Bu araştırmanın amacı, Türkiye’nin farklı üniversitelerinin Çocuk Gelişimi bölümlerinde öğrenim görmekte olan, erkek lisans öğrencilerinin mesleği seçme sürecinden başlayıp üniversitede öğrenim görme sürecine kadar yaşadıkları deneyimleri ortaya çıkarmaktır. Araştırma nitel araştırma modeli ile tasarlanmıştır. Çalışmaya Türkiye’nin farklı şehirlerinde Çocuk Gelişimi bölümünde öğrenim gören 18 erkek lisans öğrencisi katılmıştır. Veriler “Demografik Bilgi Formu” ve “Erkek Çocuk Gelişimi Lisans Öğrencilerinin Bölümle ilgili Deneyimleri Görüşme Formu” ile toplanmıştır. Çalışma sonucunda, erkek çocuk gelişimi öğrencilerinin çoğunlukla zorunluluktan dolayı bu bölümü seçtiği görülmüştür. Ayrıca lisans bölümünde okumaktan memnun olmalarına rağmen, bölümün kadın ağırlıklı bir bölüm olmasından dolayı sınıfta kendilerini yalnız hissettikleri sonucuna ulaşılmıştır. Son olarak katılımcıların çoğu, bir erkek olarak çocuk gelişimi bölümünde okuduğu için toplum tarafından olumsuz yorumlar aldığını ve çoğunlukla çocuk gelişimi bölümünün erkeğe uygun bir meslek olmadığına dair görüşlerle karşılaştığını belirtmişlerdir.
çocuk gelişimi toplumsal cinsiyet lisans öğrencisi erkek öğrenci olma
yok
yok
The aim of this research is to reveal the experiences of male undergraduate students studying in the child development departments of different universities in Turkey, starting from the process of choosing the department of child development, until the process of studying at the university. The research was designed with a qualitative research model. The study group of the research consists of 18 male undergraduate students studying at the Undergraduate Child Development Department in different cities in Turkey. In the research, "Demographic Information Form" and "Departmental Experiences of Male Child Development Undergraduate Students Interview Form" were used as data collection tools. As a result of the study, it was seen that most male child development students chose this department because of necessity. In addition, although they were happy to study in the undergraduate department, it was concluded that they felt alone in the classroom because the department was predominantly female. Finally, most of the participants stated that they received negative comments from society because they studied in the child development department as a male, and they mostly encountered opinions that child development is not a profession suitable for males.
child development gender undergraduate student being a male student
yok
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | yok |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Mart 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mart 2023 |
Gönderilme Tarihi | 15 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 23 Sayı: 1 |