Research Article
BibTex RIS Cite

Beden Eğitimi Öğretmeni Adaylarının SARS-CoV-2 Pandemisinde ve Sonrasında Akademik Motivasyonlarının Karşılaştırılması

Year 2022, , 429 - 443, 19.12.2022
https://doi.org/10.38021/asbid.1205490

Abstract

Dünya üniversitelerinin neredeyse tamamı bireysel ve toplumsal sağlığı koruyabilmek amacıyla SARS-CoV-2 sürecinde zorunlu bir dijital dönüşüm gerçekleştirdi. Eğitim-öğretimdeki bu dijital dönüşümle birlikte öğrenme-öğretme faaliyetlerinin yürütülme yöntemleri ve COVID-19 pandemisiyle ilişkili birçok araştırma gerçekleştirildi (Cao vd., 2020; Fawaz ve Samaha, 2020; Hasan ve Bao, 2020). Bu doğrultuda araştırmanın amacı, E-öğrenme sistemlerinin kullanıldığı SARS-CoV-2 pandemisinde ve örgün eğitime dönüşün gerçekleştiği dönemde Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü (BSÖ) öğrencilerinin akademik motivasyon düzeylerinin belirlenmesi, dönemlere göre karşılaştırılması ve bazı demografik özelliklere göre incelenmesidir. Bu çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden tarama modelinde test – tekrar test tekniği kullanıldı ve betimsel bir araştırma olarak desenlendi. Veriler COVID-19 pandemisinde ve sonrasında olmak üzere iki aşamalı olarak Vallerand ve ark. (1992) tarafından geliştirilen ve Karagüven (2012) tarafından Türkçe’ye adaptasyonu gerçekleştirilen ‘Akademik Motivasyon Ölçeği’ kullanılarak Google Formlar aracılığıyla toplandı. Örneklem grubu BSÖ bölümünde öğrenimlerine devam eden test aşamasında 249 ve tekrar test aşamasında 240 gönüllü aynı öğrenci grubundan oluşturuldu. Veriler SPSS aracılığıyla p<.05 anlamlılık düzeyinde analiz edildi. Öğretmen adaylarının SARS-CoV-2 pandemisinde ve sonrasında akademik motivasyon düzeyleri karşılaştırıldığında; örgün eğitime tam manasıyla dönüşün gerçekleştiği dönem lehine %32,9 artış ve yüksek düzeyde anlamlı farklılık görüldü (p<.000). Araştırma sonuçları SARS-CoV-2 dönemi ve sonrası olmak üzere bir bütün olarak değerlendirildiğinde; cinsiyet, yaş, genel ağırlıklı not ortalaması ve düzenli fiziksel egzersiz durumu değişkenlerine göre öğretmen adaylarının akademik motivasyonlarının COVID-19 pandemi dönemine kıyasla örgün eğitim yöntemlerine tekrar dönüş sonrasında anlamlı düzeyde artış gösterdiği sonucuna ulaşıldı.

References

  • Alderman, M. K. (2004). Motivation for achievement: Possibilities for teaching and learning (İkinci Baskı). New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates Publishers.
  • Alemdağ, C., Öncü, E., ve Yılmaz, A. K. (2014). Beden eğitimi öğretmeni adaylarının akademik motivasyon ve akademik özyeterlikleri. Hacettepe Spor Bilimleri Dergisi, 25(1), 23-35.
  • Balaban Salı, J. (2006). Öğrenmede güdülenme. İçinde: Y. Kuzgun ve D. Deryakulu (Ed.) Eğitimde bireysel farklılıklar, (2. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Bolatov, A. K., Gabbasova, A. M., Baikanova, R. K., Igenbayeva, B. B. ve Pavalkis, D. (2022). Online or Blended Learning: the COVID-19 pandemic and first-year medical students’ academic motivation. Medical Science Educator, (2022)32, 221-228.
  • Camacho A, Correia N, Zaccoletti S ve Daniel J. R. (2021). Anxiety and social support as predictors of student academic motivation during the COVID-19. Front. Psychol. 12:644338. DOI: https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.644338
  • Cao, W., Fang, Z., Hou, G., Han, M., Xu, X., ve Dong, J. (2020) The psychological Impact of the COVID-19 epidemic on college students in China. Psychiatry Research, ISSN : 0165-1781, DOI : https://doi.org/10.1016/j.psychres.2020.112934
  • Clark, M. H. ve Schroth, C. A. (2010). Examining relationships between academic motivation and personality among college students. Learning and Individual Differences. 2010(20), 19-24. DOI : https://doi.org/10.1016/j.lindif.2009.10.002
  • Diker-Coşkun, Y. ve Demirel, M. (2012). Üniversite öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2012(42), 108-120.
  • Ellis, E. S., ve Worthington, L. A. (1994). Research synthesis on effective teaching principles and the design of quality tools for educators (Technical Report No. 5). Eugene: University of Oregon, National Center to Improve the Tools of Educators (ERIC Document Reproduction Service No. ED386853)
  • Erdem, D. (2019). Spor bilimleri fakültesi ile beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin akademik motivasyon düzeylerinin incelenmesi. Yüksek lisans tezi. Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Evin-Gencel, İ. (2013). Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme yeterliklerine yönelik algıları. Eğitim ve Bilim, 38(170), 237-252.
  • Eymur, G., ve Geban, Ö. (2011). Kimya öğretmeni adaylarının motivasyon ve akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 36(161), 246-255.
  • Fawaz, M., ve Samaha, A. (2021). E-Learning : Depression, anxiety and stress symptomatology among lebanese university students during COVID-19 quarantine. Wiley Periodicals LLC., 2021(56) p.52-57 DOI : https://doi.org/10.1111/nuf.12521
  • Francis, A., Goheer, A., Haver-Dieter, R., Kaplan, A. D., Kerstetter, K., ve Kirk, A. L. (2004). Promoting academic achievement and motivation: a discussion & contemporary issues based approach. Retrieved November 9, 2009, fromhttp://www.wepapers.com/Papers/57793/Promoting_Academic_Achievement_and__Motivation_A_Discu ssion_%26_Contemporary_Issues_Based_Approach
  • Gömleksiz, M. N., ve Serhatlıoğlu, B. (2013). Öğretmen adaylarının akademik motivasyon düzeylerine ilişkin görüşleri. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 17(3), 99-127.
  • Gürşimşek, I. (2002). Öğretmen adaylarında öğrenmeye ilişkin motivasyonel inançlar ve strateji kullanımı. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8, 135-155.
  • Gürşimşek, I. (2003). Okul öncesi eğitime aile katılımı ve psikososyal gelişim. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 2003(3)1, 125-144.
  • Haftador, M. A., Shirazi, F. ve Mohebbi, Z. (2021). Online class or flipped-jigsaw learning ? Which one promotes academic motivation during the COVID-19 pandemic ? BMC Medical Education, 21, 499. DOI : https://doi.org/10.1186/s12909-021-02929-9
  • Hasan, N. and Bao, Y. (2020). Impact of “e-Learning crack-up” Perception on psychological distress among college students during COVID-19 pandemic : A Mediating Role of “fear of academic year loss”. Children and Youth Services Review, 2020(118) DOI : https://doi.org/10.1016/j.childyouth.2020.105355
  • Ignatowicz., A., Atherton, H., Bernstein, C. J., Bryce, C., Court, R., Sturt, J., et al. (2019). Internet video conferencing for patient-clinician consultations in long-term conditions: a review of reviews and applications in line with guidelines and recommendations. Digit Health, (5), 1-7.
  • İzci, E., ve Koç, S. (2012). Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenmeye ilişkin görüşlerinin belirlenmesi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(9), 101-114.
  • Jenkins, A. (2004). Women, lifelong learning and employment. Centre for the Economics of Education. U.K. London School of Economics and Political Science. Retrieved September, 12/2009 from http://cee.lse.ac.uk/ceedps/ceedp39.pdf
  • Karagüven, M. H. (2012). Akademik Motivasyon Ölçeğinin Türkçe’ye adaptasyonu. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(4), 2599-2620.
  • Karasar N. (2002). Bilimsel araştırma yöntemleri. (Scientific Research Methods). 12. Basım, Ankara, Nobel Yayıncılık. 77-79.
  • Karasar, N. (2008). Bilimsel araştırma yöntemi. 17.Baskı, Ankara: Nobel Yayın.
  • Korkmazer, F. (2020). Üniversite öğrencilerinin akademik motivasyon algılarının incelenmesi üzerine bir alan çalışması. Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10(20), 502-515.
  • Lee, J. (2020). Mental health effects of school closuresduring COVID-19.The Lancet. Child & AdolescentHealth,4(6), Article 421.https://doi.org/10.1016/S2352-4642(20)30109-7
  • Liu, D., Ren, Y., Yan, F., Li, Y., Xu. X., ve Yu, X. (2019) Psychological impact and predisposing factors of the coronavirus disease 2019 (COVID-19) pandemic on general public in China.
  • McGuine, T. A., Biese, K. M., Petrovska, L., Hetzel, S. J., Reardon, C., Kliethermes, S., ... ve Watson, A. M. (2021). Mental health, physical activity, and quality of life of US adolescent athletes during COVID-19–related school closures and sport cancellations: a study of 13.000 athletes. Journal of Athletic Training, 56(1), 11-19.
  • Mehrsafar, A. H., Gazerani, P., Zadeh, A. M., ve Sánchez, J. C. J. (2020).Addressing potential impact of COVID-19 pandemic on physical and mental health of elite athletes. Brain, behavior, and immunity.
  • Özbek, O. (2019). Akademik motivasyon ve okul imajı ilişkisi. Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(2), 150-162.
  • Özgür, H. (2016). Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme yeterlikleri ve bilgi okuryazarlığı öz-yeterlikleri üzerine bir çalışma. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1): 22-38. DOI: http://dx.doi.org/10.17860/efd.08241
  • Pintrich, P. R., ve De Groot E. V. (1990). Motivational and selfregulated learning components of classroom academic performance, Journal of Educational Psychology, 82(1), 33-40.
  • Pirmohamed, S., Debowska, A. ve Boduszek, D. (2017). Gender differences in the correlates of academic achievement among university students. Journal of Applied Research in Higher Education, 2(9) 313-324. DOI : https://doi.org/10.1108/JARHE-03-2016-0015
  • Priya, S. (2020). Singapore Government Launches COVID-19 Chatbot. Available at:https://www.opengovasia.com/singapore-governmentlaunches-covid-19-chatbot/. Accessed Marc 24, 2020.
  • Renchler, R. (1992). Student motivation, school culture, and academic achievement. ERIC/CEM Trends and Issues Series, Number 7, USA.
  • Scheuermann, B. (2000). Curricular and instructional recommendations for creating safe, effective, and nurturing school environments for all students. In L. M. Bullock & R. A. Gabel (Eds.), Positive academic and behavioral supports: creating safe, effective, and nurturing schools for all students. Norfolk, VA: Council for Children with Behavioral Disorders (ERIC Document Reproduction Service No: ED457628)
  • Slavin, R. E. (2003). Educational Psychology ‘Theory and Practice 7/E’. 0-205-35143-3 Bookstore. Erişim : https://www.pearsonhighered.com/assets/samplechapter/0/2/0/5/0205351433.pdf
  • Stipek, D. J. (2002). Motivation to learn: Integrating theory and practice (4th ed.). Boston; Ally & Bacon.
  • Şahin, H. ve Çakar, E. (2011). Eğitim Fakültesi öğrencilerinin öğrenme stratejileri ve akademik güdülenme düzeylerinin akademik başarılarına etkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(3), 519-540.
  • Tabachnick, B. G. ve Fidell, L. S. (2013). Using multivariate statistics (6th ed.), Allyn and Bacon, Boston, M. A.
  • Talapko, J., Peric, I., Vulic, P., Pustijanac, E., Jukic, M., Bekic, S., Mestrovic, T. ve Skrlec I. (2021). Mental health and physical activity in health-related university students during the COVID-19 pandemic. Healthcare. DOI: https://doi.org/10.3390/healthcare9070801
  • Taşkın, Y. O. (2016). Öğretmen adaylarının değer yönelimleri ile akademik motivasyonları arasındaki ilişki. Yüksek lisans tezi. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.
  • Tatlısu, B. (2016). Spor yapan ve yapmayan öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme yeterliklerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi. Yayımlanmış Yüksek Lisans tezi, Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Erzurum.
  • Terlemez, B., Dilek, Ş., ve Filiz, D. (2015). Namık Kemal üniversitesi sağlık hizmetleri meslek yüksekokulu öğrencilerinin akademik motivasyon düzeyleri. Pamukkale Journal of Eurasian Socioeconomic Studies, 2(2), 67-78. https://doi.org/10.5505/pjess.2015.09797
  • Thomas, L., Herbert, J., ve Teras, M. (2014). A sense ofbelonging to enhance participation, success and reten-tion in online programs. The International Journal ofthe First Year in Higher Education, 5(2), 69–80.https://doi.org/10.5204/intjfyhe.v5i2.233
  • Tucker, C. M., Zayco, R. A., ve Herman, K. C. (2002). Teacher child variables as predictors of academic engagement among low-income African American children. Psychology in the School, 39(4), 477-488.
  • Türk Dil Kurumu, (TDK). (2011). Türk Dil Kurumu Sözcükleri. https://sozluk.gov.tr/ adresinden 27 Eylül 2022 tarihinde edinilmiştir.
  • Türker, Ü. (2017). Spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin öğrenme stili modelleri ve tercihlerinin karşılaştırılması. Yayımlanmış Yüksek Lisans tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Samsun.
  • Türker, Ü. (2021). Koronavirüs (COVID-19) pandemisinin yükseköğretim öğrencilerinde anksiyete düzeyi ile e-öğrenme tutumlarına etkisi. Yayımlanmış Doktora tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Samsun.
  • Vallerand, R. J., Pelletier, L. G., Blais, M. R., Briére, N. M., Senécal C., ve Valliéres, E. F. (1992). The academic motivation scale: A measure of 54 intrinsic, extrinsic, and amotivation in education. Educational and Psychological Measurement, 52, 1003-1017.
  • Yavuz Eroğlu, S., Eroğlu, E., ve Ekinci, V. (2019). Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin akademik motivasyon düzeylerinin bölüm ve sınıf değişkenlerine göre incelenmesi. International Sport Science Student Studies, 1(1), 1-7.
  • Yılmaz, M., Taşkesen, O., ve Taşkesen, S. (2016). Güzel sanatlar eğitimi bölümü öğrencilerinin bazı değişkenlere göre akademik motivasyonları ile akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 1056-1072.
  • Yurt, E. ve Bozer, E. N. (2015). Akademik motivasyon ölçeğinin Türkçeye uyarlanması. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 14(3), 669-685.
  • Zhou, S. J., Zhang. L. G., Wang, L. L., Guo, Z. C., Wang, J. Q., ve Chen, J. C. (2020). Prevalence and socio-demographic correlates of psychological health problems in Chinese adolescents during the outbreak of COVID-19. Eur Child Adolesc Psychiatry, 2020(29), 1–10.

Comparison of Academic Motivations of Physical Education Teacher Candidates in the SARS-CoV-2 Pandemic and Afterwards

Year 2022, , 429 - 443, 19.12.2022
https://doi.org/10.38021/asbid.1205490

Abstract

Almost all universities across the world have undergone a compulsory digital transformation in the SARS-CoV-2 process in order to protect individual and public health. Along with this digital transformation in education, many studies related to the methods of conducting learning-teaching activities and the COVID-19 pandemic were conducted (Cao et al., 2020; Fawaz and Samaha, 2020; Hasan and Bao, 2020). Accordingly, the aim of the present study was to determine the academic motivation levels of the students of the Department of Physical Education and Sports Teaching (PEST) in the SARS-CoV-2 pandemic period in which E-learning systems were used and in the period when the return to formal education took place, to compare them according to periods, and to examine them according to some demographic characteristics. In this study, the test-retest technique was used in the screening model, which is one of the quantitative research methods, and the research was designed as a descriptive study. The data were collected through Google Forms by using the "Academic Motivation Scale" developed by Vallerand et al. (1992) and adapted to Turkish by Karaguven (2012) in two stages, during and after the COVID-19 pandemic. The study sample consisted of 249 volunteers in the test phase and 240 volunteers in the retest phase, who continued their education in the department of PEST. The data were analyzed via SPSS at p<.05 significance level. When the academic motivation levels of the teacher candidates during and after the SARS-CoV-2 pandemic were compared, an increase of 32.9% was observed in favor of the period when formal education was completely reinstated, and a highly
significant difference was determined (p<.000). When the results of the research were evaluated as a whole, including the SARS-CoV-2 period and afterward, it was concluded that the academic motivation of the teacher candidates increased significantly after the return to formal education methods compared to the COVID-19 pandemic period according to the variables of gender, age, general weighted grade point average, and regular physical exercise status.

References

  • Alderman, M. K. (2004). Motivation for achievement: Possibilities for teaching and learning (İkinci Baskı). New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates Publishers.
  • Alemdağ, C., Öncü, E., ve Yılmaz, A. K. (2014). Beden eğitimi öğretmeni adaylarının akademik motivasyon ve akademik özyeterlikleri. Hacettepe Spor Bilimleri Dergisi, 25(1), 23-35.
  • Balaban Salı, J. (2006). Öğrenmede güdülenme. İçinde: Y. Kuzgun ve D. Deryakulu (Ed.) Eğitimde bireysel farklılıklar, (2. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Bolatov, A. K., Gabbasova, A. M., Baikanova, R. K., Igenbayeva, B. B. ve Pavalkis, D. (2022). Online or Blended Learning: the COVID-19 pandemic and first-year medical students’ academic motivation. Medical Science Educator, (2022)32, 221-228.
  • Camacho A, Correia N, Zaccoletti S ve Daniel J. R. (2021). Anxiety and social support as predictors of student academic motivation during the COVID-19. Front. Psychol. 12:644338. DOI: https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.644338
  • Cao, W., Fang, Z., Hou, G., Han, M., Xu, X., ve Dong, J. (2020) The psychological Impact of the COVID-19 epidemic on college students in China. Psychiatry Research, ISSN : 0165-1781, DOI : https://doi.org/10.1016/j.psychres.2020.112934
  • Clark, M. H. ve Schroth, C. A. (2010). Examining relationships between academic motivation and personality among college students. Learning and Individual Differences. 2010(20), 19-24. DOI : https://doi.org/10.1016/j.lindif.2009.10.002
  • Diker-Coşkun, Y. ve Demirel, M. (2012). Üniversite öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2012(42), 108-120.
  • Ellis, E. S., ve Worthington, L. A. (1994). Research synthesis on effective teaching principles and the design of quality tools for educators (Technical Report No. 5). Eugene: University of Oregon, National Center to Improve the Tools of Educators (ERIC Document Reproduction Service No. ED386853)
  • Erdem, D. (2019). Spor bilimleri fakültesi ile beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin akademik motivasyon düzeylerinin incelenmesi. Yüksek lisans tezi. Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Evin-Gencel, İ. (2013). Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme yeterliklerine yönelik algıları. Eğitim ve Bilim, 38(170), 237-252.
  • Eymur, G., ve Geban, Ö. (2011). Kimya öğretmeni adaylarının motivasyon ve akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 36(161), 246-255.
  • Fawaz, M., ve Samaha, A. (2021). E-Learning : Depression, anxiety and stress symptomatology among lebanese university students during COVID-19 quarantine. Wiley Periodicals LLC., 2021(56) p.52-57 DOI : https://doi.org/10.1111/nuf.12521
  • Francis, A., Goheer, A., Haver-Dieter, R., Kaplan, A. D., Kerstetter, K., ve Kirk, A. L. (2004). Promoting academic achievement and motivation: a discussion & contemporary issues based approach. Retrieved November 9, 2009, fromhttp://www.wepapers.com/Papers/57793/Promoting_Academic_Achievement_and__Motivation_A_Discu ssion_%26_Contemporary_Issues_Based_Approach
  • Gömleksiz, M. N., ve Serhatlıoğlu, B. (2013). Öğretmen adaylarının akademik motivasyon düzeylerine ilişkin görüşleri. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 17(3), 99-127.
  • Gürşimşek, I. (2002). Öğretmen adaylarında öğrenmeye ilişkin motivasyonel inançlar ve strateji kullanımı. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8, 135-155.
  • Gürşimşek, I. (2003). Okul öncesi eğitime aile katılımı ve psikososyal gelişim. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 2003(3)1, 125-144.
  • Haftador, M. A., Shirazi, F. ve Mohebbi, Z. (2021). Online class or flipped-jigsaw learning ? Which one promotes academic motivation during the COVID-19 pandemic ? BMC Medical Education, 21, 499. DOI : https://doi.org/10.1186/s12909-021-02929-9
  • Hasan, N. and Bao, Y. (2020). Impact of “e-Learning crack-up” Perception on psychological distress among college students during COVID-19 pandemic : A Mediating Role of “fear of academic year loss”. Children and Youth Services Review, 2020(118) DOI : https://doi.org/10.1016/j.childyouth.2020.105355
  • Ignatowicz., A., Atherton, H., Bernstein, C. J., Bryce, C., Court, R., Sturt, J., et al. (2019). Internet video conferencing for patient-clinician consultations in long-term conditions: a review of reviews and applications in line with guidelines and recommendations. Digit Health, (5), 1-7.
  • İzci, E., ve Koç, S. (2012). Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenmeye ilişkin görüşlerinin belirlenmesi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(9), 101-114.
  • Jenkins, A. (2004). Women, lifelong learning and employment. Centre for the Economics of Education. U.K. London School of Economics and Political Science. Retrieved September, 12/2009 from http://cee.lse.ac.uk/ceedps/ceedp39.pdf
  • Karagüven, M. H. (2012). Akademik Motivasyon Ölçeğinin Türkçe’ye adaptasyonu. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(4), 2599-2620.
  • Karasar N. (2002). Bilimsel araştırma yöntemleri. (Scientific Research Methods). 12. Basım, Ankara, Nobel Yayıncılık. 77-79.
  • Karasar, N. (2008). Bilimsel araştırma yöntemi. 17.Baskı, Ankara: Nobel Yayın.
  • Korkmazer, F. (2020). Üniversite öğrencilerinin akademik motivasyon algılarının incelenmesi üzerine bir alan çalışması. Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10(20), 502-515.
  • Lee, J. (2020). Mental health effects of school closuresduring COVID-19.The Lancet. Child & AdolescentHealth,4(6), Article 421.https://doi.org/10.1016/S2352-4642(20)30109-7
  • Liu, D., Ren, Y., Yan, F., Li, Y., Xu. X., ve Yu, X. (2019) Psychological impact and predisposing factors of the coronavirus disease 2019 (COVID-19) pandemic on general public in China.
  • McGuine, T. A., Biese, K. M., Petrovska, L., Hetzel, S. J., Reardon, C., Kliethermes, S., ... ve Watson, A. M. (2021). Mental health, physical activity, and quality of life of US adolescent athletes during COVID-19–related school closures and sport cancellations: a study of 13.000 athletes. Journal of Athletic Training, 56(1), 11-19.
  • Mehrsafar, A. H., Gazerani, P., Zadeh, A. M., ve Sánchez, J. C. J. (2020).Addressing potential impact of COVID-19 pandemic on physical and mental health of elite athletes. Brain, behavior, and immunity.
  • Özbek, O. (2019). Akademik motivasyon ve okul imajı ilişkisi. Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(2), 150-162.
  • Özgür, H. (2016). Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme yeterlikleri ve bilgi okuryazarlığı öz-yeterlikleri üzerine bir çalışma. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1): 22-38. DOI: http://dx.doi.org/10.17860/efd.08241
  • Pintrich, P. R., ve De Groot E. V. (1990). Motivational and selfregulated learning components of classroom academic performance, Journal of Educational Psychology, 82(1), 33-40.
  • Pirmohamed, S., Debowska, A. ve Boduszek, D. (2017). Gender differences in the correlates of academic achievement among university students. Journal of Applied Research in Higher Education, 2(9) 313-324. DOI : https://doi.org/10.1108/JARHE-03-2016-0015
  • Priya, S. (2020). Singapore Government Launches COVID-19 Chatbot. Available at:https://www.opengovasia.com/singapore-governmentlaunches-covid-19-chatbot/. Accessed Marc 24, 2020.
  • Renchler, R. (1992). Student motivation, school culture, and academic achievement. ERIC/CEM Trends and Issues Series, Number 7, USA.
  • Scheuermann, B. (2000). Curricular and instructional recommendations for creating safe, effective, and nurturing school environments for all students. In L. M. Bullock & R. A. Gabel (Eds.), Positive academic and behavioral supports: creating safe, effective, and nurturing schools for all students. Norfolk, VA: Council for Children with Behavioral Disorders (ERIC Document Reproduction Service No: ED457628)
  • Slavin, R. E. (2003). Educational Psychology ‘Theory and Practice 7/E’. 0-205-35143-3 Bookstore. Erişim : https://www.pearsonhighered.com/assets/samplechapter/0/2/0/5/0205351433.pdf
  • Stipek, D. J. (2002). Motivation to learn: Integrating theory and practice (4th ed.). Boston; Ally & Bacon.
  • Şahin, H. ve Çakar, E. (2011). Eğitim Fakültesi öğrencilerinin öğrenme stratejileri ve akademik güdülenme düzeylerinin akademik başarılarına etkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(3), 519-540.
  • Tabachnick, B. G. ve Fidell, L. S. (2013). Using multivariate statistics (6th ed.), Allyn and Bacon, Boston, M. A.
  • Talapko, J., Peric, I., Vulic, P., Pustijanac, E., Jukic, M., Bekic, S., Mestrovic, T. ve Skrlec I. (2021). Mental health and physical activity in health-related university students during the COVID-19 pandemic. Healthcare. DOI: https://doi.org/10.3390/healthcare9070801
  • Taşkın, Y. O. (2016). Öğretmen adaylarının değer yönelimleri ile akademik motivasyonları arasındaki ilişki. Yüksek lisans tezi. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.
  • Tatlısu, B. (2016). Spor yapan ve yapmayan öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme yeterliklerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi. Yayımlanmış Yüksek Lisans tezi, Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Erzurum.
  • Terlemez, B., Dilek, Ş., ve Filiz, D. (2015). Namık Kemal üniversitesi sağlık hizmetleri meslek yüksekokulu öğrencilerinin akademik motivasyon düzeyleri. Pamukkale Journal of Eurasian Socioeconomic Studies, 2(2), 67-78. https://doi.org/10.5505/pjess.2015.09797
  • Thomas, L., Herbert, J., ve Teras, M. (2014). A sense ofbelonging to enhance participation, success and reten-tion in online programs. The International Journal ofthe First Year in Higher Education, 5(2), 69–80.https://doi.org/10.5204/intjfyhe.v5i2.233
  • Tucker, C. M., Zayco, R. A., ve Herman, K. C. (2002). Teacher child variables as predictors of academic engagement among low-income African American children. Psychology in the School, 39(4), 477-488.
  • Türk Dil Kurumu, (TDK). (2011). Türk Dil Kurumu Sözcükleri. https://sozluk.gov.tr/ adresinden 27 Eylül 2022 tarihinde edinilmiştir.
  • Türker, Ü. (2017). Spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin öğrenme stili modelleri ve tercihlerinin karşılaştırılması. Yayımlanmış Yüksek Lisans tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Samsun.
  • Türker, Ü. (2021). Koronavirüs (COVID-19) pandemisinin yükseköğretim öğrencilerinde anksiyete düzeyi ile e-öğrenme tutumlarına etkisi. Yayımlanmış Doktora tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Samsun.
  • Vallerand, R. J., Pelletier, L. G., Blais, M. R., Briére, N. M., Senécal C., ve Valliéres, E. F. (1992). The academic motivation scale: A measure of 54 intrinsic, extrinsic, and amotivation in education. Educational and Psychological Measurement, 52, 1003-1017.
  • Yavuz Eroğlu, S., Eroğlu, E., ve Ekinci, V. (2019). Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin akademik motivasyon düzeylerinin bölüm ve sınıf değişkenlerine göre incelenmesi. International Sport Science Student Studies, 1(1), 1-7.
  • Yılmaz, M., Taşkesen, O., ve Taşkesen, S. (2016). Güzel sanatlar eğitimi bölümü öğrencilerinin bazı değişkenlere göre akademik motivasyonları ile akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 1056-1072.
  • Yurt, E. ve Bozer, E. N. (2015). Akademik motivasyon ölçeğinin Türkçeye uyarlanması. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 14(3), 669-685.
  • Zhou, S. J., Zhang. L. G., Wang, L. L., Guo, Z. C., Wang, J. Q., ve Chen, J. C. (2020). Prevalence and socio-demographic correlates of psychological health problems in Chinese adolescents during the outbreak of COVID-19. Eur Child Adolesc Psychiatry, 2020(29), 1–10.
There are 55 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Physical Training and Sports Pedagogy
Journal Section Arşiv
Authors

Üstün Türker 0000-0003-0604-8577

Publication Date December 19, 2022
Submission Date November 15, 2022
Acceptance Date December 15, 2022
Published in Issue Year 2022

Cite

APA Türker, Ü. (2022). Beden Eğitimi Öğretmeni Adaylarının SARS-CoV-2 Pandemisinde ve Sonrasında Akademik Motivasyonlarının Karşılaştırılması. Akdeniz Spor Bilimleri Dergisi, 5(Özel Sayı 1), 429-443. https://doi.org/10.38021/asbid.1205490

  Flag Counter     


27208

Mediterranean Journal of Sport Science (MJSS) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License CC BY-NC 4.0 .


26245 26366