Günümüzde kullanıcı odaklı şekillenen Web 2.0 ve sosyal medya, hızlı, interaktif ve anında iletişim imkânı ile kendisini toplumsal hareketlerde birincil araç haline getirmiştir. Yeni toplumsal hareketler bağlamında değerlendirilen sivil toplum kuruluşlarının da bu değişime ayak uydurarak mesaj içeriklerinde tek yönlü geleneksel iletişim şekilleri yerine, çift yönlü bir iletişim inşa etmesi ve etkileşimi sürekli hale getirerek, diyaloga yönelik stratejiler geliştirmesi beklenmektedir. Bu çalışmada, dezavantajlı grupların seslerini duyurabilmek ve farkındalık yaratabilmek amacıyla hareket eden sivil toplum kuruluşlarından, uluslararası faaliyet gösteren ve dünya genelinde 7 milyondan fazla destekçisi bulunan Amnesty’nin, Türkiye ve İngiltere Twitter hesapları incelenerek ne denli dijital aktivist olabildikleri ve Twitter’ı ilişki inşası bakımından nasıl pratik ettikleri karşılaştırmalı olarak analiz edilmeye çalışılmıştır. Paylaşım içerikleri bakımından hangi halkla ilişkiler modelini yansıttıkları ve diyalojik prensipleri ne ölçüde karşıladıklarını belirlemeye yönelik niteliksel veriye dayalı içerik analizi yapılırken, paylaşımlarında yer verdikleri konuların betimlenmesine yönelik tematik kodlamaya dayalı niteliksel içerik analizi yapılmıştır.
Web 2.0 and social media, which are shaped as user oriented, have become a primary tool in social movements with the possibility of fast, interactive and instant communication. In this case, it is expected that non-governmental organizations, which are considered as new social movements, will develop strategies for dialogue by making a two-way communication instead of one-way traditional forms of communication and making the interaction permanent. In this study, a social organization operating internationally and with supporters over the world 7 million Amnesty's Turkey and UK Twitter accounts have been analyzed comparatively to what extent they can become digital activists and how they use Twitter in relation to building relationships. Content analysis based on qualitative data was applied to determine the public relations model in terms of communication outputs and shared contents and to what extent the organizations met the dialogical principles. In the sharing of organizations, qualitative content analysis based on thematic coding is used to describe what subjects they are involved in.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 19, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 5 Issue: 1 |
Anatolian Academy Social Sciences Journal ISSN: 2667-5471