Bu çalışma İstanbul’da özel bir okulda okuyan ilkokul öğrencilerinin beslenme kalitelerini Sağlıklı Beslenme İndeksi-2015'a (SYİ-2015) göre değerlendirmek amacıyla yapılmıştır. Araştırma, Ocak-Temmuz 2023 tarihleri arasında İstanbul'da bir özel okulda öğrenim gören 8-10 yaşlarındaki öğrencilerle gerçekleştirilmiştir. 109 öğrenci (51 kız ve 58 erkek) çalışmaya alındı. Genel bilgiler formu uygulandı. Öğrencilerin Besin Tüketim Kaydı, 1 Günlük Besin Tüketimi kaydedildi. Sağlıklı yeme indeksi 2015 puanı hesaplanmıştır. Toplam 109 katılımcı arasından 51 kız öğrencinin %20,6’sı geliştirilebilir diyet kalitesine sahip iken, %90,2’si yetersiz diyet kalitesine sahiptir. Toplam 58 erkek öğrencinin %79,4’ü geliştirilebilir diyet kalitesine sahip iken %9,8’i yetersiz diyet kalitesine sahiptir. Öğrencilerden normal kiloda olanların %73,2’sinde yetersiz diyet kalitesi görülürken, %60,3’ü geliştirilebilir beslenme kalitesine sahip olarak çıkmıştır. Şişman katılımcıların %7,3’ü kötü diyet kalitesine sahip iken, %25’i geliştirilebilir diyet kalitesine sahiptir. Çalışmaya katılan öğrencilerden ana öğün atlama sonuçları sağlıklı yeme indeksi skorları ile kıyaslandığında ağa öğün atlıyor musunuz sorusuna evet diyenlerin %43,5’i yetersiz diyet kalitesine sahipken, ana öğün atlıyor musunuz sorusuna hayır diyenlerin %29,3’ü yetersiz diyet kalitesine sahip olduğu görülmüştür. Öğün atlayan öğrencilerin yetersiz diyet kalitesi atlayamayanlara göre daha yüksektir. Her gün fiziksel aktivite yapan katılımcılardan yetersiz diyet kalitesine sahip olan yoktu.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Nutritional Science |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | August 5, 2023 |
Publication Date | August 11, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 7 Issue: 2 |
CC-BY-4.0 Lisence
Creative Commons
The source may be copied, edited, distributed and reused, including for commercial purposes, provided that attribution is given.