Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2020, Cilt: 9 Sayı: 2, 318 - 327, 07.12.2020

Öz

Kaynakça

  • Bahar, M. A. (2014). Lisansüstü eğitimde akademik yazma ve önemi. International Journal of Language Academy, 2(4), 209-233.
  • Bailey, S. (2011). Academic writing a handbook for international students. New York: Routledge.
  • Büyüköztürk, Ş. (2009). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegema Yayıncılık
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Curry, M. J. & Lilies, T. M. (2003). Issues in academic writing in higher education. In Teaching Academic Writing s tookit for Higher Education. New York: Routledge.
  • Day, R. A. (2000). Bilimsel bir makale nasıl yazılır ve yayımlanır? (Çev. G. A. Altay) Ankara: TÜBİTAK (Orijinal çalışmanın yayın tarihi 1994).
  • Demirci, A. (2014). Akademik araştırmalarda yazım aşaması. İçinde Y. Arı ve İ. Kaya (Ed.), Coğrafya araştırma yöntemleri (ss:109-154). Balıkesir: Coğrafyacılar Derneği.
  • Erkuş, A. (2009). Davranış bilimleri için bilimsel araştırma süreci. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Fraenkel, J. R., Wallen, N. E., & Hyun, H. H. (2012). How to design and evaluate research in education. New York: McGraw-Hill.
  • George, D., & Mallery, P. (2003). Using SPSS for windows step by step a simple guide and reference. London Pearson Education.
  • Goodrich, A. H. (2001). The effects of ınstructional rubrics on learning to write. Current Issues in Education, 4(4), 1-28.
  • Haladyna, T. M. (1997). Writing test items to evaluate higher order thinking. USA: Allyn & Bacon.
  • Howell, D.C. (2002). Statistical methods for psychology (5th ed.). Pacific Grove CA: Duxbury.
  • Izawa, Y., Fujimori, C., Godfrey, C. & Oida, Y. (2017). Relationships among self-efficacy, willingness, and writing performance in an academic writing program http://fora.jp/fora01/Izawa_2017_12-22.pdf erişim tarihi: 05.06.2020
  • Kutlu, Ö., Doğan, C. D. & Karakaya, İ. (2010). öğrenci başarısının belirlenmesi: Performansa ve portfolyoya dayalı durum belirleme. Ankara: PegemA Akademi.
  • Marzano, R. J., Pickering, D., & McTighe, J. (1993). assessing students outcomes: Performance assessment using the dimensions of learning model. USA: McREL Institute.
  • Moskal, B. M. & Leydens, J. A. (2000). Scoring rubric development: Validity and reliability. Practical Assessment, Research & Evaluation, 7(10), 1-6.
  • Popham, W. & James (2000). Modern educational measurement: practical quedlines for educational leaders. USA: Allyn&Bacon
  • Sencan, H. (2005). Sosyal ve davranışsal ölçümlerde güvenirlik ve geçerlilik (1. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Shekarabi, Z. (2017). Cognitive skills for critical thinking and second language academic writing. https://www.researchgate.net/publication/337089229, erişim tarihi: 06.06.2020
  • Siyez, D. M. (2016). PDR’de kaynak tarama ve rapor yazma. Ankara: PegemA Akademi.
  • Tabachnick, B.G. & Fidell, L.S. (2001). Using multivariate statistics. Boston: Allyn and Bacon.
  • Tavşancıl, E. (2010). Tutumların ölçülmesi ve SPSS ile veri analizi, Ankara: Nobel Yayıcılık.
  • Tezbaşaran, A. A. (2008). Likert tipi ölçek hazırlama kılavuzu (Elektronik Sürüm). Mersin: Türk Psikologlar Derneği.

Akademik Yazı Yazma Becerilerinin Değerlendirilmesi için Analitik Dereceli Puanlama Anahtarının Geliştirilmesi

Yıl 2020, Cilt: 9 Sayı: 2, 318 - 327, 07.12.2020

Öz

Araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin akademik yazı yazma becerilerini değerlendirmek üzere analitik dereceli puanlama anahtarı (DPA) geliştirmektir. Araştırmanın verileri, 2019-2020 eğitim –öğretim yılının bahar döneminde Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Lisans Programı’nda Türk Dili 2 Dersini alan 50 öğrenci ile iki puanlayıcıdan elde edilmiştir. Puanlama anahtarının geçerlik çalışması kapsamında yapı geçerliği incelenmiş ve bu doğrultuda Açımlayıcı Faktör Analizi’nden yararlanılmıştır. Puanlama anahtarının güvenirlik çalışması kapsamında, her bir ana ölçüt için Cronbach Alfa katsayısı, madde-toplam korelâsyonları ve Kendall W uyuşum katsayısı hesaplanmıştır. Araştırmada puanlama anahtarının geçerlik çalışması sonucunda, her bir ana ölçütün kendi içinde tek boyutlu bir yapıya sahip olduğu ve alt ölçütlerle ana ölçütler arasındaki ilişkilerinin yüksek olduğu belirlenmiştir. Güvenirlik çalışması sonucunda, Cronbach Alfa güvenirlik katsayısı Görev Tanımı ölçütü için 0.724, İçerik ölçütü için 0.808, Kaynak Kullanımı ölçütü için 0.651, Anlatım ölçütü için 0.742 ve Biçimsel Özellikler ölçütü için ise 0.700 olarak belirlenmiştir. Analitik dereceli puanlama anahtarının tamamı için Cronbach Alfa güvenirlik katsayısı 0.890 bulunmuştur. Madde-toplam korelâsyonlarının ise 0.331 ile 0.764 arasında değiştiği belirlenmiştir. Kendall W uyuşum katsayısı Görev Tanımı ölçütü için 0.936, İçerik ölçütü için 0.931, Kaynak Kullanımı ölçütü için 0.917, Anlatım ölçütü için 0.888 ve Biçimsel Özellikler ölçütü için 0.978 bulunmuştur. Dereceli puanlama anahtarından elde edilen puanlara ilişkin Kendall W uyuşum katsayısının ise 0.950 olduğu belirlenmiştir. Araştırma sonucunda geliştirilen puanlama anahtarının üniversite öğrencilerinin akademik yazı yazma becerilerini ölçebilecek nitelikte bir araç olduğu ortaya konulmuştur. Araştırmacılar farklı öğretim kademelerinde ya da derslerde kullanılabilecek şekilde uyarlama çalışmaları yapabilirler.

Kaynakça

  • Bahar, M. A. (2014). Lisansüstü eğitimde akademik yazma ve önemi. International Journal of Language Academy, 2(4), 209-233.
  • Bailey, S. (2011). Academic writing a handbook for international students. New York: Routledge.
  • Büyüköztürk, Ş. (2009). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegema Yayıncılık
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Curry, M. J. & Lilies, T. M. (2003). Issues in academic writing in higher education. In Teaching Academic Writing s tookit for Higher Education. New York: Routledge.
  • Day, R. A. (2000). Bilimsel bir makale nasıl yazılır ve yayımlanır? (Çev. G. A. Altay) Ankara: TÜBİTAK (Orijinal çalışmanın yayın tarihi 1994).
  • Demirci, A. (2014). Akademik araştırmalarda yazım aşaması. İçinde Y. Arı ve İ. Kaya (Ed.), Coğrafya araştırma yöntemleri (ss:109-154). Balıkesir: Coğrafyacılar Derneği.
  • Erkuş, A. (2009). Davranış bilimleri için bilimsel araştırma süreci. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Fraenkel, J. R., Wallen, N. E., & Hyun, H. H. (2012). How to design and evaluate research in education. New York: McGraw-Hill.
  • George, D., & Mallery, P. (2003). Using SPSS for windows step by step a simple guide and reference. London Pearson Education.
  • Goodrich, A. H. (2001). The effects of ınstructional rubrics on learning to write. Current Issues in Education, 4(4), 1-28.
  • Haladyna, T. M. (1997). Writing test items to evaluate higher order thinking. USA: Allyn & Bacon.
  • Howell, D.C. (2002). Statistical methods for psychology (5th ed.). Pacific Grove CA: Duxbury.
  • Izawa, Y., Fujimori, C., Godfrey, C. & Oida, Y. (2017). Relationships among self-efficacy, willingness, and writing performance in an academic writing program http://fora.jp/fora01/Izawa_2017_12-22.pdf erişim tarihi: 05.06.2020
  • Kutlu, Ö., Doğan, C. D. & Karakaya, İ. (2010). öğrenci başarısının belirlenmesi: Performansa ve portfolyoya dayalı durum belirleme. Ankara: PegemA Akademi.
  • Marzano, R. J., Pickering, D., & McTighe, J. (1993). assessing students outcomes: Performance assessment using the dimensions of learning model. USA: McREL Institute.
  • Moskal, B. M. & Leydens, J. A. (2000). Scoring rubric development: Validity and reliability. Practical Assessment, Research & Evaluation, 7(10), 1-6.
  • Popham, W. & James (2000). Modern educational measurement: practical quedlines for educational leaders. USA: Allyn&Bacon
  • Sencan, H. (2005). Sosyal ve davranışsal ölçümlerde güvenirlik ve geçerlilik (1. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Shekarabi, Z. (2017). Cognitive skills for critical thinking and second language academic writing. https://www.researchgate.net/publication/337089229, erişim tarihi: 06.06.2020
  • Siyez, D. M. (2016). PDR’de kaynak tarama ve rapor yazma. Ankara: PegemA Akademi.
  • Tabachnick, B.G. & Fidell, L.S. (2001). Using multivariate statistics. Boston: Allyn and Bacon.
  • Tavşancıl, E. (2010). Tutumların ölçülmesi ve SPSS ile veri analizi, Ankara: Nobel Yayıcılık.
  • Tezbaşaran, A. A. (2008). Likert tipi ölçek hazırlama kılavuzu (Elektronik Sürüm). Mersin: Türk Psikologlar Derneği.
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Betül Polat Demir 0000-0002-1618-3118

Yayımlanma Tarihi 7 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 9 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Polat Demir, B. (2020). Akademik Yazı Yazma Becerilerinin Değerlendirilmesi için Analitik Dereceli Puanlama Anahtarının Geliştirilmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 318-327.
AMA Polat Demir B. Akademik Yazı Yazma Becerilerinin Değerlendirilmesi için Analitik Dereceli Puanlama Anahtarının Geliştirilmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Aralık 2020;9(2):318-327.
Chicago Polat Demir, Betül. “Akademik Yazı Yazma Becerilerinin Değerlendirilmesi için Analitik Dereceli Puanlama Anahtarının Geliştirilmesi”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 9, sy. 2 (Aralık 2020): 318-27.
EndNote Polat Demir B (01 Aralık 2020) Akademik Yazı Yazma Becerilerinin Değerlendirilmesi için Analitik Dereceli Puanlama Anahtarının Geliştirilmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 9 2 318–327.
IEEE B. Polat Demir, “Akademik Yazı Yazma Becerilerinin Değerlendirilmesi için Analitik Dereceli Puanlama Anahtarının Geliştirilmesi”, Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 9, sy. 2, ss. 318–327, 2020.
ISNAD Polat Demir, Betül. “Akademik Yazı Yazma Becerilerinin Değerlendirilmesi için Analitik Dereceli Puanlama Anahtarının Geliştirilmesi”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 9/2 (Aralık 2020), 318-327.
JAMA Polat Demir B. Akademik Yazı Yazma Becerilerinin Değerlendirilmesi için Analitik Dereceli Puanlama Anahtarının Geliştirilmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2020;9:318–327.
MLA Polat Demir, Betül. “Akademik Yazı Yazma Becerilerinin Değerlendirilmesi için Analitik Dereceli Puanlama Anahtarının Geliştirilmesi”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 9, sy. 2, 2020, ss. 318-27.
Vancouver Polat Demir B. Akademik Yazı Yazma Becerilerinin Değerlendirilmesi için Analitik Dereceli Puanlama Anahtarının Geliştirilmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2020;9(2):318-27.

Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Amasya Education Journal)