Aim of this research
is to analyze views of science education teacher candidates (n=67), regarding the
contribution of the course of guidance which were studied during under graduate
level. Qualitative methods were used for this research.
Moreover, in order to determine participants, convenience sampling techniques
from purposive sampling methods were applied. Participants were asked an open-ended question
to take their responses in written form for collecting necessary data. Then,
content of their responses were categorized into themes. At last, frequency values
of each theme were determined. Results of this research showed that views of
participants about the contribution of the course of guidance for prospective teachers
have been determined as meaning fully positive in general and indicated that candidate
science education teachers have high level of awareness regarding individual
differences among students.
Bu araştırmada, lisans düzeyindeki rehberlik dersinin
öğretmenlere katkısına ilişkin algıları belirlemek amacıyla fen bilgisi öğretmeni
adaylarının görüşleri incelenmiştir. Bu
araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çalışma
grubunu belirlemek için amaçlı örnekleme çeşitlerinden tipik durum
örnekleme tekniği uygulanmıştır. Araştırmaya,
2016-2017 öğretim yılında lisans programındaki rehberlik dersini başarıyla tamamlayan
67 fen bilgisi öğretmen adayı katılmıştır. Çalışmada yer alan öğretmen adaylarının görüşlerine
ilişkin verileri toplamak için açık uçlu bir soru sorulmuştur ve katılımcıların
cevaplarını yazmaları istenmiştir. Yazılı ifadelerin içeriğine ilişkin temalar oluşturulduktan
sonra her temanın frekansına ilişkin değerler hesaplanmıştır. Bu araştırmadaki sonuçlar,
fen bilgisi öğretmen adaylarının lisans eğitimdeki rehberlik dersinin öğretmenlere
katkısına yönelik algılarının olumlu yönde olduğunu ve rehberlik dersinin öğretmenlerin
öğrenciler arasındaki bireysel farklılıkları dikkate alma konusunda farkındalık
kazanmalarına katkıda bulunduğunu göstermektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 3, 2019 |
Acceptance Date | August 29, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 7 Number: Education & Psychology |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.