Research Article
BibTex RIS Cite

BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ALANINDA ÖĞRENİM GÖREN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ

Year 2021, Volume: 21 Issue: 1, 305 - 316, 31.03.2021
https://doi.org/10.11616/basbed.v21i60671.897069

Abstract

Bu çalışma Beden Eğitimi ve Spor alanında öğrenim gören üniversite öğrencilerinin girişimcilik özelliklerini belirlemek amacı ile yapılmıştır. Genel tarama modeli ile yapılan çalışmanın örneklem grubu; Türkiye’ deki kamu ve özel üniversitelerin spor alanında öğrenim gören ve basit seçkisiz örnekleme yöntemi ile seçilen 500 öğrenciden oluşmuştur. Çalışmada veri toplama aracı olarak; Yılmaz ve Sünbül (2009) tarafından geliştirilmiş 36 sorudan oluşan “Üniversite öğrencileri girişimcilik ölçeği” kullanılmıştır. İstatistiksel çözümlemelerde Parametrik Hipotez testleri kulanılmıştır. Araştırma sonucunda; öğrencilerin girişimcilik düzeyi ile ailelerin gelir düzeyi, okudukları üniversite türü, mezun olduktan sonra iş yeri açma isteği, başarıya ulaşmak için risk alma durumu, başarıya ulaşacağı inancı ve alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip etme değişkenleri arasında anlamlı farklar bulunmuştur.

References

  • Akolaş, A. (2004), Bilişim Sistemleri ve Bilişim Teknolojisinin Küreselleşme Olgusu ve Girişimcilik Üzerine Yansımaları, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Çilt.12, s.29-43.
  • Aslanoğlu. A. (2019), Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu’nda Öğrenim Gören Öğrencilerin Girişimcilik Özellikleri ile Yansıtıcı Düşünme Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi; Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi Ana Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi.
  • Doğaner. M. ve Altunoğlu, A. (2010), Adnan Menderes Üniversitesi Nazilli İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimleri; Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 2(2), s. 103-110.
  • Durukan, H. (2003), Yönetimde İnsan İlişkileri, Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 11(2), s. 277-284.
  • Dündar, S. ve Ağca, V. (2007), Afyon Kocatepe Üniversitesi Lisans Öğrencilerinin Girişimcilik Özelliklerinin İncelenmesine İlişkin Ampirik Bir Çalışma, Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 25, s.121-142.
  • Emsen, S., İrmiş, A. ve Deliktaş, E. (2003), İktisadi Gelişmelerde Girişimciliğin Rolü: Karşılaştırmalı Bir Analiz, Erzurum-Denizli. Süleyman Demirel Üniversitesi İİBF Fakültesi Dergisi, 8(1): s. 141-154.
  • Francol, M. ve Pessoa, N. (2013), University Sports Partnerships As Collaborative Entrepreneurship: An Exploratory Case Study, Administration & Society, 46(8), s.885–907.
  • Kalaycı, Ş. (2010), SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Asil Yayın Dağıtım, Ankara. Karasar, N. (1995), Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınları, 7. Baskı, Ankara.
  • Kılıç, K., Keklik, B. ve Çalış, N. (2021), Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimleri Üzerine Bir Araştırma: Bandırma İİBF İşletme Bölümü Örneği, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 17(2), s.423-435. Korkmaz, O. (2012), Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma: Bülent Ecevit Üniversitesi Örneği, Afyon Kocatepe Üniversitesi, İİBF Dergisi, 14(2), s. 209-226.
  • Korkmaz, S. (2000), Girişimcilik ve Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Özelliklerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma, Hacettepe Üniversitesi İ.İ.B.F Dergisi, 18(1), s.163-179.
  • Mülhim, Z. (2019), Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin Girişimcilik Özellikleri ve Bireysel Yenilikçilik Düzeylerinin İncelenmesi: Bartın Üniversitesi Örneği, Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi Ana Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi.
  • Myfikirler. (2012), Girişimcilere Spor Alanında İş Fırsatları, https://www.myfikirler.org/girisimcilere-spor-alaninda-is-firsatlari.html, (Erişim Tarihi:14.03.2021).
  • Özer, P. S. ve Topaloğlu, T. (2007), Girişimci ve Yöneticilerin Öğrenilmiş Gereksinimleri İle Kontrol Odaklarının Kıyaslanmasına Yönelik Bir Araştırma, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi,16(2), s.439-456. Özman, C. (2013), Spor Yöneticiliği Bölümünde Öğrenim Gören Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Düzeyinin Değerlendirilmesi, Marmara Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi.
  • Pounder, P. (2019), Examining Interconnectivity of Entrepreneurship, Innovation and Sports Policy Framework, Journal of Entrepreneurship and Public Policy, 8(4), s.483-499.
  • Puyana, M. G., Gálvez-Ruiz, P., Sánchez-Oliver, J. A. ve Fernández, G. J. (2019), Intentions of Entrepreneurship in Sports Science Higher Education: Gender The Moderator Effect, Journal of Entrepreneurship and Public Policy, 8(1), s.147-162.
  • Sarıtaş, A. ve Duran, G. (2017), Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerinin Tespitine İlişkin Bir Araştırma; Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5(1), s.147-165.
  • Taze, M. (2019), Spor Bilimleri Alanında Lisans Eğitimi Alan Öğrencilerin Girişimcilik Düzeyleri ve İstihdam Edilebilme Algılarının İncelenmesi; Muş Alparslan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi.
  • Türkmen, M. ve İşbi̇li̇r, U. (2014), Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerinin Sosyo-Demografik Özellikler Açısından İncelenmesi; CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 9(2), s.18-28.
  • Uluyol, O. (2013), Öğrencilerin Girişimcilik Eğilimlerinin Belirlenmesi: Gölbaşı Meslek Yüksekokulu Örneği; Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(15), s.349-372.
  • Uygun, M., Mete, S. ve Güner, E. (2012), Genç Girişimci Adayların Girişimcilik Eğilimi ve Girişimcilik Özellikleri Arasındaki İlişkiler, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 4(2), s.145-156.
  • Yıldız. E, (2020), İnönü Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Girişimcilik Düzeylerini İncelenmesi:, İnönü Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi. Yılmaz, E. ve Sünbül, A. M. (2009), Üniversite Öğrencilerine Yönelik Girişimcilik Ölçeğinin Geliştirilmesi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(2), s.195-203.
  • Yök Atlas. (2021), Yök Lisans Atlası, https://yokatlas.yok.gov.tr/lisans-anasayfa.php, (Erişim Tarihi: 24.01.2021).
Year 2021, Volume: 21 Issue: 1, 305 - 316, 31.03.2021
https://doi.org/10.11616/basbed.v21i60671.897069

Abstract

References

  • Akolaş, A. (2004), Bilişim Sistemleri ve Bilişim Teknolojisinin Küreselleşme Olgusu ve Girişimcilik Üzerine Yansımaları, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Çilt.12, s.29-43.
  • Aslanoğlu. A. (2019), Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu’nda Öğrenim Gören Öğrencilerin Girişimcilik Özellikleri ile Yansıtıcı Düşünme Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi; Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi Ana Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi.
  • Doğaner. M. ve Altunoğlu, A. (2010), Adnan Menderes Üniversitesi Nazilli İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimleri; Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 2(2), s. 103-110.
  • Durukan, H. (2003), Yönetimde İnsan İlişkileri, Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 11(2), s. 277-284.
  • Dündar, S. ve Ağca, V. (2007), Afyon Kocatepe Üniversitesi Lisans Öğrencilerinin Girişimcilik Özelliklerinin İncelenmesine İlişkin Ampirik Bir Çalışma, Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 25, s.121-142.
  • Emsen, S., İrmiş, A. ve Deliktaş, E. (2003), İktisadi Gelişmelerde Girişimciliğin Rolü: Karşılaştırmalı Bir Analiz, Erzurum-Denizli. Süleyman Demirel Üniversitesi İİBF Fakültesi Dergisi, 8(1): s. 141-154.
  • Francol, M. ve Pessoa, N. (2013), University Sports Partnerships As Collaborative Entrepreneurship: An Exploratory Case Study, Administration & Society, 46(8), s.885–907.
  • Kalaycı, Ş. (2010), SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Asil Yayın Dağıtım, Ankara. Karasar, N. (1995), Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınları, 7. Baskı, Ankara.
  • Kılıç, K., Keklik, B. ve Çalış, N. (2021), Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimleri Üzerine Bir Araştırma: Bandırma İİBF İşletme Bölümü Örneği, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 17(2), s.423-435. Korkmaz, O. (2012), Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma: Bülent Ecevit Üniversitesi Örneği, Afyon Kocatepe Üniversitesi, İİBF Dergisi, 14(2), s. 209-226.
  • Korkmaz, S. (2000), Girişimcilik ve Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Özelliklerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma, Hacettepe Üniversitesi İ.İ.B.F Dergisi, 18(1), s.163-179.
  • Mülhim, Z. (2019), Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin Girişimcilik Özellikleri ve Bireysel Yenilikçilik Düzeylerinin İncelenmesi: Bartın Üniversitesi Örneği, Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi Ana Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi.
  • Myfikirler. (2012), Girişimcilere Spor Alanında İş Fırsatları, https://www.myfikirler.org/girisimcilere-spor-alaninda-is-firsatlari.html, (Erişim Tarihi:14.03.2021).
  • Özer, P. S. ve Topaloğlu, T. (2007), Girişimci ve Yöneticilerin Öğrenilmiş Gereksinimleri İle Kontrol Odaklarının Kıyaslanmasına Yönelik Bir Araştırma, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi,16(2), s.439-456. Özman, C. (2013), Spor Yöneticiliği Bölümünde Öğrenim Gören Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Düzeyinin Değerlendirilmesi, Marmara Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi.
  • Pounder, P. (2019), Examining Interconnectivity of Entrepreneurship, Innovation and Sports Policy Framework, Journal of Entrepreneurship and Public Policy, 8(4), s.483-499.
  • Puyana, M. G., Gálvez-Ruiz, P., Sánchez-Oliver, J. A. ve Fernández, G. J. (2019), Intentions of Entrepreneurship in Sports Science Higher Education: Gender The Moderator Effect, Journal of Entrepreneurship and Public Policy, 8(1), s.147-162.
  • Sarıtaş, A. ve Duran, G. (2017), Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerinin Tespitine İlişkin Bir Araştırma; Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5(1), s.147-165.
  • Taze, M. (2019), Spor Bilimleri Alanında Lisans Eğitimi Alan Öğrencilerin Girişimcilik Düzeyleri ve İstihdam Edilebilme Algılarının İncelenmesi; Muş Alparslan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi.
  • Türkmen, M. ve İşbi̇li̇r, U. (2014), Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerinin Sosyo-Demografik Özellikler Açısından İncelenmesi; CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 9(2), s.18-28.
  • Uluyol, O. (2013), Öğrencilerin Girişimcilik Eğilimlerinin Belirlenmesi: Gölbaşı Meslek Yüksekokulu Örneği; Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(15), s.349-372.
  • Uygun, M., Mete, S. ve Güner, E. (2012), Genç Girişimci Adayların Girişimcilik Eğilimi ve Girişimcilik Özellikleri Arasındaki İlişkiler, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 4(2), s.145-156.
  • Yıldız. E, (2020), İnönü Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Girişimcilik Düzeylerini İncelenmesi:, İnönü Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi. Yılmaz, E. ve Sünbül, A. M. (2009), Üniversite Öğrencilerine Yönelik Girişimcilik Ölçeğinin Geliştirilmesi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(2), s.195-203.
  • Yök Atlas. (2021), Yök Lisans Atlası, https://yokatlas.yok.gov.tr/lisans-anasayfa.php, (Erişim Tarihi: 24.01.2021).
There are 22 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Articles
Authors

Ünal Atıcı

Hanifi Üzüm This is me

Publication Date March 31, 2021
Submission Date March 15, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 21 Issue: 1

Cite

APA Atıcı, Ü., & Üzüm, H. (2021). BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ALANINDA ÖĞRENİM GÖREN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. Abant Sosyal Bilimler Dergisi, 21(1), 305-316. https://doi.org/10.11616/basbed.v21i60671.897069
AMA Atıcı Ü, Üzüm H. BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ALANINDA ÖĞRENİM GÖREN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. ASBİ. March 2021;21(1):305-316. doi:10.11616/basbed.v21i60671.897069
Chicago Atıcı, Ünal, and Hanifi Üzüm. “BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ALANINDA ÖĞRENİM GÖREN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ”. Abant Sosyal Bilimler Dergisi 21, no. 1 (March 2021): 305-16. https://doi.org/10.11616/basbed.v21i60671.897069.
EndNote Atıcı Ü, Üzüm H (March 1, 2021) BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ALANINDA ÖĞRENİM GÖREN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. Abant Sosyal Bilimler Dergisi 21 1 305–316.
IEEE Ü. Atıcı and H. Üzüm, “BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ALANINDA ÖĞRENİM GÖREN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ”, ASBİ, vol. 21, no. 1, pp. 305–316, 2021, doi: 10.11616/basbed.v21i60671.897069.
ISNAD Atıcı, Ünal - Üzüm, Hanifi. “BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ALANINDA ÖĞRENİM GÖREN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ”. Abant Sosyal Bilimler Dergisi 21/1 (March 2021), 305-316. https://doi.org/10.11616/basbed.v21i60671.897069.
JAMA Atıcı Ü, Üzüm H. BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ALANINDA ÖĞRENİM GÖREN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. ASBİ. 2021;21:305–316.
MLA Atıcı, Ünal and Hanifi Üzüm. “BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ALANINDA ÖĞRENİM GÖREN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ”. Abant Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 21, no. 1, 2021, pp. 305-16, doi:10.11616/basbed.v21i60671.897069.
Vancouver Atıcı Ü, Üzüm H. BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ALANINDA ÖĞRENİM GÖREN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. ASBİ. 2021;21(1):305-16.