ve yeni teknolojilere
ilgi değişkenlerine göre farklılaştığını göstermektedir. Ayrıca Fatih Projesi
Eğitimde Teknoloji Kursu hizmet-içi eğitiminin öğretmenlerin mesleki
gelişimine, kişisel gelişimine, teknoloji kullanımına ilişkin olumlu duyuşsal
özelliklerine katkı getirdiği sonucuna ulaşılmıştır.
Bu bulgulara dayanarak öğretmen yetiştiren
kurumların öğretmen adaylarına teknolojik pedagojik alan bilgisi kazandırma
açısından gerekli yaşantıları sağladığı düşünülebilir. Ayrıca hizmet sürecinde
olan öğretmenlere sağlanan hizmet-içi eğitimlerin hedeflerine ulaştığı
söylenebilir.

Kaynakça

  • Akkoyunlu, B. & Yılmaz, S. M. (2010). Öğretmenlerin sayısal yetkinlikleri üzerine bir çalışma. Türk Kütüphaneciliği, 24(4), 748-768.
  • Bozkurt, N. (2016). Tarih öğretmeni adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisine yönelik özgüvenlerinin belirlenmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(33), 153-167.
  • Cuban, L., Kirkpatrick, H., & Peck, C. (2001). High access and low use of technologies in high school classrooms: Explaining an apparent paradox. American Educational Research Journal, 38(4), 813–834.
  • Çakır, R. & Yıldırım, S. (2009). Bilgisayar öğretmenleri okullardaki teknoloji entegrasyonu hakkında ne düşünürler? İlköğretim Online, 8(3), 952-964.Ertmer, P. A. (1999). Addressing first and second-order barriers to change: Strategies for technology implementation. Educational Technology Research and Development, 47(4), 47-61.
  • Ertmer, P. A. (2005). Teacher pedagogical beliefs: The final frontier in our quest for technology integration? Educational Technology Research and Development, 53(4), 25-39.
  • Gömleksiz, M. N. & Fidan, E. K. (2013). Self-efficacy perception levels of prospective classroom teachers toward technological pedagogical content knowledge. Inonu University Journal of The Faculty of Education, 14(1), 87-113.
  • Graham, C. R., Burgoyne, N., Cantrell, P., Smith, L., St. Clair, L., & Harris, R. (2009). TPACK development in science teaching: Measuring the TPACK confidence of ınservice science teachers, TechTrends, Special Issue on TPACK, 53(5), 70-79.
  • Hawkridge, D. (1983). New Information Technology in Education. Londra: Croom Helm.
  • Hew, K. & Brush, T. (2007). Integrating technology into K-12 teaching and learning: Current knowledge gaps and recommendations for future research. Educational Technology Research and Development, 55(3), 223-252.
  • Karakuyu, Y. & Karakuyu, A. (2015). Motivasyon ve öz-yeterliğin sınıf öğretmeni adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgilerine katkısı. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(1), 89-100.
  • Koehler, M. J., Mishra, P. & Yahya, K. (2007). Tracing the development of teacher knowledge in a design seminar: Integrating content, pedagogy and technology. Computers & Education, 49, 740-762.
  • Kula, A. (2015). Öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi yeterliklerinin incelenmesi: Bartın Üniversitesi örneği. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(12), 395-412.
  • Lowther, D., Strahl, J. D., Inan, F. A., & Ross, S. M. (2008). Does technology integration “work” when key barriers are removed? Educational Media International, 45, 195–213.
  • MEB (2015). FATİH Projesi – Eğitimde Teknoloji Kullanımı Kursu Hizmetiçi Eğitim Etkinlik Programı. Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü Resmi Yazısı. Ankara.
  • Meriç, G. (2014). Determining science teacher candidates’ self-reliance levelswith regard to their technological pedagogical content knowledge. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 10(2), 352-367.
  • Mishra, P. & Koehler, M. J. (2006). Technological pedagogical content knowledge: A framework for teacher knowledge. Teachers College Record, 108(6), 1017–1054.
  • Niess, M. L. (2008). Guiding Pre-service Teachers in Developing TPCK, In. AACTE Committee On Innovation and Technology (Eds.), Handbook of Technological Pedagogical Content Knowledge (TPCK) for Educators, 3-29, New York and London: Routledge.
  • Özgen, K., Narlı, S. & Alkan, H.(2013). Matematik öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgileri ve teknoloji kullanımı sıklığı algılarının incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 12(4), 31-51.
  • Savcı, İ. (1999). Toplumsal cinsiyet ve teknoloji. A.Ü. SBF Dergisi, 54(1), 123-142.
  • Timur, B. & Taşar, M.F. (2011). Teknolojik pedagojik alan bilgisi özgüven ölçeğinin (TPABÖGÖ) Türkçe’ye uyarlanması. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(2), 839 -856.
  • Tokmak, S. H. , Incikabi, L. & Ozgelen, S. (2012). An Investigation of change in mathematics, science, and literacy education pre-service teachers’ TPACK. The Asia- Pacifc Education Researcher, 22(4), 407-415.
  • Tokmak, S. H., Konokman, Y. G. & Yelken, Y. T. (2013). Mersin Üniversitesi okul öncesi öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) özgüven algılarının incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 14(1), 35-51.
  • Konokman, Y. G., Yelken, Y. T. & Tokmak, S. H. (2013). Sınıf öğretmeni adaylarının TPAB’lerine ilişkin algılarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi: Mersin Üniversitesi örneği. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(2), 665-684.
  • Yurdakul, K. I. (2011). Öğretmen adaylarının teknopedagojik eğitim yeterliklerinin bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanımları açısından incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40, 397-408.
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Özgün Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Esra Cesur Özkara

Gamze Yavuz Konokman

Tuğba Yanpar Yelken

Yayımlanma Tarihi 15 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Cesur Özkara, E., Yavuz Konokman, G., & Yanpar Yelken, T. (2018). Eğitimde Teknoloji Kullanımı Hizmetiçi Eğitimine Katılan Öğretmenlerin TPAB Özgüvenlerinin İncelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 371-412.
AMA Cesur Özkara E, Yavuz Konokman G, Yanpar Yelken T. Eğitimde Teknoloji Kullanımı Hizmetiçi Eğitimine Katılan Öğretmenlerin TPAB Özgüvenlerinin İncelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Aralık 2018;7(2):371-412.
Chicago Cesur Özkara, Esra, Gamze Yavuz Konokman, ve Tuğba Yanpar Yelken. “Eğitimde Teknoloji Kullanımı Hizmetiçi Eğitimine Katılan Öğretmenlerin TPAB Özgüvenlerinin İncelenmesi”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 7, sy. 2 (Aralık 2018): 371-412.
EndNote Cesur Özkara E, Yavuz Konokman G, Yanpar Yelken T (01 Aralık 2018) Eğitimde Teknoloji Kullanımı Hizmetiçi Eğitimine Katılan Öğretmenlerin TPAB Özgüvenlerinin İncelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 7 2 371–412.
IEEE E. Cesur Özkara, G. Yavuz Konokman, ve T. Yanpar Yelken, “Eğitimde Teknoloji Kullanımı Hizmetiçi Eğitimine Katılan Öğretmenlerin TPAB Özgüvenlerinin İncelenmesi”, Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 7, sy. 2, ss. 371–412, 2018.
ISNAD Cesur Özkara, Esra vd. “Eğitimde Teknoloji Kullanımı Hizmetiçi Eğitimine Katılan Öğretmenlerin TPAB Özgüvenlerinin İncelenmesi”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 7/2 (Aralık 2018), 371-412.
JAMA Cesur Özkara E, Yavuz Konokman G, Yanpar Yelken T. Eğitimde Teknoloji Kullanımı Hizmetiçi Eğitimine Katılan Öğretmenlerin TPAB Özgüvenlerinin İncelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2018;7:371–412.
MLA Cesur Özkara, Esra vd. “Eğitimde Teknoloji Kullanımı Hizmetiçi Eğitimine Katılan Öğretmenlerin TPAB Özgüvenlerinin İncelenmesi”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 7, sy. 2, 2018, ss. 371-12.
Vancouver Cesur Özkara E, Yavuz Konokman G, Yanpar Yelken T. Eğitimde Teknoloji Kullanımı Hizmetiçi Eğitimine Katılan Öğretmenlerin TPAB Özgüvenlerinin İncelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2018;7(2):371-412.

Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Amasya Education Journal)