The aim of this study is to examine the effect of teaching using activities prepared in accordance with the argumentation method in blended learning on the argument construction quality of seventh grade middle school students. This research was conducted after it was found ethically appropriate by the Hacettepe University Senate Ethics Commission with the letter dated February 8, 2022 and numbered E-35853172-399-0002028924. In this study, in which case study, one of the qualitative research methods, was used, a class of twenty students selected by criterion sampling constituted the Study Group of the research. The activities completed individually by the students participating in the study were evaluated with the argumentation quality rubric developed by Erduran, Simon, and Osborne (2004). In two experimental activities, the claims made by the students after the argumentation-supported class discussion were presented in the form of a table. Content analysis technique of qualitative research method was used in the study. In the analyses, it was determined that students' skills of constructing arguments and making correct claims as well as the quality of the arguments they constructed increased as the activities were carried out, while the rebuttals, one of the elements of argumentation, could not be used clearly.
Bu araştırmanın amacı harmanlanmış öğrenme de argümantasyon yöntemine uygun olarak hazırlanan etkinlikler kullanılarak yapılan öğretimin, ortaokul yedinci sınıf öğrencilerinin argüman kurma kalitelerine etkisini incelemektir. Bu amaçla fen bilimleri dersi ‘Elektrik Devreleri’ ünitesi etkinlikler ve deneyler yapılarak hem çevrim içi hem de sınıfta yüz yüze şeklinde işlenmiştir. Bu araştırma Hacettepe Üniversitesi Senatosu Etik Komisyonu tarafından 8 Şubat 2022 tarih ve E-35853172-399-0002028924 sayılı yazılarıyla etik açıdan uygun bulunduktan sonra uygulanmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışmasının kullanıldığı bu çalışmada, ölçüt örneklem ile seçilen yirmi kişilik bir sınıf, araştırmanın Çalışma Grubunu oluşturmaktadır. Araştırmaya katılan öğrencilerin bireysel olarak doldurdukları etkinlikler, Erduran, Simon ve Osborne (2004) tarafından geliştirilen argümantasyon kalite rubriği ile değerlendirilmiştir. İki adet deney etkinliğinde öğrencilerin argümantasyon destekli sınıf tartışması akabinde oluşturdukları iddialar tablo şeklinde sunulmuştur. Araştırmada nitel araştırma yöntemine ait içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Yapılan analizlerde öğrencilerin etkinlikler yapıldıkça argüman kurma ve doğru iddiada bulunma becerilerinin ayrıca kurdukları argüman kalitesinin arttığı, argümantasyon öğelerinden olan çürütücülerin ise net bir şekilde kullanılamadığı tespit edilmiştir. Ulaşılan bu sonucun, harmanlanmış öğrenme de argümantasyon destekli yapılan bireysel, grup ve sınıf tartışmalarından etkilendiği şeklinde değerlendirme yapmamızı sağlamıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Instructional Design |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Early Pub Date | August 29, 2024 |
Publication Date | August 30, 2024 |
Submission Date | January 29, 2024 |
Acceptance Date | June 28, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 12 Issue: 2 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.