There are many parameters that affect the purchasing behavior of people.
The most dominant of these is undoubtedly direct experience. However, most of
the actions of young people, including procurement behaviors, are not based on
experience. Instead, ideas and experiences of the person's immediate
surroundings can be effective in their decisions. There are other factors that
may prevent optimal decision-making on purchasing behaviors or lead to
different preferences. The aim of this study is to determine the effect of
external factors like advertisement, promotion, campaign of companies
’including work activities on purchasing behaviors of young people. In the
research results; it has been found that campaigns have a significant impact on
the purchasing behavior of young people, men give more importance to the brand,
and women pay more attention to criticism that come from their environment than
men.
İnsanların
satın alma davranışlarını etkileyen pek çok parametre bulunmaktadır. Bunlar
arasında en baskın olanı şüphesiz doğrudan tecrübedir. Ancak, özellikle
gençlerin, satına alma davranışları da dahil çoğu eylemleri tecrübeye
dayanmamaktadır. Onun yerine kişinin yakın çevresinin fikirleri ve deneyimleri
kararlarında etkili olabilmektedir. Satın alma davranışlarında optimum karar
vermeyi engelleyecek veya farklı tercihlere gerekçe olabilecek başka unsurlar
da bulunmaktadır. Bu çalışmanın amacı, bireyin yakın çevresi ile firmaların
reklam, promosyon, kampanya vb. çalışmaları dahil dış etkenlerin, gençlerin
satın alma davranışları üzerindeki etkisini belirlemeye çalışmaktır. Çalışmada
elde edilen veriler, yüz yüze görüşmeye dayalı anket tekniğiyle elde
edilmiştir. Araştırma sonuçlarında; kampanyaların gençlerin satın alma
davranışlarında önemli etkisinin olduğu, erkeklerin markaya daha fazla önem
verdiği, kadınların çevrelerinden gelen eleştirileri erkeklere oranla daha
fazla dikkate aldığı ortaya çıkmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 13, 2019 |
Acceptance Date | May 29, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.