Research Article
BibTex RIS Cite

Rekreasyon ve Beden Eğitimi ve Spor Bölümü Öğretmen Adaylarının Dramaya Karşı Tutumlarının İncelenmesi

Year 2020, , 141 - 148, 28.06.2020
https://doi.org/10.38021/asbid.742103

Abstract

Beden eğitimi dersinde yaratıcı dramanın kullanılması, fiziksel gelişimin yanında bilişsel ve duyuşsal gelişimi de sağlar. Yaratıcı drama eğitiminin beden eğitimi derslerinde kullanılması çocukların beden eğitimi ve spor dersini sevmelerine, hareketi ve sporu yaşam boyu bir etkinlik olarak benimsemelerine yardımcı olabilir. Bundan dolayı beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin drama eğitimi almaları ve bu derse karşı tutumlarının belirlenmesi önemlidir. Bu araştırmanın amacı drama dersini almış beden eğitimi ve spor ile rekreasyon bölümlerinde öğrenim gören öğrencilerin cinsiyet, ağırlıklı genel not ortalaması ve bölümleri açısından dramaya yönelik tutumlarının incelenmesidir. 14 haftalık drama eğitimi sonrasında üniversite öğrencilerinin dramaya karşı tutumlarının 66,5 ve daha az not ortalamasına sahip olanlarda yüksek düzeyde 66,5’den daha yüksek not ortalamasına sahip olanlarda ise orta düzeyde olduğu belirlenmiştir. Aynı zamanda bölümlere ve cinsiyete karşı istatistiksel olarak anlamlı farka rastlanmamıştır.

References

  • Adıgüzel H.Ö. (2006). Yaratıcı drama (Okulöncesinde drama ve ilköğretimde drama) derslerine ilişkin tutum ölçeği geliştirilmesi. Yaratıcı Drama Dergisi, Cilt 1 Sayı 2, 5-12.
  • Adıgüzel, H. Ö. (2008). Türkiye’de eğitimde yaratıcı dramanın yakın tarihi. Yaratıcı Drama Dergisi, 1(5), 9-49.
  • Adıgüzel, Ö. (2013). Eğitimde yaratıcı drama. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Adıgüzel, Ö. (2019). Eğitimde Yaratıcı Drama. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Akdemir H. (2020). Yaratıcı drama yönteminin öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutum ve mesleki benlik saygı düzeylerine etkisi. Yaratıcı Drama Dergisi, 15(1), 113-130.
  • Başcı Z., Gündoğdu K. (2011) The attitudes and opinions of prospective teachers related to drama course: The case of Atatürk University. Elementary Education Online, 10(2), 454-467.
  • Demir K. (2019). Yaratıcı drama etkinlikleriyle uygulanan oryantasyon çalışmalarının değerlendirilmesi. Yaratıcı Drama Dergisi 14 (1), 161-180.
  • Duatepe, A. & Ubuz, B. (2010). Drama based instruction and geometry. Erişim 19.05.2020, https://www.researchgate.net/publication/249939273_DRAMA_BASED_INSTRUCTION_AND_GEOMETRY/link/542700060cf26120b7b34756/download
  • Fitzgerald, H. (2007). Dramatizing physical education: using drama in research. British Journal of Learning Disabilities, 35(4), 253–260. Doi:10.1111/j.1468-3156.2007.00471.x
  • Karasar, N. (1999). Bilimsel Araştırma Yöntemi - Kavramlar, İlkeler, Teknikler. Ankara: Nobel.
  • San, İ. (1990). Eğitimde yaratıcı drama. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. 23(2), 573-582.
  • Soytürk M., Çamlıyer H., Öztürk Ö.T., Ada E.N.D. (2012). 9-11 yaş grubu çocukların temel hareket becerilerinin örüntüleşmesinde yaratıcı drama’nın etkisi. Selçuk University Journal of Physical Education and Sport Science, 14(1): 42–55.
  • Sökmen, N. (2000). Ön lisans öğrencilerine kimya dersinde uygulanan aktif öğretim yöntemleri. Eğitim ve Bilim Dergisi, 25(117), 29-32).
  • Teyfur, M. (2011). The evaluation of the effect of classroom management ımplementation in constructive learning approach applied by the form tutors. Inonu Unıversıty Journal Of The Faculty Of Education Volume. 12, Issue. 2, pp. 139-164.
  • Üstündağ T. (2004). Yaratıcı Drama Öğretmenimin Günlüğü, Ankara: Pegem Yayınları. 16–46.
Year 2020, , 141 - 148, 28.06.2020
https://doi.org/10.38021/asbid.742103

Abstract

References

  • Adıgüzel H.Ö. (2006). Yaratıcı drama (Okulöncesinde drama ve ilköğretimde drama) derslerine ilişkin tutum ölçeği geliştirilmesi. Yaratıcı Drama Dergisi, Cilt 1 Sayı 2, 5-12.
  • Adıgüzel, H. Ö. (2008). Türkiye’de eğitimde yaratıcı dramanın yakın tarihi. Yaratıcı Drama Dergisi, 1(5), 9-49.
  • Adıgüzel, Ö. (2013). Eğitimde yaratıcı drama. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Adıgüzel, Ö. (2019). Eğitimde Yaratıcı Drama. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Akdemir H. (2020). Yaratıcı drama yönteminin öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutum ve mesleki benlik saygı düzeylerine etkisi. Yaratıcı Drama Dergisi, 15(1), 113-130.
  • Başcı Z., Gündoğdu K. (2011) The attitudes and opinions of prospective teachers related to drama course: The case of Atatürk University. Elementary Education Online, 10(2), 454-467.
  • Demir K. (2019). Yaratıcı drama etkinlikleriyle uygulanan oryantasyon çalışmalarının değerlendirilmesi. Yaratıcı Drama Dergisi 14 (1), 161-180.
  • Duatepe, A. & Ubuz, B. (2010). Drama based instruction and geometry. Erişim 19.05.2020, https://www.researchgate.net/publication/249939273_DRAMA_BASED_INSTRUCTION_AND_GEOMETRY/link/542700060cf26120b7b34756/download
  • Fitzgerald, H. (2007). Dramatizing physical education: using drama in research. British Journal of Learning Disabilities, 35(4), 253–260. Doi:10.1111/j.1468-3156.2007.00471.x
  • Karasar, N. (1999). Bilimsel Araştırma Yöntemi - Kavramlar, İlkeler, Teknikler. Ankara: Nobel.
  • San, İ. (1990). Eğitimde yaratıcı drama. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. 23(2), 573-582.
  • Soytürk M., Çamlıyer H., Öztürk Ö.T., Ada E.N.D. (2012). 9-11 yaş grubu çocukların temel hareket becerilerinin örüntüleşmesinde yaratıcı drama’nın etkisi. Selçuk University Journal of Physical Education and Sport Science, 14(1): 42–55.
  • Sökmen, N. (2000). Ön lisans öğrencilerine kimya dersinde uygulanan aktif öğretim yöntemleri. Eğitim ve Bilim Dergisi, 25(117), 29-32).
  • Teyfur, M. (2011). The evaluation of the effect of classroom management ımplementation in constructive learning approach applied by the form tutors. Inonu Unıversıty Journal Of The Faculty Of Education Volume. 12, Issue. 2, pp. 139-164.
  • Üstündağ T. (2004). Yaratıcı Drama Öğretmenimin Günlüğü, Ankara: Pegem Yayınları. 16–46.
There are 15 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Sports Medicine
Journal Section Arşiv
Authors

İlkay Orhan 0000-0002-4875-2784

Publication Date June 28, 2020
Submission Date May 24, 2020
Acceptance Date June 19, 2020
Published in Issue Year 2020

Cite

APA Orhan, İ. (2020). Rekreasyon ve Beden Eğitimi ve Spor Bölümü Öğretmen Adaylarının Dramaya Karşı Tutumlarının İncelenmesi. Mediterranean Journal of Sport Science, 3(1), 141-148. https://doi.org/10.38021/asbid.742103

  Flag Counter     


27208

Mediterranean Journal of Sport Science (MJSS) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License CC BY-NC 4.0 .


26245 26366