Dünyada gıda sektörünün globalleşmesiyle birlikte helal gıda kavramı daha sıklıkla gündeme gelmektedir. Müslüman nüfus artışının yanısıra, helal kelimesinin dünyada gittikçe artan bir oranda temizlik ve doğallık algısını çağrıştırmasıyla, global tüketicinin helal ürün ve hizmet sektörüne olan ilgi, ihtiyaç ve beklentisi artmıştır. Bilinçli tüketici aldığı ürün ve hizmetin kalitesini ölçmek, hangi aşamalardan geçerek üretilip sunulduğunu, bileşenlerini ve kaynağını öğrenmek, sağlığına zararı olmadığından ve hijyenik olduğundan emin olmak ister. Bu derlemede, helal gıda serüveni ve helal belgelendirme süreçleri OIC/SMIIC standardı çerçevesinde ele alınmıştır. Sonuç olarak, günümüzde uluslarası anlamda ‘’güvenilir bir liman’’ olmaya aday helal ürün kavramı, ürünün ancak sağlıklı, temiz, hijyenik, hilesiz ve ‘’fıtrata uygun-doğal’’ olması ile anlamlı hale gelmektedir. Bu şartlarda helal ürün ve hizmet talebinin sağlıklı bir şekilde karşılanabilmesi için OIC/SMIIC standardları benzeri uluslararası bir standardizasyon elzemdir. Ancak bu şekilde helal kavramı istisnasız tüm dünyaya hitab etme şansını yakalayabilecektir.
...
...
...
With the globalisation
of the food sector in the World, halal food issue has frequently been brought to
the agenda everyday. Interest, need and expectation of the global consumers
have fastly been increasing towards the halal products and halal services due
to the fact that they bring the cleanliness and naturalness to the minds, along
with the increase at muslim population. Aware consumers always wish to know the
quality, production processes, sources, contents, and most of all hyjen and
health peculiarities of the products and services that they buy. In this
report, halal food advanture and halal sertification processes have been
summarized regarding the OIC/SMIIC standards. After all, the term halal product
which seems internationally becoming ‘’a reliable harbour’’ in the world, can
only be meaningful under the conditions of being healthy, hyjenic, genuine, and
‘’natural’’. We believe that a universal standardization system like OIC/SMIIC standards is needed to acquire such halal
product and service demands. Only in these conditions can the term halal find a
chance to address to the world globally.
...
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Nutrition and Dietetics |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Project Number | ... |
Publication Date | June 30, 2020 |
Acceptance Date | June 15, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 2 Issue: 1 |