Carrying the higher religious education on a
scientific foundation, to follow developments in national and international
arena and time and time in order to improve the quality of higher religious
education. A part of these studies is the "International
Higher Religious Education Congress". In this study, bibliometric analyses
on “The International Congress on Higher Religion Education” which were
conducted in Istanbul in 2017 in cooperation with Ansar Foundation value Education
Center and Istanbul University Faculty of Theology. The purpose of this study,
in which the qualitative research method is used, is to contribute to the field
of religious education by setting out the general characteristics of the
mentioned congress. As a result, it was determined that 67 verbal reports were
presented in the congress, 101 participants were present in the Congress, and
the majority of the participants (n=81) were domestic participants.
Religious Education Higher Religious Education International Congress Proceedings Bibliometric analyses
Yüksek din
öğretimini bilimsel bir zemine taşıyarak, ulusal ve uluslararası alandaki
gelişmeleri takip edebilmek ve yüksek din öğretiminin niteliğini artırmak
amacıyla zaman zaman çalışmalar yapılmaktadır. Bu çalışmaların biri de
“Uluslararası Yüksek Din Öğretimi Kongresi”dir. Bu çalışmada, 2017 yılında Ensar Vakfı Değerler Eğitimi
Merkezi ve İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesi işbirliğiyle İstanbul’da
gerçekleştirilen “Uluslararası Yüksek Din Öğretimi Kongresi” üzerine bibliyometrik
analizler yapılmıştır. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bu çalışmanın
amacı, adı geçen kongrenin genel özelliklerini ortaya koyarak din eğitimi
alanına katkı sağlamaktır. Kongrede sunulan bildiriler ve katılımcılara dair
veriler üzerine istatistiki değerlendirmeler yapılan bu çalışmada sonuç olarak;
kongrede toplam olarak 67 bildirinin sunulduğu, kongrede 101 katılımcının yer
aldığı, katılımcıların büyük çoğunluğunu (n=81) yerli katılımcılardan oluştuğu
belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 22, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Issue: 10 |