Research Article
BibTex RIS Cite

THE USE OF SOCIAL MEDIA IN THE CONTEXT OF PERSONAL IMAGE MANAGEMENT

Year 2020, Issue: 11, 149 - 170, 29.02.2020
https://doi.org/10.33404/anasay.661012

Abstract

References

  • ATLIOĞLU, Y. (1994). “Yazılı ve Sözlü İletişim”, Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 2: 247-258.
  • AYDINOĞLU, Ömer (2014). “Kent İmajı ve Kent İmajının Ölçümü: Kahramanmaraş Kenti İmajı Üzerine Bir Araştırma, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi", Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • BAİNES, P., EGAN, J., & JEFKİNS, F., (2007). Public Relations. London: Routledge
  • BAKAN, Ömer (2005). Kurumsal İmaj (1. Baskı). Konya: Tablet Kitabevi.
  • JENNİFER A., BECKER, H. & STAMP, G. H., (2005). Impression Management in Chat Rooms: A Grounded Theory Model, Communication Studies, 56:3, 243-260, DOI: 10.1080/10510970500181264
  • BERNER, Michelle. (2014) Measuring Corporate İmage İn The Print Media: An Application Of Multidimensional Scaling And Content Analysis Methodologies. Unpublished master thesis. Simon Fraser Universty, Canada
  • BİLBİL, E. K. (2012). “Etkili İletişimi Gerçekleştirmede Sözsüz İletişimin Gücü”, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 16: 393-403.
  • BOLAT, İnci Oya (2006). “Konaklama işletmelerinde kurumsal imaj oluşturma süreci”. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9 (15), 107-126.
  • BUDAK, Gönül ve BUDAK, Gülay (2014). İmaj Mühendisliği Vizyonundan Halkla İlişkiler (6. Baskı). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.s.152.
  • CANÖZ, K. ve CANÖZ, N. (2014). “Cumhurbaşkanı Abdullah Gül’ün Kişisel İmajının Ögelerini Belirlemeye Yönelik Bir Saha Araştırması”, Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 35:401-428
  • CHİANG, C. Y. ve CHEN, W. C. (2014), “The Impression Management Techniques Of Tour Leaders in Group Package Tour Service Encounters”, Journal of Travel & Tourism Marketing, 31(6), ss.747-762.
  • ÇAKIR, Özlem (2004). Profesyonel Yaşamda Kişisel İmaj ve Sosyal Yaşam Etiketi. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. 1. Baskı
  • ÇETİN, Sefa ve TEKİNER, Mehmet Ali (2015). “Kurumsal İmajın Temel Belirleyicileri: Emniyet Teşkilatı Örneklemi İç Paydaş Anketi.”, Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 13(1),418-440.
  • DİNÇER, Ker Müjde. (2002) Kazanan İmajınız, İstanbul: Alfa Basım Yayım Dağıtım.
  • DOBNİ, Dawn ve ZİNKHAN, M. Georgia. (1990). “In search of brand ımage: a foundatıon analysıs.”, Advances in Consumer Research, 17, 110-119, Duluth
  • DUTTON, J. E., DUKERİCH, J. M. & HARQUAİL, C. V. (1994). Organizational Images And Member Identification. Administrative Science Quarterly, 39(2), 239-263.
  • ELEARN Training Company Reputation Management Revised Edition Londomn:Routledge s.21.
  • ERGEN, Y. ve ÖZÜPEK, M. N. (2018). “Kişisel İmaj Bağlamında Teknik Direktör Fatih Terim'in Kişisel İmaj Ögelerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma”, Social Sciences Studies Journal, Cilt 4, Sayı 13, s.287-300.
  • FİDAN, M. (2009). İletişim Kurmak İstiyorum, Konya:Tablet Yayınları
  • GEÇİKLİ, F. (2002). “Bireysel Kariyer Planlama ve Geliştirmede İmajın Rolü”, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 15: 337-354
  • GOFFMAN, Erving (2009). Günlük Yaşamda Benliğin Sunumu (Çeviri: Barış Cezar). İstanbul: Metis Yayınları. (Orijinal çalışma basım tarihi 1956)
  • GÖKDENİZ, Ayhan ve AŞIK, Nuran (2008). “Küresel Rekabet Ortamında Turizm İşletmelerinde Soyut İmaj Oluşturma.” Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11 (20), 134-149.
  • GÖKSEL, Ahmet Bülend (2013). Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi (2. Baskı). İstanbul: Nobel Yayınları. s.121.
  • GÖNENLİ, G. ve HÜRMERİÇ, P. (2012). “Sosyal Medya: Bir Alan Çalışması Olarak Facebook Kullanımı”. KARA, T. ve E. ÖZGEN (Ed). Sosyal Medya – Akademi. İstanbul: Beta Yayıncılık, 213-242.
  • HALE, Richard., WHİTLAM, Peter. (1997). İnsanları Etkinleme Gücü. (Çeviri: Tarkan Topuzoğlu). İstanbul: Epsilon Yayıncılık. S.79
  • HATCH, M.J. & SCHULTZ, M. (1997). Relations Between Organizational Culture, İdentity And İmage. European Journal of Marketing, 31 (5), 356-365.
  • İBİCİOĞLU, H. (2005). Üniversite öğrencilerinde kurumsal imaj algılamalarını etkileyen faktörlere ilişkin SDÜ İİBF öğrencilerine yönelik bir araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi İibf Dergisi, 10 (2), 62-63.
  • İYİLER, Z. (2009). Elektronik ticaret ve pazarlama ihracatta internet zamanı: 1. Ankara: DTP
  • JAMES, Judi. (1999). Beden Dili – Olumlu İmaj Oluşturma (Çeviri: Murat Sağlam), İstanbul: ALFA Basım Yayın Dağıtım. S.9
  • JEFKİNS, Frank (1987). International Dictionary of Marketing and Communication. London: Blackie and Son Ltd.
  • KEAGEN, Warren, MORİARTY, Sandra & DUNCAN, Tom (1992). Global Marketing. Prenticehall.
  • KER DİNÇER, Müjde, (2001). İş Yaşamında ve Özel Yaşamda Kişisel İmaj. İstanbul: Alfa/Aktüel Kitabevi. 3. Baskı
  • KÜÇÜKKURT, Mehmet. (1987). Halkla ilişkiler araştırma yöntemleri ve değerlendirme. Halkla İlişkiler Sempozyumu Ankara Üniversitesi Ankara:Basın Yayın Yüksek Okul Yayınları. Cilt No:10
  • KOTLER, P. & BARİCH, H. (1991) A Framework for Marketing Image Marketing Image Management. Sloan Management Review, 32, 94-104.
  • LEARY, Mark R. Ve KOWALSKY, Robin M. (1990), “Impression Management: A Literature Review And Two-Component Model”, Psychological Bulletin, 107(1):34-37.
  • LİNKEMER, Bobbi. (1993). Profesyonel İmaj Yaratmak, (Çeviri Nurdan Gülbilek). Cep Yönetim Dizisi, İstanbul: Rota Yayın Tanıtım. s.12.
  • MAİGRET, Éric (2011). Medya ve İletişim Sosyolojisi. (Çeviri Halime Yücel). İstanbul: İletişim Yayınları.
  • MCLUHAN, Marshall. (2013) Understanding Media The Extensions of Man, Ginko Press, USA, ISBN 978-1-58423-512-5.
  • MCLUHAN, Marshall., (2014). Gutenberg Galaksisi, (Çeviri Gül Çağalı Güven), Yapı Kredi Yayınları, ISBN: 9789750802362, İstanbul.
  • NGUYEN, N., & LEBLANC, G. (2001). “Image And Reputation Of Higher Education İnstitutions İn Students’ Retention Decisions”. The International Journal of Education Management, 15 (6/7),303-311.
  • ODABAŞI, Yavuz ve OYMAN, Mine (2009). Pazarlama İletişimi Yönetimi. İstanbul: Kapital Medya.
  • OKAY, Ayla (2013). Kurum Kimliği (7. Baskı). İstanbul: Derin Yayınları.
  • ÖNEREN, Melahat (2013). “İmaj Yönetiminin Tv Dizi Seyircileri Üzerindeki Etkisi.” KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 15 (24), 75-85.
  • ÖZDEMİRCİ, Ata ve SARUHAN, Şadi Can (2015). “Kurum, Ürün ve Marka İmajının Oluşmasında Popüler Kültürün Yeri ve Önemi: Çok Partili Dönemin Yükselen Sektörleri Üzerine Geçmişe Yönelik Bir İnceleme (1950-1980)”. 11. Türkiye Yönetim Organizasyon Kongresi, Afyon.
  • ÖZÜPEK, Nejat (2018). Kurum İmajı ve Sosyal Sorumluluk (2. Baskı). Konya: Eğitim Yayınevi.
  • PELTEKOĞLU, Filiz Balta (1997). Kurumsal İletişim Sürecinde İmajın Yeri, İ.Ü. İletişim Fakültesi Dergisi.
  • PELTEKOĞLU, Filiz Balta (2014). Halkla İlişkiler Nedir? (8. Baskı). İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • POLAT, Soner ve ARSLAN, Yaser, (2015) Örgütsel Yaşamda İmaj. Ankara: Nobel Yayınları
  • ROBİNS, Kevin, (2013) İmaj Görmenin Kültür ve Politikası, (2. Baskı), İstanbul:Ayrıntı Yayınları, s.26.
  • RUDD, N. A., & LENNON, S. J. (2000). “Body İmage And Appearance-Management Behaviors İn College Women.”, Clothing and Textiles Research Journal, 18(3), 152-162.
  • SALAR, M., (2012). Örgütsel İmaj Açısından Sosyal Sorumluluk Projelerinin Önemi ve Yapılan Uygulamalara İlişkin Değerlendirmeler. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • SABUNCUOĞLU, Zeyyat (2013). İşletmelerde Halkla İlişkiler (11. Baskı). Bursa: Alfa Aktüel.
  • SAMPSON, Eleri (1995). İmaj Faktörü: The Image Factor (Çeviren: Hakan İlgün) (1. Baskı). İstanbul: Rota Yayınları.
  • SANLAV, Ü. (2014). Sosyal Medya Savaşları. İstanbul: Hayat Yayıncılık
  • SAYIMER, İ. (2012). Sanal ortamda halkla ilişkiler. (2. Baskı). İstanbul: Beta Yayıncılık
  • SHARRATT, Bernard. (1989). Communications and image studies: notes after Raymond Williams, Comparative Criticism, No:11, s.35.
  • TENGİLİMOĞLU, Dilaver ve ÖZTÜRK Yüksel (2011). İşletmelerde Halkla İlişkiler, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • TOLUNGÜÇ, A. (1992). “Tanıtım ve İmaj.”, Turizm-Çevre ve Kültür Dergisi, 3(12), 27-28
  • TDK, (2017). Türk Dil Kurumu, www.tdk.gov.tr
  • TÜRKKAHRAMAN, Mimar (2004). “Günümüzün Büyüsü İmaj ve Gerçek Hayat”, Sosyoloji Konferansları Dergisi, S. 30, 1‐14
  • VAN RİEL, Cees B. M. (1995). Principles of Corporate Communications, Prentice Hall.
  • VURAL, B. A. (2010). Kurum kültürü. (3. Baskı). İstanbul: İletişim Yayınları
  • ZAİDMAN, Nurit & DRORY, Amos (2001), “Upward Impression Management In The Work Place Cross-Cultural Analysis”, International Journal of Intercultural Relations, 25(6):671-690.
  • ZENGİN, Burhanettin ve GÜRKAN, Zafer (2009). “Konaklama Sektöründe Kurum İmajının Önemi ve Tüketici Tercihlerine Etkileri.”, Journal of Azerbaijani Studies, 12 (2), 132-157.

KİŞİSEL İMAJ YÖNETİMİ BAĞLAMINDA SOSYAL MEDYANIN KULLANIMI

Year 2020, Issue: 11, 149 - 170, 29.02.2020
https://doi.org/10.33404/anasay.661012

Abstract

Geçmişten geleceğe bir toplum veya toplumu meydana getiren birey, imaj kavramını etkin şekilde kullanmaktadır. Birey kendi öz potansiyeli, kültürü ve değerini etkili kılmak ve onda kalıcı - başarılı olmak amacıyla imaj oluşturmaya çalışmaktadır. Gelişen teknoloji ile kişisel bilgisayar ve sosyal medya kavramlarının hayata girmesiyle bireysel ve toplumsal yaşam aktiviteleri sanal ortamlara aktarılmaktadır. Sosyal medya üzerinden yapılan paylaşımlar, bilginin hızla çoğalarak yayılmasında etkili olmaktadır. Bu bağlamda, sosyal medya, kişisel veya toplumsal kullanım yönüyle kitleleri hareket geçirebilen bir güç haline dönüşmektedir. Kişisel kullanım amaçları doğrultusunda sosyal medya üzerinden oluşturulan profiller, kişi hakkında başkalarına bilgi sunmaktadır. Sosyal medya üzerinden kişi hakkında elde edilen izlenimler, kişinin imajını ortaya koymaktadır. Bu durum kişisel imajın sosyal medyada yönetilmesini ihtiyaç haline getirmektedir. Kişisel imajın sosyal medyada yansımasına ilişkin örnekler ele alınarak kullanım yönü anlatılmaktadır. Sonuç olarak, kişisel imajın sosyal medyada yönetilmesi kapsamında markalaşma süreci, profil fotoğrafı, hedef kitle, tutarlılık, takip etme/edilme, aktif katlımı ve tutum başlıkları incelenmektedir.

References

  • ATLIOĞLU, Y. (1994). “Yazılı ve Sözlü İletişim”, Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 2: 247-258.
  • AYDINOĞLU, Ömer (2014). “Kent İmajı ve Kent İmajının Ölçümü: Kahramanmaraş Kenti İmajı Üzerine Bir Araştırma, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi", Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • BAİNES, P., EGAN, J., & JEFKİNS, F., (2007). Public Relations. London: Routledge
  • BAKAN, Ömer (2005). Kurumsal İmaj (1. Baskı). Konya: Tablet Kitabevi.
  • JENNİFER A., BECKER, H. & STAMP, G. H., (2005). Impression Management in Chat Rooms: A Grounded Theory Model, Communication Studies, 56:3, 243-260, DOI: 10.1080/10510970500181264
  • BERNER, Michelle. (2014) Measuring Corporate İmage İn The Print Media: An Application Of Multidimensional Scaling And Content Analysis Methodologies. Unpublished master thesis. Simon Fraser Universty, Canada
  • BİLBİL, E. K. (2012). “Etkili İletişimi Gerçekleştirmede Sözsüz İletişimin Gücü”, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 16: 393-403.
  • BOLAT, İnci Oya (2006). “Konaklama işletmelerinde kurumsal imaj oluşturma süreci”. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9 (15), 107-126.
  • BUDAK, Gönül ve BUDAK, Gülay (2014). İmaj Mühendisliği Vizyonundan Halkla İlişkiler (6. Baskı). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.s.152.
  • CANÖZ, K. ve CANÖZ, N. (2014). “Cumhurbaşkanı Abdullah Gül’ün Kişisel İmajının Ögelerini Belirlemeye Yönelik Bir Saha Araştırması”, Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 35:401-428
  • CHİANG, C. Y. ve CHEN, W. C. (2014), “The Impression Management Techniques Of Tour Leaders in Group Package Tour Service Encounters”, Journal of Travel & Tourism Marketing, 31(6), ss.747-762.
  • ÇAKIR, Özlem (2004). Profesyonel Yaşamda Kişisel İmaj ve Sosyal Yaşam Etiketi. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. 1. Baskı
  • ÇETİN, Sefa ve TEKİNER, Mehmet Ali (2015). “Kurumsal İmajın Temel Belirleyicileri: Emniyet Teşkilatı Örneklemi İç Paydaş Anketi.”, Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 13(1),418-440.
  • DİNÇER, Ker Müjde. (2002) Kazanan İmajınız, İstanbul: Alfa Basım Yayım Dağıtım.
  • DOBNİ, Dawn ve ZİNKHAN, M. Georgia. (1990). “In search of brand ımage: a foundatıon analysıs.”, Advances in Consumer Research, 17, 110-119, Duluth
  • DUTTON, J. E., DUKERİCH, J. M. & HARQUAİL, C. V. (1994). Organizational Images And Member Identification. Administrative Science Quarterly, 39(2), 239-263.
  • ELEARN Training Company Reputation Management Revised Edition Londomn:Routledge s.21.
  • ERGEN, Y. ve ÖZÜPEK, M. N. (2018). “Kişisel İmaj Bağlamında Teknik Direktör Fatih Terim'in Kişisel İmaj Ögelerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma”, Social Sciences Studies Journal, Cilt 4, Sayı 13, s.287-300.
  • FİDAN, M. (2009). İletişim Kurmak İstiyorum, Konya:Tablet Yayınları
  • GEÇİKLİ, F. (2002). “Bireysel Kariyer Planlama ve Geliştirmede İmajın Rolü”, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 15: 337-354
  • GOFFMAN, Erving (2009). Günlük Yaşamda Benliğin Sunumu (Çeviri: Barış Cezar). İstanbul: Metis Yayınları. (Orijinal çalışma basım tarihi 1956)
  • GÖKDENİZ, Ayhan ve AŞIK, Nuran (2008). “Küresel Rekabet Ortamında Turizm İşletmelerinde Soyut İmaj Oluşturma.” Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11 (20), 134-149.
  • GÖKSEL, Ahmet Bülend (2013). Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi (2. Baskı). İstanbul: Nobel Yayınları. s.121.
  • GÖNENLİ, G. ve HÜRMERİÇ, P. (2012). “Sosyal Medya: Bir Alan Çalışması Olarak Facebook Kullanımı”. KARA, T. ve E. ÖZGEN (Ed). Sosyal Medya – Akademi. İstanbul: Beta Yayıncılık, 213-242.
  • HALE, Richard., WHİTLAM, Peter. (1997). İnsanları Etkinleme Gücü. (Çeviri: Tarkan Topuzoğlu). İstanbul: Epsilon Yayıncılık. S.79
  • HATCH, M.J. & SCHULTZ, M. (1997). Relations Between Organizational Culture, İdentity And İmage. European Journal of Marketing, 31 (5), 356-365.
  • İBİCİOĞLU, H. (2005). Üniversite öğrencilerinde kurumsal imaj algılamalarını etkileyen faktörlere ilişkin SDÜ İİBF öğrencilerine yönelik bir araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi İibf Dergisi, 10 (2), 62-63.
  • İYİLER, Z. (2009). Elektronik ticaret ve pazarlama ihracatta internet zamanı: 1. Ankara: DTP
  • JAMES, Judi. (1999). Beden Dili – Olumlu İmaj Oluşturma (Çeviri: Murat Sağlam), İstanbul: ALFA Basım Yayın Dağıtım. S.9
  • JEFKİNS, Frank (1987). International Dictionary of Marketing and Communication. London: Blackie and Son Ltd.
  • KEAGEN, Warren, MORİARTY, Sandra & DUNCAN, Tom (1992). Global Marketing. Prenticehall.
  • KER DİNÇER, Müjde, (2001). İş Yaşamında ve Özel Yaşamda Kişisel İmaj. İstanbul: Alfa/Aktüel Kitabevi. 3. Baskı
  • KÜÇÜKKURT, Mehmet. (1987). Halkla ilişkiler araştırma yöntemleri ve değerlendirme. Halkla İlişkiler Sempozyumu Ankara Üniversitesi Ankara:Basın Yayın Yüksek Okul Yayınları. Cilt No:10
  • KOTLER, P. & BARİCH, H. (1991) A Framework for Marketing Image Marketing Image Management. Sloan Management Review, 32, 94-104.
  • LEARY, Mark R. Ve KOWALSKY, Robin M. (1990), “Impression Management: A Literature Review And Two-Component Model”, Psychological Bulletin, 107(1):34-37.
  • LİNKEMER, Bobbi. (1993). Profesyonel İmaj Yaratmak, (Çeviri Nurdan Gülbilek). Cep Yönetim Dizisi, İstanbul: Rota Yayın Tanıtım. s.12.
  • MAİGRET, Éric (2011). Medya ve İletişim Sosyolojisi. (Çeviri Halime Yücel). İstanbul: İletişim Yayınları.
  • MCLUHAN, Marshall. (2013) Understanding Media The Extensions of Man, Ginko Press, USA, ISBN 978-1-58423-512-5.
  • MCLUHAN, Marshall., (2014). Gutenberg Galaksisi, (Çeviri Gül Çağalı Güven), Yapı Kredi Yayınları, ISBN: 9789750802362, İstanbul.
  • NGUYEN, N., & LEBLANC, G. (2001). “Image And Reputation Of Higher Education İnstitutions İn Students’ Retention Decisions”. The International Journal of Education Management, 15 (6/7),303-311.
  • ODABAŞI, Yavuz ve OYMAN, Mine (2009). Pazarlama İletişimi Yönetimi. İstanbul: Kapital Medya.
  • OKAY, Ayla (2013). Kurum Kimliği (7. Baskı). İstanbul: Derin Yayınları.
  • ÖNEREN, Melahat (2013). “İmaj Yönetiminin Tv Dizi Seyircileri Üzerindeki Etkisi.” KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 15 (24), 75-85.
  • ÖZDEMİRCİ, Ata ve SARUHAN, Şadi Can (2015). “Kurum, Ürün ve Marka İmajının Oluşmasında Popüler Kültürün Yeri ve Önemi: Çok Partili Dönemin Yükselen Sektörleri Üzerine Geçmişe Yönelik Bir İnceleme (1950-1980)”. 11. Türkiye Yönetim Organizasyon Kongresi, Afyon.
  • ÖZÜPEK, Nejat (2018). Kurum İmajı ve Sosyal Sorumluluk (2. Baskı). Konya: Eğitim Yayınevi.
  • PELTEKOĞLU, Filiz Balta (1997). Kurumsal İletişim Sürecinde İmajın Yeri, İ.Ü. İletişim Fakültesi Dergisi.
  • PELTEKOĞLU, Filiz Balta (2014). Halkla İlişkiler Nedir? (8. Baskı). İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • POLAT, Soner ve ARSLAN, Yaser, (2015) Örgütsel Yaşamda İmaj. Ankara: Nobel Yayınları
  • ROBİNS, Kevin, (2013) İmaj Görmenin Kültür ve Politikası, (2. Baskı), İstanbul:Ayrıntı Yayınları, s.26.
  • RUDD, N. A., & LENNON, S. J. (2000). “Body İmage And Appearance-Management Behaviors İn College Women.”, Clothing and Textiles Research Journal, 18(3), 152-162.
  • SALAR, M., (2012). Örgütsel İmaj Açısından Sosyal Sorumluluk Projelerinin Önemi ve Yapılan Uygulamalara İlişkin Değerlendirmeler. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • SABUNCUOĞLU, Zeyyat (2013). İşletmelerde Halkla İlişkiler (11. Baskı). Bursa: Alfa Aktüel.
  • SAMPSON, Eleri (1995). İmaj Faktörü: The Image Factor (Çeviren: Hakan İlgün) (1. Baskı). İstanbul: Rota Yayınları.
  • SANLAV, Ü. (2014). Sosyal Medya Savaşları. İstanbul: Hayat Yayıncılık
  • SAYIMER, İ. (2012). Sanal ortamda halkla ilişkiler. (2. Baskı). İstanbul: Beta Yayıncılık
  • SHARRATT, Bernard. (1989). Communications and image studies: notes after Raymond Williams, Comparative Criticism, No:11, s.35.
  • TENGİLİMOĞLU, Dilaver ve ÖZTÜRK Yüksel (2011). İşletmelerde Halkla İlişkiler, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • TOLUNGÜÇ, A. (1992). “Tanıtım ve İmaj.”, Turizm-Çevre ve Kültür Dergisi, 3(12), 27-28
  • TDK, (2017). Türk Dil Kurumu, www.tdk.gov.tr
  • TÜRKKAHRAMAN, Mimar (2004). “Günümüzün Büyüsü İmaj ve Gerçek Hayat”, Sosyoloji Konferansları Dergisi, S. 30, 1‐14
  • VAN RİEL, Cees B. M. (1995). Principles of Corporate Communications, Prentice Hall.
  • VURAL, B. A. (2010). Kurum kültürü. (3. Baskı). İstanbul: İletişim Yayınları
  • ZAİDMAN, Nurit & DRORY, Amos (2001), “Upward Impression Management In The Work Place Cross-Cultural Analysis”, International Journal of Intercultural Relations, 25(6):671-690.
  • ZENGİN, Burhanettin ve GÜRKAN, Zafer (2009). “Konaklama Sektöründe Kurum İmajının Önemi ve Tüketici Tercihlerine Etkileri.”, Journal of Azerbaijani Studies, 12 (2), 132-157.
There are 64 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section MAKALELER
Authors

Melike Saraçaydın 0000-0001-9408-4820

Publication Date February 29, 2020
Published in Issue Year 2020 Issue: 11

Cite

APA Saraçaydın, M. (2020). KİŞİSEL İMAJ YÖNETİMİ BAĞLAMINDA SOSYAL MEDYANIN KULLANIMI. Anasay(11), 149-170. https://doi.org/10.33404/anasay.661012