The objective of this study is to draw attention to the importance of
having philosophical knowledge in the development of sensitive, conscientious,
discreet, tolerant, unbiased, responsible generations who, in a philosophical
anthropological view -holding on to the understanding of the “human being as a
person” of the German philosopher Max Scheler, who has acquired the fundamental
problematic of what is human being and the existence position itself- appear as
an essential necessity. Knowledge of philosophy, which lacks the sovereignty
and achievement of the kind that is revealed in the example of positive
sciences, basically, minimizing one’s personal ambitions and desires, prevents
him from being a person who only pursues his interests.
Bu
çalışmanın amacı, insanın ne olduğunu, varlıktaki konumunu kendisine temel
sorunsal edinmiş olan Alman filozof Max Scheler’in “kişi olarak insan”
anlayışına tutunarak, felsefi antropolojik bir bakış açısıyla, özellikle
günümüzde elzem bir gereklilik olarak beliren duyarlı, vicdanlı, sağduyulu,
hoşgörülü, sorumluluk sahibi etik değerlere sahip erdemli nesillerin
yetişmesinde, felsefe bilgisine sahip olmanın önemine ve gerekliliğine dikkat
çekmektir. Bu bilgi, insanın kendisinin ne olduğunu, evrendeki yerini,
varoluşunun anlamını, diğer tüm varolanlarla olan bağını bilmesine, anlamasına,
sorgulamasına yönelik bir bilgi olarak, öncelikle bireysel düzlemde kişinin
kendi kendisini biçimlendirip geliştirmesine, diğer bir ifadeyle karakter
gelişimine hizmet eder. Pozitif bilimlerin örneğinde serimlenen türden bir
egemenlik ve başarı bilgisi olmayan felsefe bilgisi, temelde, insanın kendi
kişisel hırs ve isteklerini minimize ederek, sadece kendi çıkarları peşinde
koşan bir insan olmaktan onu alıkoyar.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 16, 2018 |
Acceptance Date | October 26, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 6 Issue: STEMES’18 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.