Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin mesleki gelişime ilişkin görüşlerini ortaya koymaktır. Çalışma, araştırmanın amacına uygun olarak nitel araştırma yöntemlerinden fenomoloji desen ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya İstanbul/Pendik İlçesinden 43 öğretmen katılmıştır. Veriler görüşme yapılarak toplanmış ve betimsel analizi yapılarak çözümlenmiştir. Bulgulara göre öğretmenler mesleki gelişimlerine yönelik en fazla, mesleki ve eğitim içerikli yayınları takip ederek, meslektaşlarına danışarak, hizmet içi eğitim kurs ve eğitimlerine katılarak, internet ve sosyal medyadan takip ederek iyileştirmeye çalışmaktadır. Öğretmenler, okul yöneticilerinin kendilerini hizmet içi eğitime teşvik edildiklerini ve motive edildiklerini ifade etmişlerdir. Öğretmenler mesleki gelişimlerinin önündeki en büyük engellerin maddi ve fiziki imkânların yetersizliği olduğunu belirtmişler ve en büyük desteği meslektaşlarından gördüklerini vurgulamışlardır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Submission Date | December 4, 2019 |
Acceptance Date | December 24, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 2 Issue: 2 |