Fuar organizasyonlarında performans algısı katılımcı firmalar açısından önem taşımaktadır. Fuarların başarılı bir şekilde gerçekleşmesi ve katılımcıların fuardan fayda sağlanması sonucu fuar performansı artmaktadır. Bu araştırmada, fuar organizasyonlarında stant açan katılımcı firmaların performans algı düzeylerinin demografik özelliklere göre farklılaşıp farklılaşmadığını ortaya koymak amaçlanmıştır. Araştırma kapsamında 2020 EMITT fuarına katılan firmalara ulaşılmış ve 362 veri elde edilmiştir. Fuar performansı ölçeğine, açıklayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi uygulanmıştır. Kümeleme analizi aracılığıyla katılımcı firmaların fuar performans algı düzeyleri ortaya çıkarılmıştır. Ayrıca, fuar performans algı düzeyleri ile demografik özellikleri arasındaki farklılıklar çoklu uyum analizi ile incelenmiştir. Elde edilen bulgulara göre, fuar performans düzeyi, fuara katılım amacına, katılım sıklığına, anlaşma sayısına ve faaliyet gösterilen iş alanına göre farklılaşmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2021 |
Gönderilme Tarihi | 16 Mart 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 21 Sayı: 1 |