Beden eğitimi dersinde yaratıcı dramanın kullanılması, fiziksel gelişimin yanında bilişsel ve duyuşsal gelişimi de sağlar. Yaratıcı drama eğitiminin beden eğitimi derslerinde kullanılması çocukların beden eğitimi ve spor dersini sevmelerine, hareketi ve sporu yaşam boyu bir etkinlik olarak benimsemelerine yardımcı olabilir. Bundan dolayı beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin drama eğitimi almaları ve bu derse karşı tutumlarının belirlenmesi önemlidir. Bu araştırmanın amacı drama dersini almış beden eğitimi ve spor ile rekreasyon bölümlerinde öğrenim gören öğrencilerin cinsiyet, ağırlıklı genel not ortalaması ve bölümleri açısından dramaya yönelik tutumlarının incelenmesidir. 14 haftalık drama eğitimi sonrasında üniversite öğrencilerinin dramaya karşı tutumlarının 66,5 ve daha az not ortalamasına sahip olanlarda yüksek düzeyde 66,5’den daha yüksek not ortalamasına sahip olanlarda ise orta düzeyde olduğu belirlenmiştir. Aynı zamanda bölümlere ve cinsiyete karşı istatistiksel olarak anlamlı farka rastlanmamıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sports Medicine |
Journal Section | Arşiv |
Authors | |
Publication Date | June 28, 2020 |
Submission Date | May 24, 2020 |
Acceptance Date | June 19, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 |
Mediterranean Journal of Sport Science (MJSS) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License CC BY-NC 4.0 .