Bu çalışmada, beden eğitimi öğretmeni ve
sınıf öğretmenleri tarafından beden eğitimi dersi yaptırılan ilköğretim öğrencilerinin
bazı motorik özelliklerinin karşılaştırılması amaçlandı.
Çalışmaya,
Kayseri’deki iki farklı ilköğretim okulundaki 8-10 yaş arasında, 24 erkek
öğrenci katıldı. Beden eğitimi öğretmeninden (BÖ) dersi alan 12 öğrenci deney
grubunu; sınıf öğretmeninden (SÖ) dersi alan 12 öğrenci ise kontrol grubunu
oluşturdu. Dönem başında, grupların 20 m sürat, durarak uzun atlama, denge,
esneklik, pençe kuvveti ve bacak kuvveti test ölçümleri yapıldı. Haftada 2 saat
beden eğitimi derslerine katılan öğrencilerin 8 hafta sonunda son test
ölçümleri yapıldı. Elde edilen veriler aritmetik ortalama (X̄) ve standart
sapma (SS) olarak sunuldu. Grupların karşılaştırılmasında indepedent t test ve
paired sample t test kullanıldı. Anlamlılık düzeyi p<0.05 olarak alındı.
Gruplar arası ön test ölçümlerinde 20 m
sürat ve durarak uzun atlama değerlerinde anlamlı bir fark bulundu. Gruplar
arası son test ölçümlerinde ise 20 m sürat, durarak uzun atlama ve esneklik değerlerinde
anlamlı bir fark bulundu. Beden eğitimi öğretmeninden dersi alan öğrencilerde
yapılan ön test ve son test ölçümlerinde; 20 m sürat, durarak uzun atlama,
denge, esneklik, pençe kuvveti ve bacak kuvveti değerleri arasında
istatistiksel olarak anlamlı farklılık bulundu (p<0.05). Sınıf öğretmeninden
dersi alan öğrencilerde ise, tüm test değerleri arasında istatistiksel olarak
anlamlı farklılık bulundu (p<0.05).
Sonuç
olarak, ister beden eğitimi öğretmeninden, isterse sınıf öğretmeninden dersi alsın,
çocukların bazı motorik özelliklerinin olumlu yönde gelişim gösterdiği görüldü.
Buna dayanarak, çocukların motor becerilerinin gelişimi açısından, okul öncesi
dönemde yaptırılan eğitsel oyunların daha aktif bir şekilde ve bunun için
eğitim almış beden eğitimi öğretmenleri eşliğinde yaptırılmasını
önermekteyiz.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Arşiv |
Authors | |
Publication Date | December 25, 2018 |
Submission Date | January 14, 2019 |
Acceptance Date | January 17, 2019 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 1 Issue: 2 |
Mediterranean Journal of Sport Science (MJSS) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License CC BY-NC 4.0 .