Research Article
BibTex RIS Cite

Yüzme Havuzunu Kullanan Yetişkin Bireylerin Memnuniyet Düzeylerinin Belirlenmesi Ve Yaşam Kalitelerinin İncelenmesi

Year 2022, , 867 - 880, 23.12.2022
https://doi.org/10.38021/asbid.1209106

Abstract

Bu araştırmanın amacı, yüzme havuzunu kullanan yetişkin bireylerin memnuniyet düzeylerinin belirlenmesi ve yaşam kalitelerinin incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu Adıyaman Belediyesi havuzunu serbest zamanlarda kullanan 91 erkek ve 99 kadın gönüllü oluşturmaktadır. Araştırmada 3 adet veri toplama aracından yararlanılmıştır. Araştırmada katılımda bulunanlar için demografik özelliklerini belirten Kişisel Bilgi Formundan faydalanılmıştır. Katılımda bulunanların memnuniyet seviyeleri ile alakalı bilgiler Yıldırım (2017) ‘ın da kullanmış olduğu Dünya Sağlık Örgütü Ölçeği (Whoqol-Bref) yaşam kalitelerine ait bilgilerden oluşmaktadır. Ayrıca; spor tesislerinden yararlanan bireyler için müşteri memnuniyeti ölçeği kullanılmıştır. Bilgilerin analizi için katılımda bulunan bireyler için demografik özellikleri belirten form ile bu özelliklerin betimlenmesi amacı ile tanımlayıcı analizlerden yararlanılmıştır. İkili grupların analizi için bağımsız grup t-testi, üç ve üçten fazla grup için ise Anova analizi kullanılmıştır.
Araştırma sonucunda, katılımcıların havuzu kullanım amaçları ve spor tesislerinden memnuniyet ölçeği puanlarında cinsiyet değişkeni, gelir durumları, iş değişkenine göre kayda değer farklılıklar meydana gelmiştir. (p<0,05). Ayrıca katılımcıların öğrenim durumları, düzenli olarak spor yapma ve havuzu kullanma sıklığı durumlarına göre yaşam kalitesi ölçek puanları arasında anlamlı farklılıklar olduğu sonucuna varılmıştır (p<0,05).
Bu araştırmada katılımcıların cinsiyet değişkeni, gelir durumları, iş durumları, havuzu kullanma amaçları ile spor tesisinden memnuniyet ölçeği kıyasında anlamlı sonuçlar ortaya çıkmıştır. İlaveten, katılımcıların öğrenim durumları, düzenli olarak spor yapma ve havuzu kullanma sıklığı durumları ile yaşam kalitesi ölçek toplam puanı kıyaslamasında anlamlı sonuçlar oluşmuştur.

References

  • Alexandris, A., ve Palialia, E., (1999). Measuring customer satisfaction in fitnesscentres in Greece: An Exploratory Study, Managing Leisure, 4(4), 218- 228.
  • Arslan, Ş., ve Gökçe-Kutsal, Y. (1999). Geriatride yaşam kalitesinin değerlendirimi, Geriatri, 2(4),173-178.
  • Aydıner Boylu, A., ve Paçacıoğlu, B. (2016). Yaşam kalitesi ve göstergeleri. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi, 8(15), 137-50.
  • Berry, D. (1991). Managing service results. Instrument Society of America Research Triangle Park, NC. Bozdoğan, A., ve Özüak, A. (2003). Stilleriyle temel yüzme. İlpress Basım & Yayın
  • Bulut, A. (2019). Algılanan hizmet kalitesi, müşteri memnuniyeti ve müşteri sadakati: Fitness merkezi üyeleri üzerinde bir uygulama (yüksek lisans tezi). Selçuk Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Üniversitesi, Konya.
  • Ceyhun, S. (2006). Spor işletmelerinde hizmet kalitesi (doktora tezi). Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü. Ankara.
  • Çelebi, Ş. (2008). Yüzme antrenmanı yaptırılan 9-13 yaş grubu ilköğretim öğrencilerinde vücut yapısal ve fonksiyonel özelliklerinin incelenmesi (yüksek lisans tezi) Kayseri.
  • Çoban, Ü., Bayazıt, B., ve Uca, M. (2020). Üniversite öğrencilerinin spora yönelik tutumlarının yaşam kalitesi, düzeylerine etkisinin incelenmesi: Doğu Marmara Bölgesi Üniversiteleri Örneği. OPUS International Journal of SocietyResearches , 15(26) , 4362-4385 .
  • Demir, R., Tanhan, A., Çiçek, İ., Yerlikaya, İ., Çırak Kurt, S., ve Ünverdi, B. (2021). Yaşam kalitesinin yordayıcıları olarak psikolojik iyi oluş ve yaşam doyumu. Yaşadıkça Eğitim, 35(1), 192-206.
  • Dolaşır, S. (2006) Antrenörlük etiği ve ilkeleri. Gazi Kitap Evi.
  • Durmuş, A. G. (1998). Spor hukuku, ALFA Basım Yayım Dağıtım, İstanbul.
  • Edisan, Z., ve Kadıoğlu F. (2013). Yaşam kalitesi kavramının antik dönemdeki öncülleri. Lokman Hekim Journal, 3(3), 1-4.
  • Erdoğan, A. (2016). Algılanan hizmet kalitesi, hizmet değeri ve memnuniyet üzerinde algılanan risk faktörünün etkisi: Sağlıklı yaşam ve spor merkezleri üzerine bir uygulama (yüksek lisans tezi). Selçuk Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Eruzun, C. (2017). Kadınların spor etkinliklerine katılımlarının boş zaman tatmini ve yaşam kalitesine etkilerinin araştırılması: B-fit spor merkezleri üyeleri örneği, Yüksek Lisans Tezi, Bartın Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi Ve Spor Öğretmenliği Ana Bilim Dalı Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bilim Dalı, Bartın.
  • Eser F. Derviş (2018) Üniversite spor tesisleri kullanıcıları memnuniyet düzeyi (Pamukkale Üniversitesi spor merkezi örneği). (yüksek lisans tezi). Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
  • Genç A., Şener, Ü., Karabacak, H., ve Uçok, K. (2011). Kadın ve erkek genç erişkinler arasında fiziksel aktivite ve yaşam kalitesi farklılıklarının araştırılması. Kocatepe Tıp Dergisi, 12(3).
  • Göksel, A.G. (2012). Su sporları hizmeti sunan işletmelerde müşteri memnuniyetinin araştırılması (yüksek lisans tezi). Sıtkı Koçman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Muğla.
  • Greenwell, T. C.,Fınk, J. S., ve Pastore, D. L. (2004). Perceptions of the Service Experience: Using Demographic and Psychographic Variablesto I dentify Customer Segments, Sport Marketing Quarterly, 11(4), 233-241.
  • Howat, G., ve Crilley, G., (2011). Customers service quality, satisfaction, andoperational performance: A proposed model for australian public aquaticcenters, Annals of Leisure Research, 10(2), 168-195.
  • Kangal, A. (2009). Üniversite yaşam kalitesi ölçeğinin özelliklerinin incelenmesi ve Türk üniversite öğrencilerine uygulanması (yüksek lisans tezi) Akdeniz Üniversitesi. Antalya
  • Karayol, M., Turhan, M. Ö., Ünver, R., ve Ergenekon, B. (2020). Fitness salonlarını kullanan bireylerin müşteri memnuniyet durumlarının incelenmesi, Turkish Studies - Social, 15(3), 1261-1274. https://dx.doi.org/10.29228/TurkishStudies.41441
  • Memiş, U.A. (2002). Spor tesislerinde müşteri memnuniyeti (yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Karayol, M., Turhan, M. Ö., Ünver, R., ve Ergenekon, B. (2020).Fitness salonlarını kullanan bireylerin müşteri memnuniyet durumlarının incelenmesi. Turkish Studies-Social Science,15(3),1261-1274.
  • Müezzinoğlu, T. (2004). Yaşam kalitesi. Üroonkoloji Derneği, Manisa; Celal Bayar Üniversitesi Tıp Fakültesi, Üroloji Anabilim Dalı.
  • Oliver, R. L. (1980). A cognitive model of the antecedent sand consequences of satisfaction decisions. Journal of Marketing Research. 17, 460-469
  • Optik, N. (2004). Life and life quality in the nursing home, Muğla example. Muğla University Publications. Muğla, 21.
  • Perim, A. (2007). Trakya Üniversitesi eğitim, araştırma ve uygulama hastanesinde çalışan hemşirelerin kaliteli yaşam algısının belirlenmesi (yüksek lisans tezi). Trakya Üniversitesi. Edirne
  • Pizam, A. ve Ellis, T. (1999). Customer satisfaction and ıts measurement in hospitality enterprises. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 11(7), 326-339.
  • Sabırlı, T.N. (2018). Belediyelerin sunduğu rekreasyonel spor hizmetlerinden yararlanan tüketicilerin hizmet kalitesi ve tatmin düzeylerinin incelenmesi (doktora tezi). Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Saraç, Y. (2018). Kamuya ait spor işletmelerinden hizmet alan bireylerin memnuniyetini etkileyen faktörlerin incelenmesi (Beylikdüzü Belediyesi örneği). (yüksek lisans tezi). İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Sevilmiş, A. (2015). Hizmet odaklı spor işletmelerinde dış müşteri memnuniyetini etkileyen faktörlerin belirlenmesi (yüksek lisans tezi). Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Sunay H. (2009). Üniversite spor yöneticiliği eğitiminin Ankara ili spor kamuoyu tarafından algılanma düzeyleri üzerine bir araştırma. Ankara Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu, Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 4.
  • Süllüoğlu, O. (2018). Fitness Center’lardaki hizmet kalitesinin müşteri memnuniyeti üzerindeki etkisi. (yüksek lisans tezi). Bahçeşehir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Tekeli, İ. (2010). Writing on daily life, life quality, andlocalization. Tarih Vakfı Yurt Yayınları (HistoryAssociation Yurt Publications), İstanbul, 84.
  • Theodorakis, N., Alexandris, K., Rodriguez, P., ve Sarmento, P. J. (2004). Measuring customer satisfaction in the context of health clubs in portugal. International Sports Journal, Winter, 44-53.
  • Uslu, S., ve Yıldırım, M. (2021). Spor işletmelerinde müşteri memnuniyetinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. OPUS International Journal of SocietyResearches , Yönetim ve Organizasyon Özel Sayısı , 1448-1483 . DOI: 10.26466/opus.899522.
  • WHO, World Health Organization Quality of Life Group. (1998). Development of the world health organization whoqol-bref quality of life assessment. psychological medicine, 28(03), 551-558.
  • Yıkılmaz, H. (2019). Yüzme havuzu kullanıcılarının memnuniyet düzeylerinin belirlenmesi ve yaşam kalitelerinin incelenmesi, (yüksek lisans tezi), Yozgat Bozok Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Yozgat.
  • Yıldırım M., (2018) Spor tesislerinden yararlanan kişilerin tesislerden memnuniyet düzeylerinin belirlenmesi, Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 12(25), 354-355.
  • Yıldırım, M., (2017). Spor tesisleri müşteri memnuniyeti ölçeği geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması, 21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum, Eğitim Bilimleri ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6(16), 157-176.

Determining The Satisfaction Level Of Adult Individuals Using The Swimming Pool And Examining of The Quality Of Life

Year 2022, , 867 - 880, 23.12.2022
https://doi.org/10.38021/asbid.1209106

Abstract

The purpose of this research is to determine the satisfaction levels of adult individuals using the swimming pool and to examine their quality of life. The study group of the research consists of 91 male and 99 female volunteers who use the Adıyaman municipality pool in their free time. Three data collection tools were used in the study. The Personal Information Form indicating the demographic characteristics of the participants in the research was used. Information about the satisfaction levels of the participants was also used by Yıldırım (2017), and the World Health Organization scale (Whoqol-Bref) consists of information about their quality of life. Moreover; A customer satisfaction scale was used for individuals using sports facilities. For the analysis of the information, the form indicating the demographic characteristics for the participating individuals and frequency analysis were used to describe these characteristics. Independent group t-test was used for the analysis of paired groups, and Anova analysis was used for three or more groups. As a result of the research, there were significant differences in the participants' use of the pool and the “satisfaction scale” scores of the sports facilities according to the gender variable, income status and job variable. (p<0.05). Furthermore, it was concluded that there were significant differences between the quality of life scale scores according to the educational status of the participants, the frequency of doing sports regularly and the frequency of using the pool (p<0.05). In this study, significant results were found in the comparison of the gender variable, income status, job status, purpose of using the pool and the satisfaction scale from the sports facility. In addition, significant results were obtained in the comparison of the educational status of the participants, the frequency of doing sports regularly and the frequency of using the pool, and the total score of the quality of life scale.

References

  • Alexandris, A., ve Palialia, E., (1999). Measuring customer satisfaction in fitnesscentres in Greece: An Exploratory Study, Managing Leisure, 4(4), 218- 228.
  • Arslan, Ş., ve Gökçe-Kutsal, Y. (1999). Geriatride yaşam kalitesinin değerlendirimi, Geriatri, 2(4),173-178.
  • Aydıner Boylu, A., ve Paçacıoğlu, B. (2016). Yaşam kalitesi ve göstergeleri. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi, 8(15), 137-50.
  • Berry, D. (1991). Managing service results. Instrument Society of America Research Triangle Park, NC. Bozdoğan, A., ve Özüak, A. (2003). Stilleriyle temel yüzme. İlpress Basım & Yayın
  • Bulut, A. (2019). Algılanan hizmet kalitesi, müşteri memnuniyeti ve müşteri sadakati: Fitness merkezi üyeleri üzerinde bir uygulama (yüksek lisans tezi). Selçuk Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Üniversitesi, Konya.
  • Ceyhun, S. (2006). Spor işletmelerinde hizmet kalitesi (doktora tezi). Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü. Ankara.
  • Çelebi, Ş. (2008). Yüzme antrenmanı yaptırılan 9-13 yaş grubu ilköğretim öğrencilerinde vücut yapısal ve fonksiyonel özelliklerinin incelenmesi (yüksek lisans tezi) Kayseri.
  • Çoban, Ü., Bayazıt, B., ve Uca, M. (2020). Üniversite öğrencilerinin spora yönelik tutumlarının yaşam kalitesi, düzeylerine etkisinin incelenmesi: Doğu Marmara Bölgesi Üniversiteleri Örneği. OPUS International Journal of SocietyResearches , 15(26) , 4362-4385 .
  • Demir, R., Tanhan, A., Çiçek, İ., Yerlikaya, İ., Çırak Kurt, S., ve Ünverdi, B. (2021). Yaşam kalitesinin yordayıcıları olarak psikolojik iyi oluş ve yaşam doyumu. Yaşadıkça Eğitim, 35(1), 192-206.
  • Dolaşır, S. (2006) Antrenörlük etiği ve ilkeleri. Gazi Kitap Evi.
  • Durmuş, A. G. (1998). Spor hukuku, ALFA Basım Yayım Dağıtım, İstanbul.
  • Edisan, Z., ve Kadıoğlu F. (2013). Yaşam kalitesi kavramının antik dönemdeki öncülleri. Lokman Hekim Journal, 3(3), 1-4.
  • Erdoğan, A. (2016). Algılanan hizmet kalitesi, hizmet değeri ve memnuniyet üzerinde algılanan risk faktörünün etkisi: Sağlıklı yaşam ve spor merkezleri üzerine bir uygulama (yüksek lisans tezi). Selçuk Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Eruzun, C. (2017). Kadınların spor etkinliklerine katılımlarının boş zaman tatmini ve yaşam kalitesine etkilerinin araştırılması: B-fit spor merkezleri üyeleri örneği, Yüksek Lisans Tezi, Bartın Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi Ve Spor Öğretmenliği Ana Bilim Dalı Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bilim Dalı, Bartın.
  • Eser F. Derviş (2018) Üniversite spor tesisleri kullanıcıları memnuniyet düzeyi (Pamukkale Üniversitesi spor merkezi örneği). (yüksek lisans tezi). Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
  • Genç A., Şener, Ü., Karabacak, H., ve Uçok, K. (2011). Kadın ve erkek genç erişkinler arasında fiziksel aktivite ve yaşam kalitesi farklılıklarının araştırılması. Kocatepe Tıp Dergisi, 12(3).
  • Göksel, A.G. (2012). Su sporları hizmeti sunan işletmelerde müşteri memnuniyetinin araştırılması (yüksek lisans tezi). Sıtkı Koçman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Muğla.
  • Greenwell, T. C.,Fınk, J. S., ve Pastore, D. L. (2004). Perceptions of the Service Experience: Using Demographic and Psychographic Variablesto I dentify Customer Segments, Sport Marketing Quarterly, 11(4), 233-241.
  • Howat, G., ve Crilley, G., (2011). Customers service quality, satisfaction, andoperational performance: A proposed model for australian public aquaticcenters, Annals of Leisure Research, 10(2), 168-195.
  • Kangal, A. (2009). Üniversite yaşam kalitesi ölçeğinin özelliklerinin incelenmesi ve Türk üniversite öğrencilerine uygulanması (yüksek lisans tezi) Akdeniz Üniversitesi. Antalya
  • Karayol, M., Turhan, M. Ö., Ünver, R., ve Ergenekon, B. (2020). Fitness salonlarını kullanan bireylerin müşteri memnuniyet durumlarının incelenmesi, Turkish Studies - Social, 15(3), 1261-1274. https://dx.doi.org/10.29228/TurkishStudies.41441
  • Memiş, U.A. (2002). Spor tesislerinde müşteri memnuniyeti (yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Karayol, M., Turhan, M. Ö., Ünver, R., ve Ergenekon, B. (2020).Fitness salonlarını kullanan bireylerin müşteri memnuniyet durumlarının incelenmesi. Turkish Studies-Social Science,15(3),1261-1274.
  • Müezzinoğlu, T. (2004). Yaşam kalitesi. Üroonkoloji Derneği, Manisa; Celal Bayar Üniversitesi Tıp Fakültesi, Üroloji Anabilim Dalı.
  • Oliver, R. L. (1980). A cognitive model of the antecedent sand consequences of satisfaction decisions. Journal of Marketing Research. 17, 460-469
  • Optik, N. (2004). Life and life quality in the nursing home, Muğla example. Muğla University Publications. Muğla, 21.
  • Perim, A. (2007). Trakya Üniversitesi eğitim, araştırma ve uygulama hastanesinde çalışan hemşirelerin kaliteli yaşam algısının belirlenmesi (yüksek lisans tezi). Trakya Üniversitesi. Edirne
  • Pizam, A. ve Ellis, T. (1999). Customer satisfaction and ıts measurement in hospitality enterprises. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 11(7), 326-339.
  • Sabırlı, T.N. (2018). Belediyelerin sunduğu rekreasyonel spor hizmetlerinden yararlanan tüketicilerin hizmet kalitesi ve tatmin düzeylerinin incelenmesi (doktora tezi). Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Saraç, Y. (2018). Kamuya ait spor işletmelerinden hizmet alan bireylerin memnuniyetini etkileyen faktörlerin incelenmesi (Beylikdüzü Belediyesi örneği). (yüksek lisans tezi). İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Sevilmiş, A. (2015). Hizmet odaklı spor işletmelerinde dış müşteri memnuniyetini etkileyen faktörlerin belirlenmesi (yüksek lisans tezi). Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Sunay H. (2009). Üniversite spor yöneticiliği eğitiminin Ankara ili spor kamuoyu tarafından algılanma düzeyleri üzerine bir araştırma. Ankara Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu, Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 4.
  • Süllüoğlu, O. (2018). Fitness Center’lardaki hizmet kalitesinin müşteri memnuniyeti üzerindeki etkisi. (yüksek lisans tezi). Bahçeşehir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Tekeli, İ. (2010). Writing on daily life, life quality, andlocalization. Tarih Vakfı Yurt Yayınları (HistoryAssociation Yurt Publications), İstanbul, 84.
  • Theodorakis, N., Alexandris, K., Rodriguez, P., ve Sarmento, P. J. (2004). Measuring customer satisfaction in the context of health clubs in portugal. International Sports Journal, Winter, 44-53.
  • Uslu, S., ve Yıldırım, M. (2021). Spor işletmelerinde müşteri memnuniyetinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. OPUS International Journal of SocietyResearches , Yönetim ve Organizasyon Özel Sayısı , 1448-1483 . DOI: 10.26466/opus.899522.
  • WHO, World Health Organization Quality of Life Group. (1998). Development of the world health organization whoqol-bref quality of life assessment. psychological medicine, 28(03), 551-558.
  • Yıkılmaz, H. (2019). Yüzme havuzu kullanıcılarının memnuniyet düzeylerinin belirlenmesi ve yaşam kalitelerinin incelenmesi, (yüksek lisans tezi), Yozgat Bozok Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Yozgat.
  • Yıldırım M., (2018) Spor tesislerinden yararlanan kişilerin tesislerden memnuniyet düzeylerinin belirlenmesi, Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 12(25), 354-355.
  • Yıldırım, M., (2017). Spor tesisleri müşteri memnuniyeti ölçeği geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması, 21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum, Eğitim Bilimleri ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6(16), 157-176.
There are 40 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Sports Science and Exercise
Journal Section Arşiv
Authors

Kürşat Yusuf Aytaç 0000-0002-7827-4242

Ümit Yetiş 0000-0001-5290-101X

İsmet Gülbağlar 0000-0002-5388-9902

Elif Aytaç 0000-0002-5035-6561

Ramazan Gülbağlar 0000-0002-1757-0718

Publication Date December 23, 2022
Submission Date November 24, 2022
Acceptance Date December 15, 2022
Published in Issue Year 2022

Cite

APA Aytaç, K. Y., Yetiş, Ü., Gülbağlar, İ., Aytaç, E., et al. (2022). Yüzme Havuzunu Kullanan Yetişkin Bireylerin Memnuniyet Düzeylerinin Belirlenmesi Ve Yaşam Kalitelerinin İncelenmesi. Mediterranean Journal of Sport Science, 5(Özel Sayı 2), 867-880. https://doi.org/10.38021/asbid.1209106

  Flag Counter     


27208

Mediterranean Journal of Sport Science (MJSS) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License CC BY-NC 4.0 .


26245 26366