Research Article
BibTex RIS Cite

The Importance of Philosophical Knowledge with a Philosophical Anthropological View

Year 2018, , 103 - 107, 16.12.2018
https://doi.org/10.18506/anemon.463764

Abstract

The objective of this study is to draw attention to the importance of
having philosophical knowledge in the development of sensitive, conscientious,
discreet, tolerant, unbiased, responsible generations who, in a philosophical
anthropological view -holding on to the understanding of the “human being as a
person” of the German philosopher Max Scheler, who has acquired the fundamental
problematic of what is human being and the existence position itself- appear as
an essential necessity. Knowledge of philosophy, which lacks the sovereignty
and achievement of the kind that is revealed in the example of positive
sciences, basically, minimizing one’s personal ambitions and desires, prevents
him from being a person who only pursues his interests. 

References

  • Akarsu, B. (1994). Çağdaş felsefe: kant’tan günümüze felsefe akımları. İstanbul: İnkılap Kitabevi.
  • Akarsu, B. (1986). Max scheler: insan olma sorunu. ioanna kuçuradi (Der.). Türk felsefe araştırmalarında ve üniversite öğretiminde alman filozoflar içinde, (ss.32-43). Ankara: Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları.
  • Bochenski, J. M. (1997). Çağdaş avrupa felsefesi. (çev. Serdar Rifat Kırkoğlu). İstanbul: Kabalcı Yayınevi.
  • Kuçuradi, I. (2004). Felsefe ve etik, 1-14. Yunus Aran Birlikteliği Konferansı. (Erişim: 01.05.2018), http://www.aysuerden.org/yunusaran/pdf/Etik_iona.pdf
  • Mengüşoğlu, T. (1983). Felsefeye giriş. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Mengüşoğlu, T. (1959). Ontolojik esaslara dayanan felsefi antropoloji hakkında düşünceler. İstanbul Üniversitesi Felsefe Arkivi Dergisi, 4(2), 1-8. (Erişim: 01.05.2018), http://www.dergipark.gov.tr/iufad/issue/1314/15500
  • Russell, B. (1996). Eğitim üzerine. (çev. Nail Bezel). İstanbul: Say Yayınları.
  • Scheler, M. (2015). Hınç. (çev. Abdullah Yılmaz). İstanbul: Alfa Yayınevi.
  • Scheler, M. (1998). İnsanın kosmostaki yeri. (çev. Harun Tepe). Ankara: Ayraç Yayınevi.
  • Störig, H. J. (2013). Vedalardan tractatus’a dünya felsefe tarihi. (çev. Nilüfer Epçeli). İstanbul: Say Yayınları.
  • Tepe, H. (1998). Giriş. (çev. Harun Tepe). İnsanın kosmostaki yeri içinde, (ss.7-31). Ankara: Ayraç Yayınevi.
  • Timuçin, A. (1992). Düşünce tarihi. İstanbul: BDS Yayınları.
  • Yıldız, A. (2015). Max scheler’in insan ve kişi anlayışı. Bilimname, XXIX (2), 91-108. (Erişim: 01.05.2018), http://www.isamveri.org/pdfdrg/DO2237/2015_29_YILDIZA.pdf

Felsefi Antropolojik Bir Bakışla Felsefe Bilgisinin Önemi

Year 2018, , 103 - 107, 16.12.2018
https://doi.org/10.18506/anemon.463764

Abstract

Bu
çalışmanın amacı, insanın ne olduğunu, varlıktaki konumunu kendisine temel
sorunsal edinmiş olan Alman filozof Max Scheler’in “kişi olarak insan”
anlayışına tutunarak, felsefi antropolojik bir bakış açısıyla, özellikle
günümüzde elzem bir gereklilik olarak beliren duyarlı, vicdanlı, sağduyulu,
hoşgörülü, sorumluluk sahibi etik değerlere sahip erdemli nesillerin
yetişmesinde, felsefe bilgisine sahip olmanın önemine ve gerekliliğine dikkat
çekmektir. Bu bilgi, insanın kendisinin ne olduğunu, evrendeki yerini,
varoluşunun anlamını, diğer tüm varolanlarla olan bağını bilmesine, anlamasına,
sorgulamasına yönelik bir bilgi olarak, öncelikle bireysel düzlemde kişinin
kendi kendisini biçimlendirip geliştirmesine, diğer bir ifadeyle karakter
gelişimine hizmet eder. Pozitif bilimlerin örneğinde serimlenen türden bir
egemenlik ve başarı bilgisi olmayan felsefe bilgisi, temelde, insanın kendi
kişisel hırs ve isteklerini minimize ederek, sadece kendi çıkarları peşinde
koşan bir insan olmaktan onu alıkoyar. 

References

  • Akarsu, B. (1994). Çağdaş felsefe: kant’tan günümüze felsefe akımları. İstanbul: İnkılap Kitabevi.
  • Akarsu, B. (1986). Max scheler: insan olma sorunu. ioanna kuçuradi (Der.). Türk felsefe araştırmalarında ve üniversite öğretiminde alman filozoflar içinde, (ss.32-43). Ankara: Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları.
  • Bochenski, J. M. (1997). Çağdaş avrupa felsefesi. (çev. Serdar Rifat Kırkoğlu). İstanbul: Kabalcı Yayınevi.
  • Kuçuradi, I. (2004). Felsefe ve etik, 1-14. Yunus Aran Birlikteliği Konferansı. (Erişim: 01.05.2018), http://www.aysuerden.org/yunusaran/pdf/Etik_iona.pdf
  • Mengüşoğlu, T. (1983). Felsefeye giriş. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Mengüşoğlu, T. (1959). Ontolojik esaslara dayanan felsefi antropoloji hakkında düşünceler. İstanbul Üniversitesi Felsefe Arkivi Dergisi, 4(2), 1-8. (Erişim: 01.05.2018), http://www.dergipark.gov.tr/iufad/issue/1314/15500
  • Russell, B. (1996). Eğitim üzerine. (çev. Nail Bezel). İstanbul: Say Yayınları.
  • Scheler, M. (2015). Hınç. (çev. Abdullah Yılmaz). İstanbul: Alfa Yayınevi.
  • Scheler, M. (1998). İnsanın kosmostaki yeri. (çev. Harun Tepe). Ankara: Ayraç Yayınevi.
  • Störig, H. J. (2013). Vedalardan tractatus’a dünya felsefe tarihi. (çev. Nilüfer Epçeli). İstanbul: Say Yayınları.
  • Tepe, H. (1998). Giriş. (çev. Harun Tepe). İnsanın kosmostaki yeri içinde, (ss.7-31). Ankara: Ayraç Yayınevi.
  • Timuçin, A. (1992). Düşünce tarihi. İstanbul: BDS Yayınları.
  • Yıldız, A. (2015). Max scheler’in insan ve kişi anlayışı. Bilimname, XXIX (2), 91-108. (Erişim: 01.05.2018), http://www.isamveri.org/pdfdrg/DO2237/2015_29_YILDIZA.pdf
There are 13 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Serpil Durğun 0000-0002-7590-5600

Publication Date December 16, 2018
Acceptance Date October 26, 2018
Published in Issue Year 2018

Cite

APA Durğun, S. (2018). Felsefi Antropolojik Bir Bakışla Felsefe Bilgisinin Önemi. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(STEMES’18), 103-107. https://doi.org/10.18506/anemon.463764

Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.