Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Bibliometric Analysis on ‘The International Congress on Higher Religion Education’ (2017) in the Context of the Religious Education Studies in Turkey

Yıl 2018, Sayı: 10, 415 - 430, 22.06.2018
https://doi.org/10.18498/amauifd.414054

Öz

Carrying the higher religious education on a
scientific foundation, to follow developments in national and international
arena and time and time in order to improve the quality of higher religious
education.
A part of these studies is the "International
Higher Religious Education Congress". In this study, bibliometric analyses
on “The International Congress on Higher Religion Education” which were
conducted in Istanbul in 2017 in cooperation with Ansar Foundation value Education
Center and Istanbul University Faculty of Theology. The purpose of this study,
in which the qualitative research method is used, is to contribute to the field
of religious education by setting out the general characteristics of the
mentioned congress. As a result, it was determined that 67 verbal reports were
presented in the congress, 101 participants were present in the Congress, and
the majority of the participants (n=81) were domestic participants.

Kaynakça

  • Buyrukçu, Ramazan. Kurumsal Gelişim ve Değişim Boyutlarıyla Türkiye’de Mesleki Din Eğitim-Öğretimi. Isparta: Fakülte Kitabevi, 2007.
  • Cramer, J. F. ve G. S. Browne. Çağdaş Eğitim. çev. A. Ferhan Oğuzkan. İstanbul: MEB Yayınevi, 1974.
  • Gürgür, Hasan. Eğitimde Nitel Araştırma Desenleri. ed. Ahmet Saban ve Ali Ersoy. Ankara: Anı Yayınları, 2016.
  • Koç, Mustafa. “Türkiye’deki Manevi Danışmanlık ve Rehberlik Çalışmaları Bağlamında ‘I. Uluslararası Manevi Danışmanlık ve Rehberlik Kongresi’ (2016) Üzerine Bibliyometrik Analizler”. Erişim: 28.02.2018. dergipark.gov.tr/download/article-file/303732.
  • Korkmaz, Mehmet. “Kur’an Kurslarını Konu Edinen Tezler Üzerine Bir İnceleme”. Değerler Eğitimi Dergisi. 8/19 (2010):151-176.
  • Pritchard, Alan. “Statistical Bibliography or Bibliometrics?”. Journal of Documentation. 25/4 (1969): 347-355.
  • Şimşek, Hasan ve Ali Yıldırım. Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık, 2015.
  • Türkiye’de Yüksek Din Eğitiminin Sorunları, Yeniden Yapılandırılması ve Geleceği Sempozyumu. 16-17 Ekim 2003. Isparta: SDÜ İlahiyat Fakültesi Baskı Merkezi, 2004.
  • Uluslararası Yüksek Din Öğretimi Resmi Sitesi. İstanbul, 2017. Erişim: 01.03.2018. http://yuksekdinogretimi.com/tr.
  • Zan, Burcu Umut. “Türkiye’de Bilim Dallarında Karşılaştırmalı Bibliyometrik Analiz Çalışması”. Doktora tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012.

Türkiye’deki Din Eğitimi Çalışmaları Bağlamında ‘Uluslararası Yüksek Din Öğretimi Kongresi’ (2017) Üzerine Bibliyometrik Analizler

Yıl 2018, Sayı: 10, 415 - 430, 22.06.2018
https://doi.org/10.18498/amauifd.414054

Öz

Yüksek din
öğretimini bilimsel bir zemine taşıyarak, ulusal ve uluslararası alandaki
gelişmeleri takip edebilmek ve yüksek din öğretiminin niteliğini artırmak
amacıyla zaman zaman çalışmalar yapılmaktadır. Bu çalışmaların biri de
“Uluslararası Yüksek Din Öğretimi Kongresi”dir.
Bu çalışmada, 2017 yılında Ensar Vakfı Değerler Eğitimi
Merkezi ve İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesi işbirliğiyle İstanbul’da
gerçekleştirilen “Uluslararası Yüksek Din Öğretimi Kongresi” üzerine bibliyometrik
analizler yapılmıştır. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bu çalışmanın
amacı, adı geçen kongrenin genel özelliklerini ortaya koyarak din eğitimi
alanına katkı sağlamaktır. Kongrede sunulan bildiriler ve katılımcılara dair
veriler üzerine istatistiki değerlendirmeler yapılan bu çalışmada sonuç olarak;
kongrede toplam olarak 67 bildirinin sunulduğu, kongrede 101 katılımcının yer
aldığı, katılımcıların büyük çoğunluğunu (n=81) yerli katılımcılardan oluştuğu
belirlenmiştir. 

Kaynakça

  • Buyrukçu, Ramazan. Kurumsal Gelişim ve Değişim Boyutlarıyla Türkiye’de Mesleki Din Eğitim-Öğretimi. Isparta: Fakülte Kitabevi, 2007.
  • Cramer, J. F. ve G. S. Browne. Çağdaş Eğitim. çev. A. Ferhan Oğuzkan. İstanbul: MEB Yayınevi, 1974.
  • Gürgür, Hasan. Eğitimde Nitel Araştırma Desenleri. ed. Ahmet Saban ve Ali Ersoy. Ankara: Anı Yayınları, 2016.
  • Koç, Mustafa. “Türkiye’deki Manevi Danışmanlık ve Rehberlik Çalışmaları Bağlamında ‘I. Uluslararası Manevi Danışmanlık ve Rehberlik Kongresi’ (2016) Üzerine Bibliyometrik Analizler”. Erişim: 28.02.2018. dergipark.gov.tr/download/article-file/303732.
  • Korkmaz, Mehmet. “Kur’an Kurslarını Konu Edinen Tezler Üzerine Bir İnceleme”. Değerler Eğitimi Dergisi. 8/19 (2010):151-176.
  • Pritchard, Alan. “Statistical Bibliography or Bibliometrics?”. Journal of Documentation. 25/4 (1969): 347-355.
  • Şimşek, Hasan ve Ali Yıldırım. Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık, 2015.
  • Türkiye’de Yüksek Din Eğitiminin Sorunları, Yeniden Yapılandırılması ve Geleceği Sempozyumu. 16-17 Ekim 2003. Isparta: SDÜ İlahiyat Fakültesi Baskı Merkezi, 2004.
  • Uluslararası Yüksek Din Öğretimi Resmi Sitesi. İstanbul, 2017. Erişim: 01.03.2018. http://yuksekdinogretimi.com/tr.
  • Zan, Burcu Umut. “Türkiye’de Bilim Dallarında Karşılaştırmalı Bibliyometrik Analiz Çalışması”. Doktora tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Salih Aybey 0000-0002-8361-5793

Yayımlanma Tarihi 22 Haziran 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Sayı: 10

Kaynak Göster

ISNAD Aybey, Salih. “Türkiye’deki Din Eğitimi Çalışmaları Bağlamında ‘Uluslararası Yüksek Din Öğretimi Kongresi’ (2017) Üzerine Bibliyometrik Analizler”. Amasya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 10 (Haziran 2018), 415-430. https://doi.org/10.18498/amauifd.414054.


nnn