Bu çalışma, beden eğitimi öğretmenlerinin psikolojik performans düzeylerinin belirlenerek, çeşitli değişkenler açısından psikolojik performans düzeylerinin karşılaştırılması amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evrenini, Erzurum ilindeki beden eğitimi öğretmeni oluştururken; örneklem grubunu ise 263’ü erkek, 146’sı kadın olmak üzere 409 beden eğitimi öğretmeni oluşturmaktadır. Veri elde etmek amacıyla, katılımcıların kişisel özelliklerini belirlemek için araştırmacıların oluşturduğu “Kişisel Bilgi Formu”, psikolojik performans düzeylerini belirlemek için ise Aydemir ve Akdoğan (2019) tarafından geliştirilen Psikolojik Performans Ölçeği kullanılmıştır. Toplanan veriler SPSS 22 programında analiz edilmiştir. Araştırmada, katılımcıların demografik özelliklerini belirlemek için frekans analizi, psikolojik performans düzeyleri ile alt boyutlara ilişkin ortalamaları belirlemek için tanımlayıcı test; cinsiyet medeni durum, idari görev durumu ve kadro statülerine göre psikolojik performanslarını karşılaştırmak için bağımsız değişkenlerde T-Testi; yaş, eğitim durumu, mesleki hizmet sürelerine ve kurumsal hizmet sürelerine göre psikolojik performanslarını karşılaştırmak için ise tek yönlü Anova Testi uygulanmıştır. Katılımcıların, cinsiyetlerine, medeni durumlarına, mesleki hizmet süresi ile kurumsal hizmet sürelerine göre psikolojik performans düzeylerinin karşılaştırılmasında, gruplar arasında anlamlı farklılıklara rastlanmıştır. Buna göre, erkek katılımcıların kadın katılımcılara, evli olanların bekar olanlara, mesleki hizmet süresi 1-5 yıl ile 11-15 yıl olanların 1 yıldan az ile 6-10 yıl olanlara, kurumsal hizmet süresi 1-5 yıl olanların 6-10 yıl olanlara oranla daha Psikolojik performanslarının daha yüksek; beden eğitimi öğretmenlerinin genel psikolojik performans düzeylerinin orta düzeyde olduğu saptanmıştır.
İlginiz için teşekkür ederim Sayın Hocam...
This study was conducted to determine the psychological performance levels of physical education teachers and to compare their psychological performance levels in terms of various variables. While the population of the research consists of physical education teachers in Erzurum, the sample group consists of 409 physical education teachers, 263 of whom are male and 146 are female. In order to obtain the data, the "Personal Information Form" created by the researchers was used to determine the demographic characteristics of the participants, and the Psychological Performance Scale developed by Aydemir and Akdoğan (2019) was used to determine the psychological performance levels. The collected data were analyzed in SPSS 22 program. In the study, frequency analysis was used to determine the demographic characteristics of the participants, descriptive test to determine the averages of psychological performance levels and sub-dimensions, T-Test on independent variables to compare psychological performances according to gender, marital status, administrative duty status and staff status, One-way Anova Test was used to compare psychological performances according to age, education level, professional seniority and institutional seniority was used in the study. As a result of the comparison of the psychological performance levels of the participants according to their gender, marital status, professional seniority and institutional seniority, significant differences were found between the groups. According to the results obtained, it has been determined that they have psychological performance level, male participants are higher than female participants, married ones are higher than single ones, those with 1-5 years and 11-15 years of professional seniority are higher than those with less than 1 year and 6-10 years, those with 1-5 years of institutional seniority have a higher level of service than those with 6-10 years of service. It was determined that the general psychological performance levels of physical education teachers were moderate.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sports Science and Exercise |
Journal Section | Arşiv |
Authors | |
Publication Date | December 19, 2022 |
Submission Date | November 4, 2022 |
Acceptance Date | December 12, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 5 Issue: Özel Sayı 1 - 6. Akademik Spor Araştırmaları Kongresi Özel Sayısı |
Mediterranean Journal of Sport Science (MJSS) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License CC BY-NC 4.0 .