Badminton teknik ve taktik becerilerin, fiziksel, fizyolojik uygunluğun, psikolojik gücün bileşiminden oluşan çok yönlü spordur. Birçok beceriyi içinde barındıran karmaşık oyun yapısı nedeniyle badmintonda sporcuların performansını artırmak için farklı antrenman yöntemleri uygulanmaktadır. Bu yöntemlerden birisi de life kinetik antrenman metodudur. Bu çalışmanın amacı 10-14 yaş grubu elit badmintoncularda life kinetik antrenmanlarının bazı koordinatif yeteneklere etkisini incelemektir.
Bu çalışmada ön-test son-test kontrol gruplu yarı deneysel araştırma modeli kullanılmıştır. Çalışma grubu 10-14 yaş aralığında olan 20 elit badmintoncu ve spor geçmişi olmayan 10 gönüllüden oluşmuştur. Katılımcılar üç gruba ayrılmıştır. Kontrol grubu (KG) sporcu olmayan ve deneysel uygulama koşullarını almayan 10 gönüllüden oluşmuştur. Badminton kontrol grubu (BKG) ve deney grubu (DG) sporcuları haftada 6 gün ve 3’er saat badminton antrenmanı yapmışlardır. DG’nda yer alan sporcular aynı zamanda 8 hafta boyunca haftada iki gün life kinetik antrenmanı gerçekleştirmişlerdir. Koordinatif yetenekler flamingo denge, T çeviklik, numaralandırılmış sağlık topu, reaksiyon zamanı ve 10 metre sürat testleriyle belirlenmiştir.
Denge, çeviklik, 10 metre sürat, sağ ve sol el işitsel, sağ el görsel ve basit reaksiyon zamanları bakımından grup içi ve gruplar arasında anlamlı fark bulunmamıştır (p>0.05). Oryantasyon yeteneğinde, grup içinde sadece KG’nda, gruplar arasında ise KG ile DG arasında istatistiksel olarak anlamlı fark tespit edilmiştir (p<0.05). BKG ve DG’nun son test sol el görsel reaksiyon zamanlarında ön teste göre anlamlı düşüş meydana gelmiştir (p<0.05).
Badminton antrenmanlarıyla birlikte uygulanan life kinetik antrenmanlarının 10-14 yaş grubu elit badmintoncularda koordinatif yeteneklerin gelişimine anlamlı katkı sağlamadığı belirlenmiştir.
Badminton is a versatile sport consisting of technical and tactical skills, physical, physiological fitness and psychological strength. Due to the complex game structure that includes many skills, different training methods are applied to increase the performance of athletes in badminton. One of these methods is the life kinetic training method. The aim of this study is to examine the effects of life kinetic training on some coordinative abilities in elite badminton players aged 10-14.
In this study, a semi-experimental research model with pre-test post-test control group was used. The study group consisted of 20 elite badminton players between the ages of 10-14 and 10 volunteers without any sports background. The control group (CG) consisted of 10 volunteers who were not athletes and did not receive the experimental application conditions. Badminton control group (BCG) and experimental group (EG) athletes practiced badminton 6 days a week for 3 hours each. Athletes in EG also performed life kinetic training twice a week for 8 weeks. Coordinative abilities were determined by flamingo balance, T agility, numbered medicine ball, reaction time and 10 meter sprint tests.
There was no significant difference within and between the groups in terms of balance, agility, 10 m speed, right and left hand auditory, right hand visual and simple reaction times (p>0.05). In orientation ability within the group only in CG but between groups difference between CG and EG were statistically significant (p<0.05). There was a significant decrease in the posttest left hand visual reaction times of BCG and EG compared to the pretest (p<0.05).
It was determined that life kinetic training applied together with badminton training does not significantly contribute to the development of coordinative skills in elite badminton players aged 10-14.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sports Training |
Journal Section | Arşiv |
Authors | |
Publication Date | December 19, 2022 |
Submission Date | November 4, 2022 |
Acceptance Date | December 8, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 5 Issue: Özel Sayı 1 - 6. Akademik Spor Araştırmaları Kongresi Özel Sayısı |
Mediterranean Journal of Sport Science (MJSS) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License CC BY-NC 4.0 .