Küreselleşme
dünyanın tek bir pazar haline gelmesini amaçlayan ekonomik ve kültürel bir
olgudur. Küreselleşmeyle birlikte teknoloji ve iletişim alanında yaşanan gelişmeler
ekonomik ve kültürel sınırları ortadan kaldırmıştır. Batı toplumları, özellikle
sosyal medya hâkimiyeti sayesinde kendi değerlerini, mallarını üretmekte ve
yaymaktadır. Günümüz tüketicileri kararlarını verirken ürün karşılaştırması
yapan Instagram gibi içerik paylaşım mecralarına Twitter gibi mikroblog
sitelerine ve Whatsapp gibi mesajlaşma uygulamalarına başvurmaktadırlar. Sonuç
olarak yerküre bir pazar yeri haline gelmiş ve tüketiciler homojen davranışlar sergilemeye
başlamışlardır. Bu noktadan hareketle mevcut araştırmada kültürel küreselleşme
aracı olarak sosyal medyanın tüketim toplumuna etkisi incelenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 12, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 1 Issue: 1 |
ANADOLU AKADEMİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ / ANATOLIAN ACADEMY SOCIAL SCIENCES JOURNAL ISSN: 2667-5471