Dil ve kültürün toplum içindeki rolü sadece dil bilimciler, antropologlar ve iletişim bilimcilerin değil sosyologlar, bilişimciler ve eğitimcilerin de ilgi alanı olmuştur. Dil ve kültür ilişkisi çeşitli disiplinler tarafından odak noktalarına bağlı olarak farklı bakış açılarıyla ele alınıp incelenmiştir. İkinci dil edinimi alanındaki çalışmalar dil ve kültür arasındaki ilişkinin doğasını incelerken çeşitli teoriler, modeller, yaklaşımlar ve ilkelerin oluşmasına katkı sağlamıştır. Bu bağlamda oluşturulmuş modellerden biri Schumann’ın (1978) ikinci dil ediniminde Kültürel Etkileşim Modeli’dir. Bu çalışma deneysel bulgular ışığında Kültürel Etkileşim Modeli’ni incelemeyi, değerlendirmeyi ve eleştirel bir bakış açısıyla tartışmayı amaçlamaktadır. Bu çalışmada öncelikle dil ve kültür ilişkisine değinilmiş, Kültürel Etkileşim Modeli’nin ana ilkeleri ve varsayımları incelenmiş ve son olarak da bu modelin kritiği yapılmıştır.
Anahtar Sözcükler: İkinci Dil, Kültür, Kültürel Etkileşim, Sosyal Mesafe
Dil ve kültürün toplum içindeki rolü sadece dil bilimciler, antropologlar ve iletişim bilimcilerin değil sosyologlar, bilişimciler ve eğitimcilerin de ilgi alanı olmuştur. Dil ve kültür ilişkisi çeşitli disiplinler tarafından odak noktalarına bağlı olarak farklı bakış açılarıyla ele alınıp incelenmiştir. İkinci dil edinimi alanındaki çalışmalar dil ve kültür arasındaki ilişkinin doğasını incelerken çeşitli teoriler, modeller, yaklaşımlar ve ilkelerin oluşmasına katkı sağlamıştır. Bu bağlamda oluşturulmuş modellerden biri Schumann’ın (1978) ikinci dil ediniminde Kültürel Etkileşim Modeli’dir. Bu çalışma deneysel bulgular ışığında Kültürel Etkileşim Modeli’ni incelemeyi, değerlendirmeyi ve eleştirel bir bakış açısıyla tartışmayı amaçlamaktadır. Bu çalışmada öncelikle dil ve kültür ilişkisine değinilmiş, Kültürel Etkileşim Modeli’nin ana ilkeleri ve varsayımları incelenmiş ve son olarak da bu modelin kritiği yapılmıştır.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | July 3, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 3 Issue: 1 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.